Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb begrepen dat de SuC van Naarden inmiddels ook open is en zie als je er op zoekt in Google maps zelfs wat foto's van mensen die hem in de navigatie hebben staan:

View attachment 486843

Bij mij staat deze er echter niet tussen, weet iemand hoe dit zit? Ik had afgelopen week wel een update (v2019.36.2.4), dus je zou denken dat de software de laatste versie heeft.
Waarschijnlijk heb je een M3?
In onze MS staat ie wel, in de twee M3's niet. Maar je kan er wel gewoon laden met een M3. Dus in de navigatie even NH hotel Naarden zetten en klaar
 
Met de tsunami aan M3's die dit jaar uitgeleverd zijn/worden hoop ik dat de SuC capaciteit in NL ook snel verdubbeld wordt....

Als je tegenwoordig overdag op het scherm naar de SUC's kijkt dan zijn die vrijwel allemaal gevuld tot nagenoeg maximale capacitteit. Alleen de hele grote hebben vaak nog wel plaats. Ben benieuwd wanneer daar iets aan gedaan gaat worden. Overigens gebruik ik bijna nooit een supercharger, thuis laden is zeker nu wel zo handig.
 
Ik heb begrepen dat de SuC van Naarden inmiddels ook open is en zie als je er op zoekt in Google maps zelfs wat foto's van mensen die hem in de navigatie hebben staan:

View attachment 486843

Bij mij staat deze er echter niet tussen, weet iemand hoe dit zit? Ik had afgelopen week wel een update (v2019.36.2.4), dus je zou denken dat de software de laatste versie heeft.

Zondagavond nog daar geladen, 16 december ff langs gaan

9258FD13-3607-4AA0-B710-D574085976F4.jpeg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Steven and RuudL
Sta momenteel in Duiven even bij te laden, maar vraag me even af wat de laadsnelheid ongeveer zou moeten zijn wanneer je met een soc (koud) van 38% (MX100D) begint. Intussen staat ie op 50% (10 minuten) Het scherm geeft aan dat er met 46kW aan het laden is, wat mij een beetje aan de lage kant lijkt. Ik dacht dat ie tot 70% wel tegen de 80kW zou moeten kunnen laden.
 
Sta momenteel in Duiven even bij te laden, maar vraag me even af wat de laadsnelheid ongeveer zou moeten zijn wanneer je met een soc (koud) van 38% (MX100D) begint. Intussen staat ie op 50% (10 minuten) Het scherm geeft aan dat er met 46kW aan het laden is, wat mij een beetje aan de lage kant lijkt. Ik dacht dat ie tot 70% wel tegen de 80kW zou moeten kunnen laden.


Einde van de zomer haalde ik met model 3 na koude start in de Alpen 22kW. Accu moet echt flink warm zijn wil je goede snelheid halen.
 
Einde van de zomer haalde ik met model 3 na koude start in de Alpen 22kW. Accu moet echt flink warm zijn wil je goede snelheid halen.

Ik weet dat de accu wel een beetje warm moet zijn. Als die dat niet is, dat het wel wat langzamer gaat, maar heb het in de afgelopen jaren nog niet eerder meegemaakt dat het op minder dan de halve snelheid was. Ik ga het vanavond nog eens proberen bij die locatie, maar dan met een opgewarmde accu, dan weet ik wat me te wachten staat bij de komende trip naar België.
 
Duiven valt bij mij ook tegen, waar andere SUCs bij soms 128 kW starten, is dat in Duiven echt heel veel lager, rond de 70 kW, ook als er bijna niemand staat.
Gisteravond Naarden Suc bezocht. Stond in de kaart. Uur gereden model 3 + dus accu goed op temperatuur maar max 70 kw gehaald. Waren daar druk bezig om 21:30 met stalls plaatsen.
Gebruik suc weinig. Kan nog 6500 km gratis chargen.
 
Sta momenteel in Duiven even bij te laden, maar vraag me even af wat de laadsnelheid ongeveer zou moeten zijn wanneer je met een soc (koud) van 38% (MX100D) begint. Intussen staat ie op 50% (10 minuten) Het scherm geeft aan dat er met 46kW aan het laden is, wat mij een beetje aan de lage kant lijkt. Ik dacht dat ie tot 70% wel tegen de 80kW zou moeten kunnen laden.

Zie daar ook wel echt een verschil per SC in - ik krijg bij SC Gouda echt nooit meer dan 47 kW terwijl ik met dezelfde of vergelijkbare omstandigheden bij Leiderdorp netjes > 108kW krijg .. Ligt het aan mij of is Gouda gewoon niet heel goed afgesteld?
 
En bellen naar de SuC helpdesk met dat 013 nummer werkt niet. Klantenservice zit geen optie meer voor problemen met Supercharger. Dus maar de app gebruikt voor een storingsmelding van de auto bij opladen. Wil ook weten of het aan mijn auto ligt of aan de locaties
 
Zie daar ook wel echt een verschil per SC in - ik krijg bij SC Gouda echt nooit meer dan 47 kW terwijl ik met dezelfde of vergelijkbare omstandigheden bij Leiderdorp netjes > 108kW krijg .. Ligt het aan mij of is Gouda gewoon niet heel goed afgesteld?
Ik heb circa 2 weken terug nog met meer dan 100kwh kunnen laden in Gouda. Temperatuur van de accu is in deze periode van het jaar het grootste probleem.
 
  • Funny
Reactions: Bas. and PaulusdB
Vandaag even opnieuw langs A28 afslag Assen-West gereden. Weet niet precies hoe het wordt aangelegd. Rekening houdend met twee 'gewone' laadpalen waar de receptie het over had, wellicht 12-13 SuC laadplekken? Ook stonden er nu dozen. Wellicht zitten daar de superchargers in. Detail: er staat op de dozen in het groot vermeld dat er maar 2 op elkaar gestapeld mogen worden, maar die informatie hoef je in de praktijk natuurlijk niet altijd wat mee te doen ;)

VdV-Assen.jpg
VdV-Assen1.jpg