Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
ergens aan deze Loevesteinse Randweg stukjes dus volgens de kavelkaart. Kan niet wachten tot taxistandplaats ZO weer als gewone Supercharger lokatie wordt gebruikt...

831.JPG
 
  • Funny
Reactions: FVO
Grappig als je dit dan vergelijkt met de aankondiging van de NLE snellader waar wel twee auto's tegelijk kunnen laden. Ik denk dat deze bij Schiphol een grote gaat worden, al was het maar om de doorstroming op niveau te houden. Minmaal 8 maar het zou me niets verbazen als het er twaalf zullen worden. Erg handig voor vliegvakanties. Even bijladen tot 80%, duurt afhankelijk van waar je bent gekomen 10 tot 20 minuten en dan gewoon bij langparkeren stallen. Geen gedoe met laders waar hij lang aan moet staan of dure valet services maar gewoon gebruik zoals we bij een ICE gewend waren. Drie weken stilstaan is geen enkele probleem. Prima oplossing. Ik denk trouwens dat alle International Airports er wel eentje zullen krijgen.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Grappig als je dit dan vergelijkt met de aankondiging van de NLE snellader waar wel twee auto's tegelijk kunnen laden. Ik denk dat deze bij Schiphol een grote gaat worden, al was het maar om de doorstroming op niveau te houden. Minmaal 8 maar het zou me niets verbazen als het er twaalf zullen worden. Erg handig voor vliegvakanties. Even bijladen tot 80%, duurt afhankelijk van waar je bent gekomen 10 tot 20 minuten en dan gewoon bij langparkeren stallen. Geen gedoe met laders waar hij lang aan moet staan of dure valet services maar gewoon gebruik zoals we bij een ICE gewend waren. Drie weken stilstaan is geen enkele probleem. Prima oplossing. Ik denk trouwens dat alle International Airports er wel eentje zullen krijgen.

Het voegt ten opzichte van valet een uur reistijd toe voor laden en shuttelen. En de uren voor het op reis gaan zijn meestal gestresst die pas wegtrekt als je door douane en security bent. Zie niet gebeuren dat mensen -hele gezinnen- nog even rustig 20 minuten gaan laden voor vertrek. Feit is overigens dat valet parkeren voor lange periodes meestal goedkoper is ook.

Maar elke Supercharger is natuurlijk welkom, en op JFK en LHR heb je ze ook al.
 
Voor veel gezinnen, waaronder wij, is het helemaal geen gestress. Royaal op tijd van huis gaan, ik zet dan de familie en bagage vast af en zorg dan verder voor de auto. Dat doe ik altijd zo. Daar komt dan nu een korte stop aan de supercharger bij, of als we nog met allen zijn of als ik alleen de auto wegbreng. Is dan weer releaxed op de bus wachten en in de vertrekhal mij bij de rest voegen. Inchecken op Schiphol is tegenwoordig niet meer zo'n probleem toch? Ik vind LAX bijvoorbeeld veel meer stressen.

We moeten ook kijken naar de Model 3 rijders. Dat is niet de klasse die erg veel geld zal gaan besteden aan zaken als valet maar zullen in de regel via budgetreizen op vakantie gaan. Dan is dit een uitkomst.
 
Voor veel gezinnen, waaronder wij, is het helemaal geen gestress. Royaal op tijd van huis gaan, ik zet dan de familie en bagage vast af en zorg dan verder voor de auto. Dat doe ik altijd zo. Daar komt dan nu een korte stop aan de supercharger bij, of als we nog met allen zijn of als ik alleen de auto wegbreng. Is dan weer releaxed op de bus wachten en in de vertrekhal mij bij de rest voegen. Inchecken op Schiphol is tegenwoordig niet meer zo'n probleem toch? Ik vind LAX bijvoorbeeld veel meer stressen.

We moeten ook kijken naar de Model 3 rijders. Dat is niet de klasse die erg veel geld zal gaan besteden aan zaken als valet maar zullen in de regel via budgetreizen op vakantie gaan. Dan is dit een uitkomst.

LAX daar noem je wat zeg...
De file voor de afslag Schiphol begint tegenwoordig vanuit Amsterdam al bij Badhoevedorp (thanks to IS). Om via 1 baan geobserveerd te worden door onze Marechaussee. Via de Loevesteinse Randweg rij je echter zó naar Schiphol dus dat is dan weer een voordeel.
 
Die snap ik niet helemaal. Dus als je 40-50k voor een auto kan neerleggen ga je via budgetreizen op vakantie?

Budgetreizen is geen schande en betekent niet meer dan opletten waaraan geld uit te geven. En de Langparkeersectie staat vol met auto's uit die prijsklasse. Maar laten we het er gewoon op houden dat ieder zijn keuze maakt en dat we allemaal blij zijn met elke SuC :)
 
Moest ik ook de wenkbrauwen bij fronsen. De Model 3 blijft wel een luxewagen voor gegoede mensen, allerminst een budget auto.

Niet akkoord. De Model 3 is de perfecte wagen voor iedereen met voldoende excel en google skills om een TCO analyse te maken. Ik denk dat voor gelijk welke TCO je bereid was te betalen (of het nu een Dacia Logan of een full-option BMW3) is je met een Model 3 ofwel goedkoper, ofwel met een betere auto voor hetzelfde geld, ofwel met een veel betere auto voor nauwelijks meer geld zal uitkomen.
 
