Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 391793 View attachment 391794 View attachment 391795
Yeah! De SuC Rosmalen werkt! 16 stalls wachten op jullie business afslag Rosmalen ‘s Hertogenbosch Centrum vanaf de A2 parallelweg dan tot Fletcher Hotel. Staat nog niet in de Tesla Nav als SuC. Slagboom gaat vanzelf open ... hoop dat ie ook zo weer open gaat bij verlaten ;-)
Top, bij mij staat inderdaad in de app nog steeds dat Zaltbommel en Zevenaar de dichtstbijzijnde superchargers zijn en dat moet dus binnenkort Rosmalen zijn.
Tesla timmert aan de weg!
 
Over de slagboom bij SuC Bunnik:
Sta daar wel vaker, maar heb eigenlijk nog nooit de kaart hoeven aanbieden. Meestal kun je zonder controle (kaart ook niet aangeboden bij de automaat) uitrijden.
Als ik op mijn werk uit het raam kijk, zie ik die slagboom (en de hele parkeerplaats) aan de achterkant van het Postillon hotel.
Wat ik zie is dat de ene dag je een kaartje moet aanbieden om uit te kunnen rijden en de andere dag je er zo uit kunt.
Ik vermoed dat als er iets in het hotel te doen is, de organisatie van het evenement met het hotel kan afspreken dat de mensen zonder kaartje kunnen uitrijden.

Het gebeurt regelmatig dat bij een evenement de parkeerplaats aan de achterkant stampvol is en mensen echt moeten zoeken naar een plekje en soms zelfs moeten "foutparkeren". Toch lijkt het ICEing van de laadplekken nauwelijks voor te komen (maar kan dat niet echt goed zien vanaf mijn werkplek).

Wat ook opvalt is dat veel mensen niet goed weten waar de ingang is en het via de achterkant (ingang Vrumona) proberen. Ik heb dat inmiddels ook de nodige Tesla's zien proberen. Geeft de navigatie dat niet duidelijk genoeg aan? (ik heb dat zelf nog niet bekeken).
 
  • Informative
Reactions: slk-A4
Ik ben even langs Leiderdorp geweest ze zijn niet open, ook niemand bezig, waarschijnlijk maandag weer.
Ik was ook langs gereden en even foto gemaakt, mooie lokatie
 

Attachments

  • IMG_20190330_122851.jpg
    IMG_20190330_122851.jpg
    618.4 KB · Views: 71
  • Informative
Reactions: slk-A4
Ook al stond Rosmalen nog niet op de kaart, de Tesla community weet de SuC wel te vinden. Kwam ook Hans tegen, vergeten te vragen of hij was gebleven na gisteravond -;) Leuk was ook dat gloednieuwe M3's rechtstreeks uit Tilburg kwamen laden. Overigens een van de weinige SuC'as die je van de snelweg zo ziet liggen. Laden ging al snel op 117,kW, ook was de SoC al 50%. En ja, je kan er zo weer uit rijden - slagboom gaat vanzelf open .
IMG_6883.jpg

IMG_6895.jpg
IMG_6893.jpg
D259DhXWwAIsC1t.jpg
 
Ook al stond Rosmalen nog niet op de kaart, de Tesla community weet de SuC wel te vinden. Kwam ook Hans tegen, vergeten te vragen of hij was gebleven na gisteravond -;) Leuk was ook dat gloednieuwe M3's rechtstreeks uit Tilburg kwamen laden. Overigens een van de weinige SuC'as die je van de snelweg zo ziet liggen. Laden ging al snel op 117,kW, ook was de SoC al 50%. En ja, je kan er zo weer uit rijden - slagboom gaat vanzelf open .
View attachment 391940
View attachment 391941View attachment 391942View attachment 391943
Ik heb je net gemist Egbert. Mijn witte X staat wel op je foto. Hans heb ik ook gesproken :)
Mooie SuC, met name als je een rondje om de plas kunt lopen.
 
Wat ook opvalt is dat veel mensen niet goed weten waar de ingang is en het via de achterkant (ingang Vrumona) proberen. Ik heb dat inmiddels ook de nodige Tesla's zien proberen. Geeft de navigatie dat niet duidelijk genoeg aan? (ik heb dat zelf nog niet bekeken).
(SuC Bunnik) Inderdaad stuurt de navigatie je naar de zijkant , waar geen doorgang in de wal (meer?) is.
Voor alle SuC-kels zoals ik: bij stoplicht niet af maar doorrijden en dan rechts door de slagboom. Uitrijden is achteraan richting vrumona ! (Dus niet zelfde slagboom.)
 
  • Like
Reactions: Jooop
Woensdagavond kunnen uitrijden zonder iets te hoeven aanbieden (20 minuten na entree). Kentekenherkenning, neem ik aan.
Over de slagboom bij SuC Bunnik:

Als ik op mijn werk uit het raam kijk, zie ik die slagboom (en de hele parkeerplaats) aan de achterkant van het Postillon hotel.
Wat ik zie is dat de ene dag je een kaartje moet aanbieden om uit te kunnen rijden en de andere dag je er zo uit kunt.
Ik vermoed dat als er iets in het hotel te doen is, de organisatie van het evenement met het hotel kan afspreken dat de mensen zonder kaartje kunnen uitrijden.

Het gebeurt regelmatig dat bij een evenement de parkeerplaats aan de achterkant stampvol is en mensen echt moeten zoeken naar een plekje en soms zelfs moeten "foutparkeren". Toch lijkt het ICEing van de laadplekken nauwelijks voor te komen (maar kan dat niet echt goed zien vanaf mijn werkplek).

Wat ook opvalt is dat veel mensen niet goed weten waar de ingang is en het via de achterkant (ingang Vrumona) proberen. Ik heb dat inmiddels ook de nodige Tesla's zien proberen. Geeft de navigatie dat niet duidelijk genoeg aan? (ik heb dat zelf nog niet bekeken).

De navigatie geeft standaard die ingang aan. Storend, maar na 1 keer weet je dat je rechtdoor moet na de afslag
 
Nou mijn eerste echte supercharger ervaring: ik sta in Zevenaar en bij het wegrijden begint m’n gloednieuwe M3 te roken. Witte rook, uit/onder de frunk vandaan, samen met een sissend geluid.

Was ff schrikken want je denkt meteen aan fik maar na 20 minuten was het weg. Misschien het koelsysteem wat gaan lekken is.

Tesla stuurt nu een sleper en vervangend vervoer.
 
Nou mijn eerste echte supercharger ervaring: ik sta in Zevenaar en bij het wegrijden begint m’n gloednieuwe M3 te roken. Witte rook, uit/onder de frunk vandaan, samen met een sissend geluid.

Was ff schrikken want je denkt meteen aan fik maar na 20 minuten was het weg. Misschien het koelsysteem wat gaan lekken is.

Tesla stuurt nu een sleper en vervangend vervoer.
Balen zeg. Sterkte, hoop dat het snel gerepareerd is