Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Sta alleen in oosterhout. Had nog 40 km over. Stal 1b max 70 KWH..auto naar 2b gezet en daar is t 105 kwh..

ik kwam gisteren op 1b op max 200A en ca 360V dus ook ca 70 KW.... (met ca 50km over)
Maar goed dat 1a het niet doet, anders zou er niet veel over zijn.

Ach, zo lang er elke week een paar nieuwe SC locaties bijkomen, vind ik het niet zo erg dat er 1 het niet, en 1 iets langzamer doet...
 
Daarnet was het druk in Urmond. Op een moment 7 stals bezet door 3 nationaliteiten.heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de auto te poetsen. Ja, op een SuC uitstap heb ik mijn kuisgerief mee.:wink:

Haha, ben er zondag ook nog langs geweest en ik stond helemaal alleen. Je auto poetsen als er 115kW vermogen door die stekker vloeit... Je had toch rubberen bottekes aan.
 
Ik hoop eigenlijk dat er ooit een Supercharger langs de A1 in Nederland komt. Zou voor mij in elk geval superhandig zijn als ik richting het westen rijd vanuit Enschede. Bij bijv. mijn familie kan ik niet makkelijk laden in de buurt en de auto staat niet bij/voor het huis, dus ik kan ook de UMC niet aansluiten. Dan kan ik natuurlijk wel onderweg een normaal laadpunt meepakken, maar ik sta liever een kwartiertje bij de Supercharger dan een uur bij een normale laadpaal. Qua afstand is heen+terug in elk geval krap op een lading. In de winter ga ik dat sowieso niet redden vermoed ik.

Maar goed, zo heeft iedereen natuurlijk wel een Supercharger-wens :)
 
Snap sowieso niet waarom in Nederland de grote steden niet voorzien worden van een SuC. Waarom wel Antwerpen, Brussel, Parijs, Stockholm, Londen etc. En niet Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag?

Het zijn allemaal knooppunten op routes, in NL wellicht Utrecht ook nog..... dus ik verwacht dat er langs de A2 omgeving Utrecht nog wel iets zal komen. Zodra de brug hoek van holland - harwich gebouwd is, komt er nog wel eentje in de hoek van R'dam / DH :wink:
Daarnaast..... is er in de meeste van die landen nog marketing technisch nog wel wat te scoren dus door de bekende namen van SC te voorzien wordt dat iets makkelijker? Hier moet ik regelmatig uitleggen dat we door Zevenaar (bij Arnhem moet je dan al standaard toevoegen) en Oosterhout (bij Breda....) en Zwolle (daar waar je naar Groningen en Friesland kan :biggrin:) al overal kunnen komen in NL....
 
Ik had gisteren trouwens bij Emsburen (wat bijna Nederland is, dus ik prop het hier maar even in het topic) dat het laden echt heel langzaam ging. Amperage wisselde ook als een gek tussen de 20A en 70A. Laden ging gemiddeld met zo'n 40-50 km/u, dus dat kan ik thuis ook nog wel met de UMC. Ik stond direct naast het huisje (volgens mij 2B?). Ben toen naar 1B gereden en daar ging het perfect, laden kwam netjes iets boven de 550 km/u uit.

Geen idee of er iets raars met die charger was, of dat het komt doordat ik een vrijwel nieuwe accu (+/- 300 km op de teller) bijna heb leeggereden (nog 14 km actieradius over)?
 
Gisteravond nog in Tilburg geladen, daar staan 2 laders.
Screenshot_2014-11-15-16-56-50.png


edit : was al rechtgezet, merk ik nu.
 
Last edited:
Aan het laden in Urmond nu. We staan hier met 3, allen pas toegekomen.
Ik stond al "dubbel" aan de lader met mijn buurman omdat ik verwachtte dat ze gegroepeerd zoals in Oosterhout... Niet dus.

Na het verplaatsen trok hij wel 114kW :cool:.
 
Last edited: