MaH
Member
Op een of andere manier ben ik toch jaloers op mensen die de tijd hebben om voor minder dan een tientje een half uur bij een SC rond te hangen als dat niet persé nodig is
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
och, thuis niet gezellig kan ook een reden zijn (niet voor mij)Op een of andere manier ben ik toch jaloers op mensen die de tijd hebben om voor minder dan een tientje een half uur bij een SC rond te hangen als dat niet persé nodig is
Kleine correctie, per 2 stalls is er steeds maar een beschikbaar vermogen van ca. 125kW.Wat zou het moeten kosten?
Bij 8 stalls is de maximale belasting zo’n 800kW, ongeveer even veel als 50 huizen. Een aansluiting bij een huis kost €200/ jaar. Laten we het voor 8 stalls op €10.000/jaar houden.
Per stall komen er dagelijks 5 auto’s in 30 minuten ongeveer 50kWh laden.
Dit is per dag 5 auto *50 kWh *8 stalls 2.000 kWh, is per jaar 730 mWh.
Een mWh kost op de APX ongeveer €50. Daarbij ongeveer €14 voor de aansluiting en €6 voor onderhoud en afschrijving. De kosten worden dan €70 / mWh is €0,07 per kWh. Neem nog wat belasting e.d dan worden de kosten niet veel hoger dan €0,10 / kWh.
Veel hotels en restaurant hebben interesse in het bieden van faciliteiten voor deze service. Een Tesla chauffeur is interessant want in tegenstelling tot een fossiel-tankende klant hoeft deze niet bij de auto te blijven en heeft deze tijd om iets te eten of drinken.
€0,10 lijkt een aardig tarief. Alles daar boven is winst voor Tesla en/of een optie om de druk op de SuC's te verminderen.
Aardig eigenlijk die discussie over kosten... voor de meesten een paar honderd euro per jaar. Gezien de inhoud van het bericht gaat het daar voor Tesla helemaal niet om. Veel SuC's worden anders gebruikt dan voorzien.. zeg maar de lokale taxi in Senlis, de local in Urmond die tijdens het laden thuis een kop koffie gaat drinken.... Door er een prijskaartje aan te hangen ga je dat tegen en komen de SuC mer beschikbaar voor als je ze echt nodig hebt. Prima.
Dat stapsgewijs ('incrementally') betekent alleen maar dat je na die 400kWh per kWh (of bijv. per 5 kWh) gaat afrekenen. Ze willen daarmee aangeven dat je de stroom niet in blokken van honderden kWhs in rekening gebracht krijgt.Wat zou dat "Daarnaast zal er een kleine vergoeding zijn die stapsgewijs zal worden aangebracht," stapsgewijs betekenen?
Er moest iets gebeuren ja, maar ze hadden het eleganter kunnen oplossen.
Door bijvoorbeeld superchargen binnen een straal van 100km van je woning betalend te maken....
Op een of andere manier ben ik toch jaloers op mensen die de tijd hebben om voor minder dan een tientje een half uur bij een SC rond te hangen als dat niet persé nodig is
In onze situatie, het terug reis van de ski vakantie blijft challenging, tussen metz en Keerbergen. Dus SuC in Zaventem zal nu wel geruststellen zijn en een hulp zijn mocht het nodig zijn (met winter weer weet je nooit). Afstand tussen deze SuC en ons huis is minder dan 30km.
Dus voorstellen om SuC binnen een bepaalde radius te blokkeren vind ik ook geen goeie idee.
Wat tesla heeft besloten vind ik perfect en elegant.
Hoeveel automakers geven elke jaar voor 1600 à 2000km gratis benzine?
En zoals hogere berekend, dit is echt niet veel geld mocht jij meer nodig hebben.