Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Volle bak in Amsterdam. Maar 1 taxi aan de lader en nog 1 die wacht op een plekje

Vrijdagavond ook nog staan laden om 23:00. 7 van de 8 stalls waren bezet (5 taxis). ik stond op stall nr 5 (3A?) van de acht en had maar 168 km per uur. Deze stall deed het 2 dagen eerder ook slecht. Volgens mij is er wat mis met deze stall. nadat ik hem had verzet naar nr 6 ging hij naar 485 km per uur. Tevens nog een leuke ontmoeting gehad met een superblije eigenaar van een Tesla Model S P85D. Hij had met net 2 dagen en was helemaal blij er mee. Heb een tijdje in zijn auto zitten praten en die nieuwe stoelen zitten echt super. Frank, welcome to the Club.
 
ddc7fb930b4083928dc0778fc3327e8b.jpg

In Martigny is ook nog evangelisatiewerk te doen
 
Hoe zit het eigenlijk met het parkeren daar? Ik meen gelezen te hebben dat Tesla eigenaars bij Amsterdam kunnen parkeren, ook als ze naar de Arena of Ziggo Dome gaan. Nu ga ik daar vanavond heen en ik zou het een prettig idee vinden als hij enigzins bewaakt staat... Ik hoef niet te laden (het is 55 km enkele reis, dat red ik wel :wink:) maar op een bewaakt terrein staan bij Amsterdam Zuid Oost op zaterdag avond trekt me wel....

Iemand een idee?
 
Hoe zit het eigenlijk met het parkeren daar? Ik meen gelezen te hebben dat Tesla eigenaars bij Amsterdam kunnen parkeren, ook als ze naar de Arena of Ziggo Dome gaan. Nu ga ik daar vanavond heen en ik zou het een prettig idee vinden als hij enigzins bewaakt staat... Ik hoef niet te laden (het is 55 km enkele reis, dat red ik wel :wink:) maar op een bewaakt terrein staan bij Amsterdam Zuid Oost op zaterdag avond trekt me wel....

Iemand een idee?

Ga er heen, zet hem bij de plekken van 22 Kw en ga laden. Dat zou ik doen. Dan hoef je niet vol van huis maar hij is wel vol als je daarna naar huis gaat. Met de app kun je eventueel als hij 90 % geladen is hem doorschuiven naar 100% een drie kwartier voor vertrek, dan ga je vol weg en de eerste 55 km topt weer mooi af.
Naar ik heb begrepen mag dit van Tesla.
 
Hoe zit het eigenlijk met het parkeren daar? Ik meen gelezen te hebben dat Tesla eigenaars bij Amsterdam kunnen parkeren, ook als ze naar de Arena of Ziggo Dome gaan. Nu ga ik daar vanavond heen en ik zou het een prettig idee vinden als hij enigzins bewaakt staat... Ik hoef niet te laden (het is 55 km enkele reis, dat red ik wel :wink:) maar op een bewaakt terrein staan bij Amsterdam Zuid Oost op zaterdag avond trekt me wel....

Iemand een idee?

Suggestie van Hans Noordsij is een goede. Waarbij het natuurlijk wel netjes is als u niet de hele avond volgeladen de 22kW bezet houdt... Met een verre van volle batterij is dat geen probleem.

Maar ff serieus... Heeft u werkelijk ruim veertien maanden op uw Model S moeten wachten?
 
Ga er heen, zet hem bij de plekken van 22 Kw en ga laden. Dat zou ik doen. Dan hoef je niet vol van huis maar hij is wel vol als je daarna naar huis gaat. Met de app kun je eventueel als hij 90 % geladen is hem doorschuiven naar 100% een drie kwartier voor vertrek, dan ga je vol weg en de eerste 55 km topt weer mooi af.
Naar ik heb begrepen mag dit van Tesla.
Ik heb een single charger. Dus Ik mag er wel legaal 7 uur staan?
 
Ga er heen, zet hem bij de plekken van 22 Kw en ga laden.

Aangezien ik nog bereik zat had, was het niet nodig. En er waren genoeg gewone parkeerplekken (de SuC's waren bijna allemaal leeg, overigens: geen taxi's) dus ik heb hem daar neergezet. Dus hij stond wel achter het hek, wat een zeer geruststellende gedachte was, maar ik hield geen laadpunt bezet (dat idee stond me wel heel erg tegen namelijk).

Probleem opgelost. Bijkomend voordeel: de volgende keer als we die kant op moeten vonden mijn vrienden allemaal dat ik maar moest rijden. Niet echt een straf :smile:.
 
  • Informative
Reactions: GeekfromFRL