Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb eens zitten kijken waar mogelijk de locatie van de nieuwe Supercharger Badhoevedorp zou moeten komen.
Er is de nieuwe afrit van de nieuwe A9 rond Badhoevedorp, maar daar is eigenlijk niets, behalve het bedrijven park Lijnden, daar zitten wat hotels, zou toch kunnen. Alternatief is de locatie waar de Taxi "halve kracht beperkte toegang superchargers" staan, daar is ook een McDonald, maar verder eigenlijk niet, en bovendien is dat officieel address "Schiphol-Noord".
Wel mooi ergens in die driehoek A4/A9/A5. Een iets noordelijker afrit is gelijk al weer Amsterdam, en zuidelijker óf Aalsmeer, óf Hoofddorp.
Zinloos natuurlijk deze speculatie, maar volgens mij wordt er hier wel vaker gespeculeerd over waar een Supercharger dan wel komt :)

Airport Business Park Lijnden
Huidige Taxi Halve kracht beperkte toegang Supercharger
 
SuC Breda gebeurt niet veel op dit moment.

Palen voor de bordjes staan er. Lijken ook grondwerkzaamheden geweest te zijn maar geen kabels of kabelgoten die uit de grond steken?

7CA055A0-6524-4B68-8994-D0F903B820EA.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Advh
Ja, dat kan zeker, ook goed. Wel een heel stuk zuidelijker, bijna Nieuw Vennep, en adres technisch is het Rijksweg A4, Hoofddorp.
Dus Badhoevedorp is het dan zeker niet meer.
Zou wel misschien de eerste zijn in NL aan een echte snelweg parkeerplaats zonder afrit die naar een gezamenlijke locatie gaat, dus misschien een kans voor stalls aan beide kanten? Fastned zit al aan de noordkant daar, dat is misschien een obstakel.

Van der Valk Schiphol

Zal toch gewoon Vdvalk worden, een beetje zuidelijker. Hoofddorp dus.
 
Ja, dat kan zeker, ook goed. Wel een heel stuk zuidelijker, bijna Nieuw Vennep, en adres technisch is het Rijksweg A4, Hoofddorp.
Dus Badhoevedorp is het dan zeker niet meer.
Zou wel misschien de eerste zijn in NL aan een echte snelweg parkeerplaats zonder afrit die naar een gezamenlijke locatie gaat, dus misschien een kans voor stalls aan beide kanten? Fastned zit al aan de noordkant daar, dat is misschien een obstakel.

Van der Valk Schiphol
Of Ibis hotel ?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik reed vandaag langs de nieuw (2019) te openen SUC lokatie Beuseberg aan de A1. Dit zouden ze beter lokatie A1 Holten kunnen noemen, maar what’s in a name.

Ik snap wel waarom Tesla hier een SUC wil bouwen. Er is een McDonalds, een La Place restaurant en een AC Hotel. Direct aan de A1. Via een voetgangerstunnel zijn er aan de overkant van de snelweg nog meer faciliteiten. Geen Van der Valk lokatie dus.

Het enige nadeel, er is geen viaduct: komende vanuit het westen zul je de eerstvolgende afslag na de SUC moeten nemen en een stuk terug rijden over de A1. Totaal 10km extra.

De Twentse stedenrij Almelo, Hengelo, Enschede wordt met deze SUC goed bereikbaar. De drukke SUC Apeldoorn wordt hiermee een stuk ontlast.
 
Eigenlijk van de gekke dat ze zoveel geld steken in zo een portiek en pantografen, omdat ze denken dat de chauffeur het niet kan boeien om even een CCS stekker aan te sluiten?
600kW... is iets meer dan een CCS stekkertje. En om nou bij haltes de buschauffeur elke keer uit te laten stappen...
Er zijn zelfs EV engineers die denken dat gewone autorijders al te lui zijn om even in te pluggen (snakechargers, wireless chargepads)
 
Ik heb een MX 100 besteld en levering Juni, nu lees ik iets over de laadtijd bij Suc afhankelijk is van hoeveel Tesla’s er laden, of heb ik dat verkeerd? Zo niet kan iemand mij dat uitleggen. Straks ben je niet in 20 minuten 80% geladen, maar na een uur?

In 20 min red je sowieso geen 80%. Alle SuC's zijn zo gebouwd dat per 2 laadpalen/stalls (A+B) het vermogen gedeeld wordt. De eerste die aan zo'n "paar" aansluit krijgt maximaal vermogen (rond 118 kW in ideale situatie), de tweede krijgt de beschikbare rest. In praktijk is het verschil meestal verwaarloosbaar, zeker nu er weer flinke uitbreidingen plaatsvinden.