Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Softwareissue? Kreeg om 07.10 melding dat opladen gereed was op 330 km. Was me aan het ergeren, weer 1 km down the drain. Stap ik in de auto om 09.00 staat de teller op 354. Is gewoon blijven doorladen. Want de limiet was goed ingesteld. Mijn ervaring is dat anderen dit ook moet overkomen. Yes?
 
Wat is Mad Max waar hierover soms wordt gesproken? Ik kom dit woord nergens tegen in mijn Model 3.

Bij de optie FSD kun je voor deze instelling kiezen -> Mad Max geeft vaker inhaalsuggesties (welke vervolgens zelf in gang gezet moeten worden door de richtingaanwijzer te bedienen) Er zijn ook nog wat mildere standen waarbij je op een lagere snelheid achter een ander blijft hangen. Bij Mad Max zal iemand voor je met een iets lagere snelheid (dan max. snelheid op betreffende weg) direct voor een inhaaladvies zorgen. In autopilot menu aanwezig mits je FSD hebt. (en bij EAP)
 
Softwareissue? Kreeg om 07.10 melding dat opladen gereed was op 330 km. Was me aan het ergeren, weer 1 km down the drain. Stap ik in de auto om 09.00 staat de teller op 354. Is gewoon blijven doorladen. Want de limiet was goed ingesteld. Mijn ervaring is dat anderen dit ook moet overkomen. Yes?
Zag deze ochtend dat auto veel verder opgeladen was dan ingestelde limiet. Dagelijkse 250km gereden en accu bij thuiskomst zelfde lading over als normaal. State of Charge wordt dus soms niet goed aangegeven. Vorige week reed ik weg met 240km charge. Na vijf minuten stond deze opeens op 267. Lijkt me een nieuwe bug. Nooit eerder gehad
 
  • Like
Reactions: Exiteer
De range zoals vermeld bij het batterijtje was al niet heel representatief toch?
De waarde zoals getoond bij de energie grafiek is veel representatiever. Ik hoop eigenlijk dat die waarde voortaan op het linkerscherm getoond wordt. Dan kan je tenminste in 1 oogopslag zien hoever je ongeveer nog kunt.
Na een paar weken met de M3 kijk ik er eigenlijk nooit naar. Ik gebruik gewoon de navi en als die zegt dat het goed is, zal het wel goed zijn.
 
Softwareissue? Kreeg om 07.10 melding dat opladen gereed was op 330 km. Was me aan het ergeren, weer 1 km down the drain. Stap ik in de auto om 09.00 staat de teller op 354. Is gewoon blijven doorladen. Want de limiet was goed ingesteld. Mijn ervaring is dat anderen dit ook moet overkomen. Yes?

Ik kreeg net bij 72% de melding dat de auto klaar was met laden bij een 11kW Allego paal terwijl ik toch echt 80% had aangegeven. Doe ik de deur open om wat te pakken krijg ik de melding dat hij weer gestart is met laden en ging hij wel door naar de 80. Maar vond het toch wel apart
 
  • Like
Reactions: Exiteer
De range zoals vermeld bij het batterijtje was al niet heel representatief toch?
De waarde zoals getoond bij de energie grafiek is veel representatiever. Ik hoop eigenlijk dat die waarde voortaan op het linkerscherm getoond wordt. Dan kan je tenminste in 1 oogopslag zien hoever je ongeveer nog kunt.
Na een paar weken met de M3 kijk ik er eigenlijk nooit naar. Ik gebruik gewoon de navi en als die zegt dat het goed is, zal het wel goed zijn.
Je kunt de batterij capaciteit beter in percentage weergave zetten en dan de energy grafiek gebruiken om te monitoren hoeveel procent je nog over hebt op de plek van bestemming (dus wel je bestemming invoeren in Navi). Dit is een dynamische schatting op basis van je verwachte resterende route. In de grafiek kun je precies zien of je onder of boven de verwachting zit op basis van je echte verbruik tot dat moment. Pas als je capaciteit op de eindbestemming naar verwachting 5% of lager wordt moet je je snelheid aanpassen, daarboven totaal geen probleem.
 
Zelf nog niet op 32.1. Hier wel alvast een ervaring van mijn broer:

Mooie rit vandaag van Amstelveen naar Arnhem in Model 3. NoA (32.1) is inderdaad veel beter geworden. Handmatig van baan wisselen maar ook automatisch veel beter. Ook mooi dat hij niet meer rechts gaat inhalen.

Minder spook inhouden met cruise control ook. Zou het nou toch nog wat gaan worden.
 
Vandaag 32.1 geïnstalleerd op de S. Met de key fob update kwam de melding dat de sleutel al up to date was, dit was met beide sleutels het geval. Heeft iemand dit ook gehad?
Ja heb ik ook gehad.
Was me niet duidelijk of de melding aangaf dat de sleutel al up to date was en dus niet bijgewerkt hoefde te worden of dat het bijwerken gereed was en dat de sleutel nu up to date is.