Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Supercharging volvo @SUC Zwolle. Ik zag dat 2 mede tesla rijders al een briefje onder zn wisser hadden gedaan.

Ik heb wel vaker een volvo v60 daar zien staan, geen idee of het dezelfde is. Zouden mensen nu echt denken dat hun volvo aan het laden is?

Met een maximale laadsnelheid van 3,7 kW is het niet te hopen. Oh ja, 135 / 3,7 is 36 maal (sneller laden voor Tesla, in werkelijkheid iets van 120 kW dus iets minder maar toch)
Zou mooi vuurwerk kunnen geven.

Zou kunnen dat de stekker wel past en dat men een klik hoort en de auto vervolgens wordt "afgewezen" maar dan is men al weggelopen en denkt dat hij gaat laden. Vreemd dat er bij de aflevering van de auto geen deugdelijke informatie wordt meegegeven, zoals waar men wel en waar men niet kan laden. Accu is 12 kWh overigens, geen snellaadmogelijkheid wat bij zo'n batterij ook niet veel zou uitmaken.
 
Met een maximale laadsnelheid van 3,7 kW is het niet te hopen. Oh ja, 135 / 3,7 is 36 maal (sneller laden voor Tesla, in werkelijkheid iets van 120 kW dus iets minder maar toch)
Zou mooi vuurwerk kunnen geven.

Zou kunnen dat de stekker wel past en dat men een klik hoort en de auto vervolgens wordt "afgewezen" maar dan is men al weggelopen en denkt dat hij gaat laden. Vreemd dat er bij de aflevering van de auto geen deugdelijke informatie wordt meegegeven, zoals waar men wel en waar men niet kan laden. Accu is 12 kWh overigens, geen snellaadmogelijkheid wat bij zo'n batterij ook niet veel zou uitmaken.

Ik heb ooit eens enkele dagen met een E-golf gereden en die verkoper dacht ook dat hij daarmee aan een Tesla Supercharger kon laden. Ik heb hem dan maar ingelicht... Ik wil maar zeggen, die mensen zien een laadstation met een kabel en denken daar niet bij na...
 
Ik begrijp het wel hoor, tegenwoordig als ik ergens een blauw of groen lampje zie denk ik een laadpaal. Ik probeer overal te laden en bij de SuC's staat verder niet veel info over wat het is. Op de borden staat, correct me if I'm wrong, dat het alleen voor Tesla's geschikt is.

Als je van niks weet en de stekker past denk ik zelfs dat je baalt omdat de auto niet wil laden.
 
Amsterdam staat nu op de website, SuCs available 24/7:

http://www.teslamotors.com/findus/location?place=amsterdamzuidoosthq

Amsterdam Zuidoost HQ

Burgemeester Stramanweg 122
1101 EN
Amsterdam

Service Hours


Monday - Friday 06:00 - 23:00
Saturday - Sunday Closed

Charging
8 Superchargers, available 24/7


Lijkt me ook héél raar om 8 stalls neer te zetten en die niet beschikbaar te maken 24/7.

Ook is het Tesla HQ voor Europa. Die gaan echt wel 24/7 beschikbaar zijn.
 
Was gisteren in SeC Amsterdam. Werd verteld dat SuC alleen op openingstijden beschikbaar zal zijn. van 06:00 tot 23:00. en dus alleen op werkdagen. Beschikbaar vanaf morgen.

Precies zoals mij ook al eerder verteld is. SuC (ja de snelladers) zijn alleen beschikbaar tijdens openingstijden van het Sec.

We hebben nu dus een verschil tussen wat de medewerkers terplaatse vertellen en wat er op de Tesla website staat.

Laten we hopen dat de website klopt :)
 
Er zou vanavond al duidelijkheid kunnen zijn, als iemand met zijn Tesla Model S ter plekke verschijnt om te laden. Kijken of hem of haar de toegang wel of niet wordt ontzegd.

Ik denk zelf overigens dat de medewerkers wellicht niet helemaal op de hoogte zijn. Dat is op zich toch ook wel raar eigenlijk. Enige duidelijkheid is wel gewenst.

Ik heb begrepen dat er in de loop van de middag en de avond er een kleine ceremonie/feestje voor genodigden is gepland voor de opening van deze locatie. Zijn er mensen van dit forum die daar vandaag heen gaan?
 
Last edited:
Er zou vanavond al duidelijkheid kunnen zijn, als iemand met zijn Tesla Model S ter plekke verschijnt om te laden. Kijken of hem of haar de toegang wel of niet wordt ontzegd.

Ik denk zelf overigens dat de medewerkers wellicht niet helemaal op de hoogte zijn. Dat is op zich toch ook wel raar eigenlijk. Enige duidelijkheid is wel gewenst.

Ik heb begrepen dat er in de loop van de middag en de avond er een kleine ceremonie/feestje voor genodigden is gepland voor de opening van deze locatie. Zijn er mensen van dit forum die daar vandaag heen gaan?
Het betreft de feestelijke opening van het Europese hoofdkantoor van Tesla Motors.

De samenloop met de oplevering van de SuperChargers is natuurlijk niet geheel toevallig, maar slechts één van de componenten. (Staat zelfs niet in de uitnodiging vermeld.)

En uiteraard ben ik er bij. :smile:
 
Het betreft de feestelijke opening van het Europese hoofdkantoor van Tesla Motors.

De samenloop met de oplevering van de SuperChargers is natuurlijk niet geheel toevallig, maar slechts één van de componenten. (Staat zelfs niet in de uitnodiging vermeld.)

En uiteraard ben ik er bij. :smile:

Uitnodigingen beleid bij Tesla blijft in nevelen gehuld. Ik ben uitgenodigd voor de Black Diamond Winter Tour (geen klachten daar ;-) ) maar niet voor de HQ opening. Maar goed, ze kunnen ook niet iedereen voor alles uitnodigen lijkt me.