Twee honderdduizend km verder en na bijna 5 jaar elektrisch rijden leg ik een ieder die het horen wil uit dat LADEN wat mij betreft het meest overgewaardeerde borrelpraat onderwerp is van het Elektrische rijden.
Laden doet de auto namelijk zelf, terwijl je slaapt. Het is erg comfortabel om iedere ochtend met een volle energievoorraad de dag te beginnen. Die lading is overigens (op grote uitzondering na) ruim voldoende voor de hele dag. En, superchargen is zo eenvoudig te plannen op die hele enkele keer dat het dan nog nodig is. Bovendien ben je dan meestal op vakantie. Met plezier laat ik in het dagelijkse leven die kostbare en time consuming benzinestations rechts liggen met hun vette snacks. Het feit dat hij zichzelf 's nachts niet kan voltanken en je bovendien vast zit aan die dure benzinestations zou toch het enorme min-punt van iedere conventionele auto moeten zijn? Grappig dat tanken blijkbaar als een pluspunt ervaren wordt.
Ergens begin vorige eeuw, ten tijde van de overstap van het paard naar de benzinemotor was het meest gehoorde nadeel over die nieuwe gekkigheid het feit dat je brandstof nodig hebt. Immers, bij een gewoon paard is brandstof geen enkel probleem, een paard laadt zichzelf, kun je overal laten grazen.
Overigens wordt de grens van het snelladen bepaald door het type accu. Bij de Li-ion familie ligt die grens op 1,5C. Een zwaardere lader is dus zinloos.
Laden doet de auto namelijk zelf, terwijl je slaapt. Het is erg comfortabel om iedere ochtend met een volle energievoorraad de dag te beginnen. Die lading is overigens (op grote uitzondering na) ruim voldoende voor de hele dag. En, superchargen is zo eenvoudig te plannen op die hele enkele keer dat het dan nog nodig is. Bovendien ben je dan meestal op vakantie. Met plezier laat ik in het dagelijkse leven die kostbare en time consuming benzinestations rechts liggen met hun vette snacks. Het feit dat hij zichzelf 's nachts niet kan voltanken en je bovendien vast zit aan die dure benzinestations zou toch het enorme min-punt van iedere conventionele auto moeten zijn? Grappig dat tanken blijkbaar als een pluspunt ervaren wordt.
Ergens begin vorige eeuw, ten tijde van de overstap van het paard naar de benzinemotor was het meest gehoorde nadeel over die nieuwe gekkigheid het feit dat je brandstof nodig hebt. Immers, bij een gewoon paard is brandstof geen enkel probleem, een paard laadt zichzelf, kun je overal laten grazen.
Overigens wordt de grens van het snelladen bepaald door het type accu. Bij de Li-ion familie ligt die grens op 1,5C. Een zwaardere lader is dus zinloos.