Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren weer langs gereden. Heb er een drive by photo shoot van gemaakt. Kan er weinig uit opmaken, maar ik vermoed eerder dat dit een deel is waar de aannemer zijn materiaal stalt, want ik denk dat dit eerder gelinkt is aan een project op de Proostwetering dat momenteel loopt. Dat lijkt de aanleg van een warmtenet te zijn? Langs de hele weg worden witte buizen in de grond gegraven...


unnamed (1).jpg

unnamed (2).jpg


unnamed (3).jpg
unnamed (4).jpg
unnamed (6).jpg
 
Neem aan dat Nieuwerkerk bij vdV pal aan de snelweg naast het vreetpleintje in Gouda (naar mijn mening een vervelende stop) blijft bestaan.

Omdat :
* NO van R'dam aan A20 heeft niet té veel 150+kW mogelijkheden.
* Opties om uit te breiden aan afritten met voorzieningen op dat stuk (en verder aan de A12) zijn beperkt.

Daarmee zijn nuttige delen van netwerk vdV met Tesla combi stilaan wel bijna allemaal benut. Zijn er nog maar een paar over. Mn. N-NL waarvan sommige al langer of korter met 'soon'

Duo set van Venray & Horst zullen samen als 'last post' iedereen met een 'Hollandse' brandstof pas bedienen die helemaal afgetopt 'op de zaak' de A61 willen pakken of terug met de hakken over de DE sloot dit als 1e NL laadoptie.
Fastned kent z'n pappenheimers op dat punt ook. Hebben dat soort plekken in NL van GR tot Limb vrijwel allemaal strategisch bezet.
 
Last edited:
Duo set van Venray & Horst zullen samen als 'last post' iedereen met een 'Hollandse' brandstof pas bedienen die helemaal afgetopt 'op de zaak' de A61 willen pakken of terug met de hakken over de DE sloot dit als 1e NL laadoptie.
Fastned kent z'n pappenheimers op dat punt ook. Hebben dat soort plekken in NL van GR tot Limb vrijwel allemaal strategisch bezet.
En ook nog eens een heel stuk goedkoper dan Duitsland. Alhoewel die volgens mij pas flink in prijs verlaagd zijn, ik kan me daar 60+ cent herinneren, dat zit nu allemaal rond de 40-46 cent. Nog altijd twee keer zo duur als in Nederland.
Maar dan nog was Cuijk een betere locatie geweest omdat je dan nog de A77/BAB57 op kunt.

Wat me trouwens ook opvalt: nog altijd volledig dichte bestrating. Kun je superchargers niet beter met halfopen bestrating aanleggen? Je hebt geen olie lekkende voertuigen en het is toch iets milieuvriendelijker.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ik zou graag hebben dat er toch een bord staat dat een aanduiding geeft dat die plek voor auto's met aanhangwagen bedoeld is. Ik kan me zo voorstellen dat oudere Henk denkt van zijn Model Y hier te parkeren, zonder aanhangwagen, omdat dat makkelijker inparkeren is dan bij de andere laders. En dan kom jij dan met je aanhanger en mag je 'm nog afkoppelen.