Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje: is de standaard laadkabel van de SuC daar lang genoeg voor?
Hangt wat af van de opstelling. Maar meestal niet. In Aalst bijvoorbeeld zou het lukken, maar dan blokkeer je al het doorgaand verkeer, maar op heel wat andere plaatsen zou het niet lukken.

Als je je er dan voor zet is het zonder laden en enkel om een signaal te geven. (Of dat de juiste aanpak is laat ik in het midden)
 
  • Like
Reactions: MarcelS
De dwazen die nog roken kosten ons tijdelijk wat meer ziekenhuisopnames, maar ze gaan gemiddeld nogal wat eerder dood.
En als je dood bent krijg je geen pensioen meer ;)
Helaas maken ze in de laatste maanden van hun leven enorm veel zorgkosten. En dat betalen we ook met zijn allen. Daar weegt die kortere pensioentijd niet tegenop.
 
  • Like
Reactions: S-19910
AFBDC413-8631-45D9-8B23-9684DE619A00.jpeg
46F70242-54F0-422B-880E-CA4C626C62BA.jpeg


Hier alles nog schoon omdat ze pas net zijn opgeleverd de extra stallen in Hoorn :p
 
Mooi om te zien dat er stalls in Hoorn bijgekomen zijn!

Ik zag ook al een filmpje van Bjorn over de rommel bij Superchargers. Dat mensen niet gewoon even hun rotzooi thuis weggooien. Niet normaal.

Ook verwacht ik nog wel wat strengere regels van Tesla omtrent het "misbruik" bij sommige drukke locaties. Ik kan er niet bij dat er daadwerkelijk mensen zijn die regelmatig de auto "lekker volladen" bij een Supercharger omdat men "hier recht op heeft". Compleet zonder rekening te houden met andere chauffeurs ("is probleem Tesla, moeten ze maar meer bouwen"). Of het nu commerciële partijen zijn (Taxi's), of zakelijke rijders, n00bs of verstokte koopjes-jagers. Door dit soort gedrag wordt Tesla steeds meer "gedwongen" maatregelen te nemen waar uiteindelijk niemand blij van gaat worden.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Zag afgelopen zondag vanaf de A2 alleen een graafmachine staan in de buurt van de beoogde locatie, er leken voor zover ik in een oogopslag kon zien nog geen graafwerkzaamheden plaats te vinden. Lag gewoon nog grind aan het einde van de parkeerplaats. Meer dan een oogopslag was het overigens niet want ik heb (nog) geen Autopilot. Maar ja, er kan een hoop gebeuren in 4 dagen...

Op supercharge.info staat ie in ieder geval 'under construction', 32 stalls, maar zonder bron erbij...
 
Last edited:
Hè, de spreiding van SuCs in Nederland wordt steeds gekker zo. Vuren en Zaltbommel zijn natuurlijk nog langs verschillende wegen geplaatst en hebben op die manier beide hun waarde ondanks dat ze relatief dicht bij elkaar staan.

Dit zou alleen te verklaren zijn als hier een véél groter plan achter zit (in NL elke 30 kilometer een SuC), en Tesla gewoon aan het bouwen is zodra ze de benodigde vergunningen en netaansluiting ergens kunnen krijgen. Schept wel vertrouwen dat Tesla proactief bezig is voordat Model 3 in Europa uitrolt en SuC-capaciteit te krap is.

Vanuit het perspectief van een investeerder vind ik dit dan wel weer iets té proactief, maar we gaan het zien...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg