Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Goed te lezen dat ook u vindt dat je ICE-peren niet moet vergelijken met Tesla-appels. En dat ICE- en Plugin-fabrikanten hun verbruikscijfers masseren (waar ambtenaren dan weer intrappen) niet betekent dat zo'n bevlogen bedrijf als Tesla (zie hun mission statement) dat ook moet doen. We zullen ze dus niet meer met elkaar vergelijken.

Dan de verbruiksrealiteit. Leuk te lezen dat de Steinbuchs in deze wereld > 480 km per lading halen. Hoe groot is hun aandeel? Geen idee.
Daarom zou het mooi zijn als Tesla de wereldwijde real life data publiceert. Post marketing surveillance, kunnen ze zo anoniem uitlezen. Misschien doen ze dat wel al? URL?

Nou wilde ik net de URL posten van de pagina waarin je dmv zelf in te stellen parameters kunt bepalen hoeveel range je zult halen:
Uw vragen beantwoord | Tesla Motors
Een tijdje geleden werkte dit prima, en werden realistische cijfers gegeven (helaas is de max in te stellen snelheid 120 km/h).

Echter, er is een foutje ingeslopen denk ik. Hoe sneller je rijdt, des te meer range je hebt:
tesla-range.JPG
 
Echter, er is een foutje ingeslopen denk ik. Hoe sneller je rijdt, des te meer range je hebt:

Het foutje is er uit, tenminste, bij mij gaat het goed (bereik kleiner bij hogere snelheid).

Al met al oogt het toch nog wat optimistisch maar zal wel kloppen als je echt die snelheid kunt vasthouden.

Boven 120 gaat het plaatje er natuurlijk heel anders uitzien.
 
Hhhmmmmm, net even tijdens de lunch in Amsterdam geladen, 9 taxi's en mijzelf, anderen (geen taxi) in de wacht reden weg omdat geen enkele taxi aanstalte maakte om weg te gaan (kwam zelf net aan)

En mannen? Nog steeds geen probleem dus? Had ik al aangegeven. Het zal als een lopend vuurtje gaan onder de taxi chauffeurs.... Leuk als je als gast van ons land op doorreis bent of uit het noorden komt en naar huis moet komen in zeeland oid.
 
Het foutje is er uit, tenminste, bij mij gaat het goed (bereik kleiner bij hogere snelheid).

Al met al oogt het toch nog wat optimistisch maar zal wel kloppen als je echt die snelheid kunt vasthouden.

Boven 120 gaat het plaatje er natuurlijk heel anders uitzien.


Hij doet het inderdaad weer goed.
En 350 km (met een nieuwe batterij) is echt wel realistisch als je rustig 120 km/u rijdt.

Ik snap het geklaag niet. Mijn idee is dat Tesla juist heel eerlijk en open is over verbruik en range. De berekeningstool is een hele goede en open manier om de range te communiceren, omdat je daar zelf de gewenste parameters kunt instellen. Zoals op dit forum al blijkt: 'Wat is de range van een Tesla?" is niet te beantwoorden. Het verschilt te veel per persoon en per situatie.
Ik vind het ook begrijpelijk dat de officiële verbruikscijfers en range aangehouden worden door Tesla. Iedereen weet namelijk dat deze (zowel voor ICE als EV) te rooskleurig zijn dus men trekt er zelf al 1/3 van af om een goed beeld te krijgen. Als je dit als fabrikant al zou doen, zou dat verwarring scheppen en zou de potentiële koper het misschien niet opmerken (of niet vertrouwen) en alsnog 1/3 eraf trekken. Bovendien is een vastgelegde test de enige manier om verbruik en range van alle auto's te kunnen vergelijken, ook al zijn de cijfers onrealistisch. (Ik ben er wel heel erg voor om de Europese testrichtlijnen aan te passen aan iets dat een realistischer beeld geeft, zoals dat in de VS al gebeurd is.)

range.png
 
En mannen? Nog steeds geen probleem dus? Had ik al aangegeven. Het zal als een lopend vuurtje gaan onder de taxi chauffeurs.... Leuk als je als gast van ons land op doorreis bent of uit het noorden komt en naar huis moet komen in zeeland oid.