Correct, E.
Ben ook allergisch voor het redeneren vanuit 'ons soort mensen' en de 'andere klasse'.

Waarom doen jullie dat dan? Ieder doet waar hij zich prettig bij voelt. Het feit dat ik een Tesla rijd wil niet zeggen dat wij niet overnachtingen uitzoeken die, laten we zeggen, budget zijn en opletten of een biertje 3 € of 9 € kost. En dan heb je het over een Tesla die meer dan twee keer zo duur is als een Model 3. Dus laten we terug gaan naar de kern van dit draadje en ons verheugen over de ontwikkelingen wat SuC betreft. Nu hard feelings, just my two cents.
 
Budgetreizen? Ik heb er de sport van gemaakt om hooguit 15 euro per enkele vliegreis uit te geven binnen Europa :D Voor de brandstofkosten waarvoor ik vroeger met een ICE naar Amsterdam ging, vlieg ik nu met z'n tweeën naar een Europese hoofdstad als Boedapest of Vilnius. Dus dat doen we dan ook, paar weken geleden nog 2 daagjes Boedapest gepakt omdat het een leuke stad is en we daar een goed restaurant wisten waar we naar terug wilden. Vliegtickets waren 49 euro bij elkaar (2 retourtjes). Het restaurant dat we die avond hadden heeft twee keer zoveel gekost, maar goed. Als iemand trouwens een goed restaurant in Boedapest zoekt, kan ik Monk's Bistrot aanraden :)

Hoe dan ook, ik probeer aan te geven dat ook Model S rijders echt wel eens goedkoop weggaan (en ik neem aan Model 3 rijders ook). Lijkt mij niks mis mee toch? Behalve dan dat de KLM wellicht niet gelukkig wordt van de ticketprijzen van die budget maatschappijen. Ik denk alleen niet dat het handig is om mensen in hokjes te plaatsen qua budgetten.
 
budgeten is ook zeer relatief en persoons gebonden. ikzelf kan vrij veel uit geven aan reizen, auto's en etentjes, maar totaal niet aan kledij en telefoon enz. terwijl je daar langer plezier aan hebt , dan een etentje.

op reis zal ik vaak proberen om af te dingen (voor de sport) om op het einde dan wat extra te geven.;)
 
Die relativiteit van budgetten is hier ook wel in ernstige mate terug te vinden. Uiteindelijk geef ik hier ook wel veel uit aan reizen, bijvoorbeeld naar de VS ga je niet redden als je verwacht voor 15 euro te kunnen vliegen :D Dus soms zijn we 2-3 dagen weg en geven we net aan 200 euro uit voor de tickets+hotel bij elkaar, maar voor sommige reizen ben je per dag al zo'n 300 euro kwijt voor een goed hotel. Het leuke is wel dat je met de huidige ticketprijzen heel Europa door kunt voor erg weinig geld.

Edit: ik zie net dat ik verschrikkelijk off-topic ga. Had niet gezien dat dit het Supercharger topic is, ik klik tegenwoordig gewoon de notificaties aan...
 
Last edited:
Niet akkoord. De Model 3 is de perfecte wagen voor iedereen met voldoende excel en google skills om een TCO analyse te maken. Ik denk dat voor gelijk welke TCO je bereid was te betalen (of het nu een Dacia Logan of een full-option BMW3) is je met een Model 3 ofwel goedkoper, ofwel met een betere auto voor hetzelfde geld, ofwel met een veel betere auto voor nauwelijks meer geld zal uitkomen.
Echt niet. Tenzij je rekent dat een Tesla Model 3 niet/amper zakt in waarde na enkele jaren gebruik. Wat bij de Model S wel het geval was, maar niet realistisch is om te herhalen.
 
Echt niet. Tenzij je rekent dat een Tesla Model 3 niet/amper zakt in waarde na enkele jaren gebruik. Wat bij de Model S wel het geval was, maar niet realistisch is om te herhalen.

Iemand voor wie een lage TCO belangrijk is rekent niet op een hoge herverkoopwaarde. Hij rijdt met zijn auto tot de wielen er van afvallen. Als je 15 jaar met een basis Model 3 kan rijden en je rijdt minstens pakweg 20k Km per jaar, dan ga je ongetwijfeld goedkoper uitkomen met een Model 3 dan met een Dacia Logan, alleen al aan brandstofkosten. Andere voordelen zoals fiscale voordelen zijn een kers op de taart. Zelfs al doven de voordelen na X jaar uit, het is duidelijk dat wat de fiscale aspecten betreft het de komende 20 a 30 jaar relatief voordeliger gaat zijn om electrisch te rijden dan met een ICE.

Als je natuurlijk om de paar jaar met een nieuwe auto wil rijden (of zeer weinig km doet) zal het wel niet goedkoper uitkomen, maar dan is TCO ook geen belangrijk punt.

Je vergeet ook dat nu nog een ICE kopen een fiscale tijdbom is. Het is onvermijdelijk dat binnen de pakweg 10 jaar een carbontax komt (voor zo ver die er nog niet is) die de hervoopwaarde van een ICE volledig in elkaar zal doen zakken. Als die al niet vroeger in elkaar zakt als er na een paar jaar 2dehands Model 3's op de markt komen die veel aantrekklijker zijn dan ICE's.