Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Het zou best kunnen dat ze op een aantal plaatsen vast de voorbereidingen treffen en dan later snel de SuC's kunnen plaatsen. Dit doet me denken aan Rosmalen waar ook een rij van 16 in deze vorm staat.

Persoonlijk denk ik dat Breda snel gaat komen - net als Leiden, Klazienaveen en Winschoten. Dat zijn de 4 die ook al staan vermeld op het SuC overzicht op de Tesla website, met een geplande opening vóór eind 2018; Rosmalen zie ik daar nog niet bij staan. Alles onder voorbehoud natuurlijk, maar toch. Of leert de ervaring dat dit niks zegt?
 
Nou vooruit dan, uit het Destination Chergers draadje: "De manager heeft nog niet door dat het niet gaat om hoeveel men laadt maar om de klantbeleving. Ik zou, ook al is het maar 25 km die geladen worden, wel graag een kopje koffie met een gebakje nuttigen, gewoon, omdat het kan..."
Strekking is hetzelfde.

Ja, weet niet hoe het voor de anderen zit, maar vdv heeft dankzij supercharging meerdere lunches, diners en koffies omzet van mij gekregen die ik zonder super charger niet zou hebben gedaan daar.
 
Status Breukelen vandaag - 2X7 kasten. Brengt het aantal stalls op 28. Denk dat dat het nu gaat worden.
IMG_2044.jpg
IMG_2049.jpg
 
Ja, weet niet hoe het voor de anderen zit, maar vdv heeft dankzij supercharging meerdere lunches, diners en koffies omzet van mij gekregen die ik zonder super charger niet zou hebben gedaan daar.

Dit is een van de redenen waarom laden aan een stadspaaltje (~0,35 euro per kWh) niet veel duurder is dan de SuC. Het laden is daar gratis, verleid worden tot koffie en een broodje niet.

Opladen van bijna leeg (~20 km) naar voldoende voor de bestemming (~250 km) is zo’n 60 kWh. Het verschil met een stadspaaltje is minder dan twee tientjes bruto. Allemaal aftrekbaar, dus netto maakt het geen bal uit. De kwaliteit van de bal zelf (en de jus) vind ik wel uitmaken. Ik kies daarom minstens zo vaak voor een stadspaaltje in plaats van een SuC + VdV.
 
Dit is een van de redenen waarom laden aan een stadspaaltje (~0,35 euro per kWh) niet veel duurder is dan de SuC. Het laden is daar gratis, verleid worden tot koffie en een broodje niet.

Opladen van bijna leeg (~20 km) naar voldoende voor de bestemming (~250 km) is zo’n 60 kWh. Het verschil met een stadspaaltje is minder dan twee tientjes bruto. Allemaal aftrekbaar, dus netto maakt het geen bal uit. De kwaliteit van de bal zelf (en de jus) vind ik wel uitmaken. Ik kies daarom minstens zo vaak voor een stadspaaltje in plaats van een SuC + VdV.
Alleen duurt het stadspaaltje toch wel heel lang wanneer je voor 250km wil laden.....
 
Alleen duurt het stadspaaltje toch wel heel lang wanneer je voor 250km wil laden.....

Dat is maar hoe je het bekijkt: laden met 11 kW is ~ 40 km/h, dus 5-6 uur bijladen. Kort genoeg om binnen een werkdag bij te kunnen laden. Toch zie ik zelden een Tesla aan een gemeentepaal terwijl het bij de SuC druk is. Dat zal toch iets te maken hebben met het gevoel van gratis versus dure kWh. Wat in werkelijkheid dus een minder grote besparing is dan gevoelsmatig, vanwege de verleiding van koffie en broodjes.
 
Moet toch ergens een keer eten.... Half uurtje bijladen bij de Suc en gelijk bij VdV een heerlijk broodje met een halve liter water... moest Na 30 minuten 10,60 afrekenen en had een volle tank. Voorheen stond ik 80 euro af te tikken bij de benzinepomp. Heerlijk die SuC... :)

Ten opzichte van de stoeppaaltjes is de SuC een grote luxe. En als ik onderweg ben en daar stop om te laden ga ik fijn in de lounge zitten met een kop koffie van drie € (incl. tip) en heb genoeg te doen. Meestal is dat Zwolle. Stoeppaaltjes heb ik nooit nodig.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Dat is maar hoe je het bekijkt: laden met 11 kW is ~ 40 km/h, dus 5-6 uur bijladen. Kort genoeg om binnen een werkdag bij te kunnen laden. Toch zie ik zelden een Tesla aan een gemeentepaal terwijl het bij de SuC druk is. Dat zal toch iets te maken hebben met het gevoel van gratis versus dure kWh. Wat in werkelijkheid dus een minder grote besparing is dan gevoelsmatig, vanwege de verleiding van koffie en broodjes.
Hier in Rotterdam wemelt het van de Tesla’s aan gemeentepalen. Kom eens langs!