Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ben zelf maar even in Breda gaan kijken... Indrukwekkend, ze zijn al echt ver klaar met de basisinfrastructuur! Alleen de bekende houten kisten van Tesla zijn er nog niet. Ik tel 16 parkeerpalen, en ik denk dat er links nog wat extra ruimte is om tot 20 te gaan. Voor mij kan Oosterhout voortaan wel inpakken, op dat naargeestige terrein.

Wel aardig van Van der Valk dat er recht tegenover de Tesla palen om de hoek van het gebouw ook nog eens 5x2 Ecotap aansluitingen zijn voor de niet-Tesla-rijders.

Staan de kasten overigens niet wat ver naar achter? Het idee gaat denk ik worden dat je met je achterbanden tegen het stoeprandje aan gaat staan?


View attachment 299677 View attachment 299678
Is dit effectief Breda ? Volgens mij nog niet eerder gespot.
Wie brengt Keith op de hoogte ? ;)
 
Ben zelf maar even in Breda gaan kijken... Indrukwekkend, ze zijn al echt ver klaar met de basisinfrastructuur! Alleen de bekende houten kisten van Tesla zijn er nog niet. Ik tel 16 parkeerpalen, en ik denk dat er links nog wat extra ruimte is om tot 20 te gaan. Voor mij kan Oosterhout voortaan wel inpakken, op dat naargeestige terrein.

Wel aardig van Van der Valk dat er recht tegenover de Tesla palen om de hoek van het gebouw ook nog eens 5x2 Ecotap aansluitingen zijn voor de niet-Tesla-rijders.

Staan de kasten overigens niet wat ver naar achter? Het idee gaat denk ik worden dat je met je achterbanden tegen het stoeprandje aan gaat staan?


View attachment 299677 View attachment 299678
Princeville toch?
 
Yup, de foto's zijn kakelvers, van dinsdagmiddag 8 mei. Van der Valk Breda ligt natuurlijk ideaal daar bij Princeville, omdat je er vanaf beide snelwegen uit beide richtingen prima kan komen én ook weer snel in elke gewenste richting weg kan. Geweldige plek.

En terwijl je staat te snelladen kun je ook nog even gauw iets halen bij IKEA of MediaMarkt etc. - het is vlak naast een grote woonboulevard.
 
Nog even Breukelen. Er zijn nog vijf kasten bijgekomen. Dus we mogen uitgaan van in ieder geval 24 stalls. Inderdaad leuk spelletje.

2366379d-3421-44f6-aa28-1bc59e8e50f7.JPG
 
Wie gaat er zoeken in Leiden, Winschoten, Klazienaveen? :)

In Winschoten is nog niks te bekennen. Zal mij niet verbazen als daar Urban chargers komen i.p.v. superchargers omdat er geen VdValk zit. Weet iemand hoeveel superchargers in NL er niet bij een VdValk staan?

Enige plek die ik me kan bedenken is hier. Mooi achteraan de parkeerplaatsen vlakbij een Praxis, AH, McDonalds, Kwantum en een Jysk.
 
In Winschoten is nog niks te bekennen. Zal mij niet verbazen als daar Urban chargers komen i.p.v. superchargers omdat er geen VdValk zit. Weet iemand hoeveel superchargers in NL er niet bij een VdValk staan?

Enige plek die ik me kan bedenken is hier. Mooi achteraan de parkeerplaatsen vlakbij een Praxis, AH, McDonalds, Kwantum en een Jysk.
Het zou Zuidbroek kunnen zijn. Komt niet zo aan op een kilometer of 20, zie Gorinchem en Vuuren.
 
In Winschoten is nog niks te bekennen. Zal mij niet verbazen als daar Urban chargers komen i.p.v. superchargers omdat er geen VdValk zit. Weet iemand hoeveel superchargers in NL er niet bij een VdValk staan?

Enige plek die ik me kan bedenken is hier. Mooi achteraan de parkeerplaatsen vlakbij een Praxis, AH, McDonalds, Kwantum en een Jysk.

Ja, duurt echt heel erg lang met Winschoten, en de oostkant van Noord nederland in het geheel. VdV Zuidbroek zou heel goed kunnen.

Maar, Winschoten houd niet op bij zijn dorps grenzen he ... Gezien de huidige SC locaties verwacht ik niet in industrie/urban/winkel gebied de stalls. Ik dacht zelf naast A7 afslag Winschoten, .... Blauwestad. Daar is vollop ruimte, dezelfde afslag en natuurlijk, een ontwikkelings gebied waar ze het prima kunnen inpassen.

Below, huidige activiteiten Blauwestad / havenkwartier. Als het om mogelijkhgeden gaat Ik zie het hier wel gebeuren ... (hey, een laadpunt voor electrische fietsen ligt er al haha).


Untitled-2.jpg
 
Last edited:
  • Informative
  • Funny
Reactions: shthpnz and MarcelS
In Oosterhout is ook geen van der Valk
Oorspronkelijk niet, dat was een Tulip Inn / AC restaurant. Maar inmiddels voldoet het een klein beetje....

Het voormalig Tulip Inn Hotel aan de Beneluxweg in Oosterhout gaat vanaf mei 2018 verder als Gr8 Hotel Oosterhout. Het is het eerste hotel uit de nieuwe Nederlandse keten Gr8 Hotels, die is opgericht door drie kleinkinderen van Gerrit van der Valk.

Eerste Gr8 Hotel van kleinkinderen Van der Valk opent in Oosterhout
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