You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je bent van 1A naar 1B gegaan. Dat is aan dezelfde SuC. Had beter 2, 3 of 4 kunnen proberen denk ik.Vandaag dezelfde ervaring in Oosterhout. Helemaal alleen aan het laden aan lader 1A ( meest rechtse ) waar ik amper 60 a 70km/u haalde. Dan verplaatst naar de meeste rechtse van de linkse 4 ( 1B ) die wel beter was maar ook niet boven de 400km/u raakte. Met nog slechts 40km lading, is dat eigenlijk bedroefend langzaam. Urmond gaat dan makkelijk boven de 500km/u ! Uiteindelijk na 30min laden dan ook slechts 165km bijgeladen...
Je bent van 1A naar 1B gegaan. Dat is aan dezelfde SuC. Had beter 2, 3 of 4 kunnen proberen denk ik.
Volgens mij wordt het tijd dat wij hier aan gaan meedoen. Alle feedback en mogelijkheden een supercharger verzameld. Tesla Supercharger - Supercharger Bad Fallingbostel
Volgens mij wordt het tijd dat wij hier aan gaan meedoen. Alle feedback en mogelijkheden een supercharger verzameld. Tesla Supercharger - Supercharger Bad Fallingbostel
Supercharging is the future, though, for non-commercial traffic.
Stations are strategically placed to minimize stops during long distance travel and are conveniently located near restaurants, shopping centers, and WiFi hot spots.
Dat werkt wellicht in de early adopter fase, maar als iedereen straks elektrisch rijdt zullen ze hard moeten handhaven om misbruik te voorkomen. Handhaven en goodwill gaan niet samen dus een mooie technische oplossing is denk ik nodig, of gewoon genoeg (super)chargers.Wat betreft de taxi's, wil nog even deze Tweet van Elon Musk er bij pakken en vooral dit citaat:
Tesla is altijd héél duidelijk geweest en het staat ook op de website:
Moet Tesla dit duidelijker maken tijdens de delivery van een voertuig? Wellicht. Misschien een popup de eerste 3x dat je gaat SuperChargen waar het "regelement" in staat voor SuperChargen?
Ik weet dus nog steeds niet wat de afspraken met de Taxi's zijn, maar Tesla moet hier denk ik wel duidelijker over zijn.
Dat werkt wellicht in de early adopter fase, maar als iedereen straks elektrisch rijdt zullen ze hard moeten handhaven om misbruik te voorkomen. Handhaven en goodwill gaan niet samen dus een mooie technische oplossing is denk ik nodig, of gewoon genoeg (super)chargers.
Misschien een popup de eerste 3x dat je gaat SuperChargen waar het "regelement" in staat voor SuperChargen?
Vier van de acht Tesla-laders bezet. Incl. moi: 205 km/hr, 113A, 384V.
Waarom men dit Superchargers blijft noemen is me een raadsel. Haalt zelfs geen CHAdeMO-specs.
Staat ook een Belg te balen...
Wat betreft de taxi's, wil nog even deze Tweet van Elon Musk er bij pakken en vooral dit citaat:
Supercharging is the future, though, for non-commercial traffic.
Tesla is altijd héél duidelijk geweest en het staat ook op de website:
Stations are strategically placed to minimize stops during long distance travel and are conveniently located near restaurants, shopping centers, and WiFi hot spots.
Moet Tesla dit duidelijker maken tijdens de delivery van een voertuig? Wellicht. Misschien een popup de eerste 3x dat je gaat SuperChargen waar het "regelement" in staat voor SuperChargen?
Ik weet dus nog steeds niet wat de afspraken met de Taxi's zijn, maar Tesla moet hier denk ik wel duidelijker over zijn.
Is dit in Amsterdam? Ik was er vanochtend tussen 9:30 en 10:15 uur, met nog 1 andere Tesla. Maximum laadvermogen was 64 kW... Gisteren in Zwolle wel 110 kW gehaald, dus het ligt of aan de SuC Amsterdam, of ik word geknepen omdat ik in de buurt woon :-(
Of een pop-up die op het reglement wijst wanneer blijkt dat iemand echt vaak bij de SuC bij "zu eigu" om de hoek staat te laden.
