Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Supercharging niet over te dragen aan volgende eigenaar.

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, er is ook een niet overdraagbare variant. Dus wanneer de auto wordt verkocht en een nieuwe eigenaar wordt opgevoerd, vervalt het gratis superchargen.
Klopt alle modelen tot cica 2017 hebben overdraagbare free supercharging. Daarna is het free superchargen aan de persoon verbonden i.c.m. de aangeschafte Tesla.
 
Kan dat dan? Die is nieuw voor mij.
Van degene van wie je de auto koopt vraag je zijn account gegevens.
( je kan het ook onderdeel maken van de deal om wat meer zekerheid te hebben dat je het ook krijgt )
Eventueel veranderd de verkoper eerst zijn wachtwoord als dat voor hem prettiger is.
Met deze gegeven kan je als koper ook gewoon in de app inloggen.
Je kan dan zelf ook weer het wachtwoord aanpassen meteen daarna.
 
Van degene van wie je de auto koopt vraag je zijn account gegevens.
( je kan het ook onderdeel maken van de deal om wat meer zekerheid te hebben dat je het ook krijgt )
Eventueel veranderd de verkoper eerst zijn wachtwoord als dat voor hem prettiger is.
Met deze gegeven kan je als koper ook gewoon in de app inloggen.
Je kan dan zelf ook weer het wachtwoord aanpassen meteen daarna.
De oplossing is relatief eenvoudig en lijkt goed te doen. Wel moet je dan ook e-mail, adres en mogelijk creditcard gegevens wijzigen.
Let wel voor Tesla staat de auto dan nog steeds op naam van de vorige eigenaar, denk ik.
 
De overdraagbaarheid stond vroeger heel duidelijk in je MyTesla account. Dit is op enig moment verdwenen.

Maar:
Volgens deze lijst met Option codes is er een verschil tussen:

SC01 - Unlimited Free Supercharging enabled, en
SC05 - Unlimited Free Supercharging currently enabled

SC05 is de niet overdraagbare variant.

De codes worden via de Tesla API verzonden. Mogelijk kun je ze ook in de auto aflezen.
Ik heb inmiddels antwoord van Tesla gekregen, de auto heeft levenslang Superchargen en is dus overdraagbaar. 🥳
 
De oplossing is relatief eenvoudig en lijkt goed te doen. Wel moet je dan ook e-mail, adres en mogelijk creditcard gegevens wijzigen.
Let wel voor Tesla staat de auto dan nog steeds op naam van de vorige eigenaar, denk ik.
Voor gratis laden hoeft er geen betaalmogelijkheid worden ingevoerd :)
Het emailadres hoef je niet te veranderen maar kan je het beste via een bowser later zelf ook zelfs nog veranderen.
Als je gratis wil blijven kunnen laden bij een auto waar het alleen nog maar aan de persoon gekoppeld is moet je de auto niet overdragen naar je eigen Tesla account natuurlijk via die mogelijkheid....
 
Voor de persoons gebonden variant kan het prima blijven werken als het het Tesla account van die persoon ook overdraagt 😄
Lijkt mij niet handig. Alle historie zoals facturen etc ben je dan ook kwijt en zijn zichtbaar voor de nieuwe eigenaar.
Wat als je meerdere auto’s in je account hebt, dan gaan de andere auto’s ook mee.
Ook correspondentie vanuit Tesla zal naar de nieuwe eigenaar gaan. Zal vaak goed gaan, maar ik zou het zelf niet doen.