Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Was gisteren laat aan het laden in Oosterhout omdat hem bijna leeg wegzetten thuis, laad altijd 4km op bedrijf, me niet goed leek.
Was een onderhoudsmonteur van Tesla Uk (uit Londen) bezig aan de SuC daar, na ook gerepareerd te hebben in Zevenaar.

Ik vertelde hem dat NL met bijna 4000 Tesla's er bekaaid afkomt Ivm de UK waar ik twee dagen lang geen Tesla's heb gezien.
Ook niet aan de SuC's daar.

Zijn antwoord was dat hij regelmatig wordt aangesproken door Tesla rijders betreffende Groningen, men schijnt daar nu dus actief naar een locatie te zoeken.
Hans, krijgt op termijn ook gelijk want hij noemde Eindhoven ook op als toekomstige mogelijke locatie, maar noemde Kerpen waarschijnlijker.
Hans, her duurt even maar ik denk nu ook dat het gebeurd!
Dus de rol uit in NL gaat door!

Let wel,het is nog geen uitgemaakte zaak!
 
Was gisteren laat aan het laden in Oosterhout omdat hem bijna leeg wegzetten thuis, laad altijd 4km op bedrijf, me niet goed leek.
Was een onderhoudsmonteur van Tesla Uk (uit Londen) bezig aan de SuC daar, na ook gerepareerd te hebben in Zevenaar.

Ik vertelde hem dat NL met bijna 4000 Tesla's er bekaaid afkomt Ivm de UK waar ik twee dagen lang geen Tesla's heb gezien.
Ook niet aan de SuC's daar.

Zijn antwoord was dat hij regelmatig wordt aangesproken door Tesla rijders betreffende Groningen, men schijnt daar nu dus actief naar een locatie te zoeken.
Hans, krijgt op termijn ook gelijk want hij noemde Eindhoven ook op als toekomstige mogelijke locatie, maar noemde Kerpen waarschijnlijker.
Hans, her duurt even maar ik denk nu ook dat het gebeurd!
Dus de rol uit in NL gaat door!

Let wel,het is nog geen uitgemaakte zaak!

Dat is fijn om te lezen. Het moet ook in stapjes blijven gaan zodat elke reis weer wat nieuws biedt. Alles ineens is ook de spanning er weer snel af:)

Off topic in dit draadje maar Traun staat nu ook in de Nav. Gat nu ook officieel gevuld, maar wordt pas echt goed met St Valentin. Zo zie je maar, altijd iets te wensen overhouden:)
 
Mooi, die (iOS) update van de Tesla app:

fb3d4fe999905f6cd818c69b0bc3a350.jpg


a510252b9c69dd35038ac7145d6e4542.jpg
 
Klein vraagje, lees altijd over superchargers voor de reizigers onder ons maar hoeveel suc's staan er ondertussen al in Londen. Is het een lange afstandsreis van oost naar west of toch de lader voor menig jup welke geen parkeerplaats heeft. Hoor graag jullie mening
Niet helemaal het juiste draadje... Londen ligt toch niet in Nederland? :tongue:
 
Klein vraagje, lees altijd over superchargers voor de reizigers onder ons maar hoeveel suc's staan er ondertussen al in Londen. Is het een lange afstandsreis van oost naar west of toch de lader voor menig jup welke geen parkeerplaats heeft. Hoor graag jullie mening

Of dat nu voor juppen is... - maar ik stedelijke omgevingen, zie ook Hong Kong bijv. heeft Tesla inderdaad chargers neergezet omdat veel mensen daar niet thuis of op kantoor kunnen laden.
 
Nog even een beetje rekenwerk. (Cijfers onder voorbehoud van juistheid, ik blijk er soms ook wel eens naast te zitten maar jullie verbeteren me dan wel?)

View attachment 74275

Er hebben in die 24 uur 55 auto's geladen tot een totaal van 1866 kWh. Dat is gemiddeld bijna 34 kWh per auto.
Ervan uitgaande dat er ook zijn die vanaf bijna leeg laden en dan aan de 60 kWh komen en er dus erg lang staan moet er ook een grote groep zijn die heel kort laadt. Die zijn dan snel weer weg.

Wat kost de stroom Tesla? Ik verdenk ze ervan dat ze wel een redelijk tarief bedongen hebben en hun energiebelasting zal ook wel de laagste categorie zijn (rond 1,25 ct). Dan zit je aan een kWh prijs van misschien 6 tot 7 cent. Een gemiddelde laadbeurt kost aan stroom dus €.2.21. Dan kun je met het bedrag dat betaald is om SuC gebruik vrij te geven bijna 1000 keer laden.

Daarnaast is het zo dat er velen zijn die alleen met vakanties of zo de SuC gebruiken en die dus erg weinig laden.

Ik zie de problemen niet zo. Natuurlijk zit in het bedrag ook de investering in de SuC zelf en is er wat onderhoud maar als er in 2015 inderdaad rond de 50.000 Model S worden verkocht (met SuC optie) dan komt er een budget van 100 miljoen euro.

Dan nog een laatste opmerking van mijn kant over de nederlandse zuinigheid. Ik denk ook niet dat iemand alleen voor het geld een drie kwartier bij een SuC gaat rondhangen. Het wordt al wat anders als je daar iets zinnigs doet. Ik zit regelmatig met plezier in Oosterhout te werken terwijl de auto oplaadt. Ik vermijd de drukke uren. Ik kan daar heel efficiënt en ongestoord werken.

Het is dan wel leuk dat de brandstofkosten op die manier lager zijn. Maar was het niet zo dat in het verkoopgesprek (of hoe we dat moeten noemen) een TOC vergelijking werd gemaakt (in mijn geval met een BMW) waarbij werd gezegd dat de brandstofkosten erg laag zijn want je hebt levenslang gratis stroom. Bij mij stond daar echt een relevant bedrag aan besparingen genoemd om de balans goed te laten doorslaan. Dus ik denk dat we ons niet te druk hoeven te maken zolang, en daar ben ik serieus in, we elkaar niet in de weg gaan zitten.

Hans, even vraagje als het mag, hoe kom je aan plaatje? hoe kan je van een supercharger het gebruik e.d. zien?