(Dat "thuisladen bij de SuC" moet incidenteel best mogen, vind ik, want soms kom je van ver naar huis (of werk) en heb je een goede reden om snel weer een 200 ofzo km range te laden voor nog een rit op dezelfde dag).
Ik ben ervan overtuigd dat Tesla dat heel eenvoudig kan besturen. Zo gauw je op een Supercharger stall aansluit weet Tesla welke VIN begint te laden. Het regelen van de laadsnelheid is voor Tesla heel eenvoudig. Nu is het gemiddeld nog geen probleem. Zo gauw er een te grote categorie gebruikers 'verkeerd' gebruik maakt van de Superchargers zal Tesla die gebruikers kunnen 'afknijpen'.
Ik ben ervan overtuigd dat Tesla dat heel eenvoudig kan besturen. Zo gauw je op een Supercharger stall aansluit weet Tesla welke VIN begint te laden. Het regelen van de laadsnelheid is voor Tesla heel eenvoudig. Nu is het gemiddeld nog geen probleem. Zo gauw er een te grote categorie gebruikers 'verkeerd' gebruik maakt van de Superchargers zal Tesla die gebruikers kunnen 'afknijpen'.
Maar het gevolg zal zijn dat hij er nog veel langer staat. Hij is immers toch al gekomen.
Er was ook het idee om de accu weer leeg te halen, als de auto enige tijd met volle accu aan de laadplek hangt. Maar ja, daar is vehicle-to-grid functionaliteit voor nodig en daar wil Tesla Motors om andere redenen nog niet aan. (Ook jammer voor de vehicle-to-vehicle laadfunctionaliteit.)Overigens vind ik het veel belangrijker om in te grijpen bij gebruikers die de auto lang laten staan nadat de auto al vol is. Deze zouden (na waarschuwing) een x aantal uren geen gebruik moeten kunnen maken van een Supercharger (bijv de komende 48 uur bij geen enkele en 1 week bij de lokale....) ...
En vervolgens moet een nietsvermoedende ingenieur bij Tesla de auto onder garantie nakijken omdat het laden zo slecht gaat...Voor die ene keer wel. Iemand opvoeden kost tijd en energie. Als die opvoeding slaagt, bijv. door afknijpen, zal het ongepaste gebruik niet meer of veel minder gebeuren.
Is dit in Amsterdam? Ik was er vanochtend tussen 9:30 en 10:15 uur, met nog 1 andere Tesla. Maximum laadvermogen was 64 kW... Gisteren in Zwolle wel 110 kW gehaald, dus het ligt of aan de SuC Amsterdam, of ik word geknepen omdat ik in de buurt woon :-(
En vervolgens moet een nietsvermoedende ingenieur bij Tesla de auto onder garantie nakijken omdat het laden zo slecht gaat...
Mensen laten zich waarschijnlijk niet piepelen, afknijpen leidt tot slechte reputatie en goodwill. Ze hebben net 120k afgeteld voor een elektrische bolide inclusief laden en worden vervolgens geknepen en weggekeken bij Tesla A'dam... dat gaat niet werken.
De enige weg vooruit is om gewoon te zorgen dat er genoeg snelle superchargers bij blijven komen en dat het gewoon allemaal supergoed werkt. Als je als Tesla ervoor kunt zorgen - en het bekend wordt - dat heel A'dam gratis bij jou om de hoek snel kan laden, dan verkoop je gewoon veel meer auto's.
In de tussentijd kun je lokaal verkeer scheiden op basis van VIN en ervoor zorgen dat een paar SuC stalls alleen voor niet-lokaal verkeer beschikbaar blijven, maar dat zou maar een tijdelijke maatregel moeten zijn. Beter is om een andere SuC iets uit de buurt daarvoor te bouwen die vanwege zijn ligging automatisch alleen gebruikt wordt door mensen op doorreis.