Hier natuurlijk wel. Ben benieuwd hoe Tesla hier mee om zal gaan.

Hoop op een vasthouden aan beleid en capaciteit uitbreiden. Ik heb even gedacht dat het een goed idee zou zijn om er een paar bij te zetten alleen voor taxi's maar dan krijg je weer situaties dat er bij ene groep tekort is en bij de andere groep stalls leegblijven.

Dit zou wel kunnen als ze niet in elkaars zicht liggen. Stel dat Tesla ergens een SuC neerzet op een afgesloten terrein die alleen voor taxi's te bereiken is en dat "in ruil" daarvoor SuC Zuid-Oost door de taxi's wordt ontzien.

Mooier is echter als er nog 8 of 10 bijkomen waarbij Tesla kan zeggen dat ze daar veel taxi's hebben dus meer capaciteit nodig hadden. Is gelijk prachtige blikvanger. En beleid hoeft niet te worden aangepast want zodra er ergens een beperking in het gebruik wordt opgelegd zal dat als een vuurtje rond gaan wat het hele SuC verhaal zijn mooiste kant ontneemt. En het is er natuurlijk maar 1 van de 400 en Amsterdam verdient wel wat meer in verhouding met de rest.
 
[Uw vragen beantwoord | Tesla Motors
Een tijdje geleden werkte dit prima, en werden realistische cijfers gegeven (helaas is de max in te stellen snelheid 120 km/h).
[/QUOTE]

@gelden
Dank u!
Kende het niet. Leuk. Eens zien hoe het rolt. Ten tijde van mijn aanschaf twee jaar geleden stond dit dacht ik er nog niet op. Overigens, blijf ik heel benieuwd wat de centrale database van Tesla als gemiddelde heeft voor die triljarden kilometers/miles.

Het wit/blauwtjes-probleem is over een tijdje vanzelf opgelost. Met update 9.0 worden alle taxichauffeurs ontslagen:
Tesla to Upgrade Cars Through the Internet - WSJ


En de mensen die dat niet geloven, zijn allemaal communisten!

IMG_3513.jpg
 
Hier natuurlijk wel. Ben benieuwd hoe Tesla hier mee om zal gaan.

Hoop op een vasthouden aan beleid en capaciteit uitbreiden. Ik heb even gedacht dat het een goed idee zou zijn om er een paar bij te zetten alleen voor taxi's maar dan krijg je weer situaties dat er bij ene groep tekort is en bij de andere groep stalls leegblijven.

Dit zou wel kunnen als ze niet in elkaars zicht liggen. Stel dat Tesla ergens een SuC neerzet op een afgesloten terrein die alleen voor taxi's te bereiken is en dat "in ruil" daarvoor SuC Zuid-Oost door de taxi's wordt ontzien.

Mooier is echter als er nog 8 of 10 bijkomen waarbij Tesla kan zeggen dat ze daar veel taxi's hebben dus meer capaciteit nodig hadden. Is gelijk prachtige blikvanger. En beleid hoeft niet te worden aangepast want zodra er ergens een beperking in het gebruik wordt opgelegd zal dat als een vuurtje rond gaan wat het hele SuC verhaal zijn mooiste kant ontneemt. En het is er natuurlijk maar 1 van de 400 en Amsterdam verdient wel wat meer in verhouding met de rest.
Het lijkt me ook eenvoudig op te lossen door een plek in de buurt te vinden die niet handig is voor lokalen en wel ok is voor mensen op doorreis (lees: die er de evt. omweg voor over hebben) en daar een nieuwe SuC te plaatsen. Versie 6.2 doet de rest door mensen naar de juiste SuC te routen.

Of gewoon veel meer SuCs rondom Amsterdam in het algemeen.