Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Bekijk alles eens in een ander perspectief.
Uw zuiderburen hebben momenteel 1 volwaardige SuC in hun land & daar steekt straks géén stroom in omdat Gent in een afschakelzone bij black-out ligt.
En hoor je ons gestaag klagen?
Nee, complimenten daarvoor, maar

- het gaat w.m.b. niet om gestaag klagen, maar om af en toe een beetje mopperen, dat is niet onterecht, en wie weet helpt het nog ook;
- even aannemend dat we in NL zo'n 2000 Tesla's hebben rijden, en dat de eigenaren daarvan allemaal, laten we zeggen, 2000 euro aan bijdrage hebben betaald voor SuC's, dan hebben we het over een aardig potje waaruit toch best een stuk of acht, negen, tien SuC's kunnen worden neergezet? en
- die pot hebben we m.i. echt voor eigen voordeel volgestort, en niet om Tesla op de kaart te zetten (niet mijn argument, trouwens), en
- het zou raar zijn als je regelmatig naar Duitsland of Frankrijk zou moeten om daarvan naar rato te profiteren, en
- van ver buiten de Randstad een paar adressen binnen de Randstad moeten bezoeken en weer terug naar huis, is niet gemakkelijk als de SuC's zo ver buiten de Randstad staan, een laadpaal is dan gewoon geen optie, zeker niet met al die sneue 11kW palen hier, en
- kijk eens naar de kaart van London, en
- tot en met 2016 staat er gewoon helemaal NIETS (niets he, dus het gaat niet om geduld hebben, maar er is gewoon geen plan) voor de Randstad op de routekaart van Tesla, en

dus mopper ik en beetje en, dus...
 
Last edited:
Nee, complimenten daarvoor, maar

- het gaat w.m.b. niet om gestaag klagen, maar om af en toe een beetje mopperen, dat is niet onterecht, en wie weet helpt het nog ook;
- even aannemend dat we in NL zo'n 2000 Tesla's hebben rijden, en dat de eigenaren daarvan allemaal, laten we zeggen, 2000 euro aan bijdrage hebben betaald voor SuC's, dan hebben we het over een aardig potje waaruit toch best een stuk of acht, negen, tien SuC's kunnen worden neergezet? en
- die pot hebben we m.i. echt voor eigen voordeel volgestort, en niet om Tesla op de kaart te zetten (niet mijn argument, trouwens), en
- het zou raar zijn als je regelmatig naar Duitsland of Frankrijk zou moeten om daarvan naar rato te profiteren, en
- van ver buiten de Randstad een paar adressen binnen de Randstad moeten bezoeken en weer terug naar huis, is niet gemakkelijk als de SuC's zo ver buiten de Randstad staan, een laadpaal is dan gewoon geen optie, zeker niet met al die sneue 11kW palen hier, en
- kijk eens naar de kaart van London, en
- tot en met 2016 staat er gewoon helemaal NIETS (niets he, dus het gaat niet om geduld hebben, maar er is gewoon geen plan) voor de Randstad op de routekaart van Tesla, en

dus mopper ik en beetje en, dus...
Ik heb niet het idee dat er in Nederland veel zal gebeuren de aankomende tijd.

Reken er in ieder geval niet op. Het kan zijn dat er wellicht érgens nog iets naar boven komt, maar meer dan dat verwacht ik niet.

Tenzij we Tesla anders kunnen overtuigen, maar je weet het niet.
 
De SuC's zijn volgens Tesla bedoeld om ritten over de belangrijke corridors (cross-country) mogelijk te maken, niet om in de dagelijkse behoefte te voorzien. Het netwerk wordt zo aangelegd dat aansluiting op de rest van het netwerk in Europa mogelijk is, via de meest gebruikte routes. Binnen de Randstad zijn die niet nodig, ik vind het hooguit raar dat er geen is (of zelfs maar geplanned staat) in Friesland-Groningen, om verkeer dat vanuit de Randstad via Afsluitdijk het noorden van Duitsland wil binnenrijden van dienst te zijn.
 
