Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit wordt een Valk exclusief, wist niet dat die bestaan:
Hotel Utrecht
Impressie
Maar lijkt me dat die zo dicht bij de A12 wel wat SuC mogen krijgen.
Zou begin volgend jaar opgeleverd moeten worden.

Had er een mail aan gestuurd. Het antwoord:

Bedankt voor uw interesse. Waarschijnlijk zal er in hotel Utrecht een Tesla Supercharger geplaatst worden, wij kunnen dit echter nog niet garanderen.

Naar verwachting kunnen wij u hier in december meer zekerheid over bieden.


Met vriendelijke groet,


Hotel Vianen

Sanne
 
Ik heb een gerucht gehoord van iemand die iemand gesproken heeft (van vdv) die zei dat er bij een VdV in of bij den Bosch ook SuCs komen.... Vergelijkbare bron / verhaal met destijds Ehv, en dat bleek te kloppen.
Zou natuurlijk wel een goede aanvulling zijn vanuit "verdichting van het netwerk" gezien zodat er meer backups zijn onderweg bij volle SuC.
Iemand meer info / connecties vdv?
 
Ik heb een gerucht gehoord van iemand die iemand gesproken heeft (van vdv) die zei dat er bij een VdV in of bij den Bosch ook SuCs komen.... Vergelijkbare bron / verhaal met destijds Ehv, en dat bleek te kloppen.
Zou natuurlijk wel een goede aanvulling zijn vanuit "verdichting van het netwerk" gezien zodat er meer backups zijn onderweg bij volle SuC.
Iemand meer info / connecties vdv?

Kan ook bij Zaltbommel zijn, 10 km boven Den Bosch. Daar komt een VdV en zijn ze druk bezig met verbouwen. Is direct langs de A2 en opening nog dit jaar. Nieuw Van der Valk hotel in Zaltbommel
 
Mijn excuses voor het oproepen van een discussie over waar de volgende het beste kan komen....
Dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen melden dat er een aanwijzing is dat er bij den Bosch bij een vdv iets staat te gebeuren.
Conclusie is dat dat dan de nieuwe ten noorden, of die bij Vught zou moeten zijn.
Ongetwijfeld zijn alle ander locaties beter, maar ik ben blij met elke extra locatie. Vooral die in / bij den Bosch :D
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Ivo-G and twall-e
Zou er zoiets bestaan als een maximum aan super chargers? Wat als VDV hotels een suc vraagt aan Telsa terwijl deze best dicht bij een andere ligt? Of zijn ze bij Tesla gewoon blij met elke SUC die ze maar kunnen plaatsen? Hoe zit het financiële plaatje eigenlijk in elkaar? Is het gewoon een overeenkomst met voordelen voor beiden of is Tesla de betalende partij?
 
Met de tsunami van Model 3's op komst, wil Tesla de SuC capaciteit verdubbelen. Dat zal ook wel nodig zijn en zowel met meer locaties als met meer laadpunten per locatie gebeuren. In een klein land met veel auto's zoals Nederland komen de locaties dus relatief dicht bij elkaar te liggen. Dat geeft in ieder geval spreiding van de drukte op hoogtijdagen/-momenten. (België loopt wat achter.)
Het nodigt echter ook uit tot 'andersoortig' gebruik dan alleen maar laden tijdens lange-afstandsreizen.
Ik ben eens benieuwd hoe dit experiment uitpakt in Nederland. Californië en de dichter bevolkte delen van Noorwegen zitten in hetzelfde schuitje. Bijvoorbeeld in Londen zitten de SuC nog veel dichter bij elkaar.

Uiteindelijk is elke SuC erbij ook een extra reclamezuil voor Tesla.
 
"1 Tesla Connector, up to 22kW."
"Available for patrons only. Please see valet."

Dus als ik het goed begrijp mag je, bij een destination charger waar bovenstaande bij wordt vermeld, alleen laden als je een gast bent in dat hotel?

Moet je dan echt een overnachting boeken?

Of volstaat een kop koffie in de lobby of een lunch ook?

Heeft iemand hier al ervaring mee?