Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
ImageUploadedByTapatalk1413461646.396604.jpg

Parkeerplaats Urmond heel vol. Zelfs de SC 2 maak geiced!!!!
Ook parkeerders achter de SC. Ik kon maar net tussen de poortjes komen!!!
 
Vaak zijn de borden niet correct maar in dit geval wel lijkt me. Ik begrijp dat er wel duidelijk een wettig geldig P-bord moet staan met daarop duidelijk aangegeven dat het parkeren alleen voor electriche voertuigen die ook daadwerkelijk laden (!) toegestaan is. Op de foto hierboven staan die borden er wel degelijk dus is men in overtreding. Boete of wegslepen!
 
Vergis je niet in de onwetendheid/domheid van anderen. Wij weten natuurlijk dat die plekken bedoeld zijn om snel op te laden en onze reis te vervolgen, iemand die Tesla en het concept Supercharger niet kent ziet het als een gewone laaplek en dus een optionele parkeerplaats. Die denken dat zo'n laadpaal een aardige service is voor de EV-rijder, niet dat het een plek is die gereserveerd is. Dat het het equivalent is van je auto in een tankstation zetten en dan rustig een uurtje gaan winkelen komt niet bij de gemiddelde ICE-rijder op. Voeg daar een licht asociaal karakter aan toe en je hebt dit resultaat.

Nu ik weet dat in Amsterdam de consequentie van met een ICE op een laadplek parkeren minimaal 490 euro is (373 euro wegsleepkosten + 90 euro boete wegens foutparkeren + 30 euro stallingskosten) ga ik maar een paar kaartjes printen met die boodschap erop. Dat zou nog wel eens kunnen helpen.
 
De SuC's in Urmond staan echt op de uiterste plek van het parkeerterrein. Zelfs een bestuurder van een fossiel gaat daar niet voor z'n lol parkeren. Waarschijnlijk is er één of andere conferentie of feest bij Vd Valk waardoor alle plaatsen bezet zijn en dit de laatste vrije waren. Niettemin zou ik er geen enkele moeite mee hebben de mijne ervoor te zetten om te laden en rustig een hapje gaan eten.
 
De SuC's in Urmond staan echt op de uiterste plek van het parkeerterrein. Zelfs een bestuurder van een fossiel gaat daar niet voor z'n lol parkeren. Waarschijnlijk is er één of andere conferentie of feest bij Vd Valk waardoor alle plaatsen bezet zijn en dit de laatste vrije waren. Niettemin zou ik er geen enkele moeite mee hebben de mijne ervoor te zetten om te laden en rustig een hapje gaan eten.

Mee eens. Ik vind het overigens geen enkel probleem dat onze SuC plaatsen het verst weg staan van de horeca gelegenheden. Sterker nog, ik vind dat zelfs beter. Kans op ICE-ing is veel kleiner en ook zal het minder irritatie oproepen bij een ICE bestuurder dan wanneer er vlak voor de deur lege parkeerplaatsen zijn waar hij niet mag parkeren.
 
Mee eens. Ik vind het overigens geen enkel probleem dat onze SuC plaatsen het verst weg staan van de horeca gelegenheden. Sterker nog, ik vind dat zelfs beter. Kans op ICE-ing is veel kleiner en ook zal het minder irritatie oproepen bij een ICE bestuurder dan wanneer er vlak voor de deur lege parkeerplaatsen zijn waar hij niet mag parkeren.
Inderdaad. Die 2 minuten lopen is geen probleem.

Om niet volledig offtopic te gaan, maar vaak worden laders dicht bij het gebouw geplaatst ivm verlies en lengte van de kabels. Dat is bij de SuperChargers niet het geval. Zet ze daarom ook zo ver mogelijk weg!
 
Heel eerlijk, ik krijg de neiging om mijn auto er dwars voor te zetten. Telefoon Nr onder mijn eigen ruit en foto's maken van de Nr borden van de auto's. Dan rustig een kop koffie gaan drinken.
De wind van voren geven zodra ik ervoor sta.
Er is een andere parkeerplaats in de buurt waar je kunt parkeren, geen enkele reden om op de supercharger plaatsen te staan
 
Niet helemaal on-topic, want niet in Nederland, maar ik zag op de Tesla-site (Supercharger | Tesla Motors) dat er voor 2016 alweer wilde plannen zijn gemaakt voor de SC's: helemaal tot Moskou, Ankara (had tot nu toe alleen Istanbul gezien), Ierland en Sicilië om maar wat te noemen. Wat wel opvalt is dat Duitsland nogal wat witte vlekken blijft houden, terwijl er daar toch juist zo veel zouden komen. Maar goed, dit duurt nog 2 jaar. Er verandert in die tijd vast nog heel veel aan de SC-planning, dat zagen we al eerder.

EDIT: zie nu dat dit een paar dagen geleden ook al in het algemene topic is gemeld. Ach, zo staat het er twee keer.