De SuC's zijn volgens Tesla bedoeld om ritten over de belangrijke corridors (cross-country) mogelijk te maken, niet om in de dagelijkse behoefte te voorzien. Het netwerk wordt zo aangelegd dat aansluiting op de rest van het netwerk in Europa mogelijk is, via de meest gebruikte routes. Binnen de Randstad zijn die niet nodig, ik vind het hooguit raar dat er geen is (of zelfs maar geplanned staat) in Friesland-Groningen, om verkeer dat vanuit de Randstad via Afsluitdijk het noorden van Duitsland wil binnenrijden van dienst te zijn.

Londen?
 
De SuC's zijn volgens Tesla bedoeld om ritten over de belangrijke corridors (cross-country) mogelijk te maken, niet om in de dagelijkse behoefte te voorzien. Het netwerk wordt zo aangelegd dat aansluiting op de rest van het netwerk in Europa mogelijk is, via de meest gebruikte routes. Binnen de Randstad zijn die niet nodig, ik vind het hooguit raar dat er geen is (of zelfs maar geplanned staat) in Friesland-Groningen, om verkeer dat vanuit de Randstad via Afsluitdijk het noorden van Duitsland wil binnenrijden van dienst te zijn.

Dat is ook wat ik begrepen heb en wat ook logisch is.

Hoewel het geld kost ben ik allang blij met de FastNed uitrol en de geruchten dat de CHAdeMO adapter nu écht snel komt. 46kW laden ben ik ook blij mee.


Daar is het puur vanwege het ontbreken van private parking voor mensen en het gebrek een publieke infrastructuur.
 
Nu in Zevenaar, erg rustig en aan 109kW
d3a628c35f58292791f0953f765a5ca0.jpg
c4befa76c204f5f678a2bdd3c3e73a03.jpg
 
Ik was laatst op maandagavond ergens rond 19:00 in Zevenaar aan het laden, toen was het ook bladstil. In het krappe uur dat ik er stond kwam er nog 1 andere Tesla aan, die heeft er denk ik 5 minuutjes gestaan. Misschien dat het gewoon een demo was vanuit SeC Duiven, maar ik neem aan dat die toen al dicht was.
 
Nu in Urmond, laden met 232 km/h dat schiet niet echt op. Twee andere Tesla's. Zijn bepaalde stalnr's beter / is er een tactiek?

Heel belangrijk is de restlading. Ik ben kort geleden in de fout gegaan door te klagen dat het laden niet meer snel ging maar had een rest van meer dan 150 km. Daarna weer eens met iets van 30 km rest en toen weer > 500 km/uur geladen (in het begin).

Overigens kijk ik tegenwoordig niet meer naar de kilometers (want dat is een gemiddelde) maar naar het aantal kW dat binnen komt. Dat is wel realtime.
 
vandaag over en weer naar Delft. 2 keer via Oosterhout
De eerste keer rond 11.15 uur daarna rond 14.45 uur.
Het was zalig rijden in België met die staking.:wink:
1 SuC bezoeker aangesproken die hem ook al meer dan een jaar had, maar jij zat niet op het forum.

20141215_111503.jpg

op de terugweg nog een vrachtwagen vol S-jes gezien, op weg naar België.
 
vandaag over en weer naar Delft. 2 keer via Oosterhout
De eerste keer rond 11.15 uur daarna rond 14.45 uur.
Het was zalig rijden in België met die staking.:wink:
1 SuC bezoeker aangesproken die hem ook al meer dan een jaar had, maar jij zat niet op het forum.

View attachment 66058
op de terugweg nog een vrachtwagen vol S-jes gezien, op weg naar België.

En terwijl je stond te wachten heb je ze allemaal even rood gephotoshopt? :biggrin: