Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stuurbekrachtiging uitgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
Persoonlijk ook al eens een probleem gehad met sturen.
Het stuur was niet meer vrij beweegbaar... Het stuur kon ik alleen nog in 'posities' zetten.
De positie recht vooruit, zeg gemakshalve 12 uur ging niet. Om recht vooruit te kunnen rijden moest ik het stuur zeer stevig recht houden en ik voelde continu een tegenwerking alsof het stuur nog rechts wilde sturen om in zijn positie wilde gaan staan, zeg gemakshalve 2 over 12. Heel apart. Heb verder geen autopilot functie in de auto wat het probleem i.m.o. nog vreemder maakte.
Snelweg afgegaan, auto herstart en probleem opgelost. Verder nooit meer meegemaakt.

Wel Tesla ingelicht? Zij kunnen de auto uitlezen en waarschijnlijk achterhalen wat het probleem is. Dan kunnen ze het in de toekomst vaker voorkomen.
 
Graag jullie advies:
Sinds eind oktober 2019 heb ik een tweedehands Tesla Model S uit 2014 gekocht met 235.000 op de teller. Nu kreeg ik dinsdag een melding in de auto dat de stuurbekrachtiging is verminderd. Het komt erop neer dat de Tesla zeer moeilijk stuurt door de bochten. De auto staat inmiddels bij Tesla Duiven, maar ik schrok behoorlijk van de prijs (3600 euro) voor reparatie. Ze geven aan dat er slijtage is aan de powersteering door vocht en pekel. Nu weet ik dat de garantie is verlopen, maar moet ik dit gewoon accepteren of zijn er andere oplossingen die jullie weten?
 
Zo lang er Tesla's zijn met 1 miljoen kilometer achter de wielen kunnen ze zich daar niet zo op beroepen. Conformiteit is een beginsel dat ze in de USA niet kennen, en hier wel. Ook Tesla dient zich daar aan te houden. Tesla claimt toch zelf ook dat hun auto's lang mee gaan? Langer dan een ICE? (Heeft iemand daar een bron van?)

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Nu is het moment om die in te schakelen.

Aan de andere kant: het is bekend dat Tesla erg duur is met reparaties, en heel eerlijk gezegd valt deze me nog mee.