Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

tesla 3 highland financiering

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla 3 besteld op 4 july 2023
Nog geen vin gekregen tot op heden.

Toen de highland verplicht in mijn bestelling kwam zei Tesla dat ze het bedrag hetzelfde zouden houden.
Echter is de financiering wel van 3.99% naar 6.75% gegaan bij CA Aurobank.

Is dit gegronde reden om de bestelling te annuleren en volledig terug betaald te worden?

Nog mensen met dit probleem?
 
  • Informative
Reactions: NielsA
Tesla 3 besteld op 4 july 2023
Nog geen vin gekregen tot op heden.

Toen de highland verplicht in mijn bestelling kwam zei Tesla dat ze het bedrag hetzelfde zouden houden.
Echter is de financiering wel van 3.99% naar 6.75% gegaan bij CA Aurobank.

Is dit gegronde reden om de bestelling te annuleren en volledig terug betaald te worden?

Nog mensen met dit probleem?

Nee, geen gegronde reden. Bij bestellen stond heel duidelijk dat ook levering in september plaats had moeten vinden om het verlaagde tarief te krijgen.
 
dus dit is geen bait & switch verhaal voor u? Dit lijkt me een heel gegronde reden.

Prima, mij niet.

Bij iedere procedure maak je natuurlijk een kans, maar hier zou ik nooit aan beginnen.

Zodanig niet dat zelfs voor een betalende klant ik deze procedure niet zou opstarten (in de praktijk blijkt namelijk dat ook als je vooraf aangeeft dat het redelijk kansloos is, achteraf de klant zich dat niet weet te herinneren).

Hoogstens zou je kans kunnen maken op basis van dat de Highland versie niet voldoet aan wat je hebt besteld, al vermoed ik wel dat in koopovereenkomsten van auto’s iets zal zijn opgenomen dat er nu eenmaal dingen kunnen veranderen en de highland is objectief bezien natuurlijk een verbetering. Maar je zou het dus kunnen proberen op basis daarvan. Met welwillendheid van Tesla.

(Van de andere kant: scheelt het echt zoveel dat je daarom van de auto af zou willen?)
 
Last edited:
de rente op een lening van 45.000 euro 6.75% ipv 3.99% is een enorm verschil. Lijkt me sterk dat ik een wagen moet herfinancieren die hetzelfde kost en hetzelfde reserveringsnummer behoud. Ze hebben de upgrade automatisch gedaan in mijn Tesla account in augustus als ik met niet vergis (dien ik na te kijken) en de verplichte herfinancieringsboodschap kwam eind september.. Ik bedoel..
 
de rente op een lening van 45.000 euro 6.75% ipv 3.99% is een enorm verschil. Lijkt me sterk dat ik een wagen moet herfinancieren die hetzelfde kost en hetzelfde reserveringsnummer behoud. Ze hebben de upgrade automatisch gedaan in mijn Tesla account in augustus als ik met niet vergis (dien ik na te kijken) en de verplichte herfinancieringsboodschap kwam eind september.. Ik bedoel..

Minder dan 100 euro per maand.

Maar nogmaals: bij de voorwaarden stond zeer duidelijk dat het lagere tarief alleen gold als de levering en bestelling in augustus plaats zouden vinden. Die voorwaarden heb je aanvaard.

Dus wat verwijt je Tesla nu precies? Die houden zich gewoon aan de vooraf zeer duidelijk gecommuniceerde voorwaarden.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Staat financiering niet los van de kostprijs?
Mocht Tesla dat compenseren, dan staat er een deur open naar louche zaken.
Ik beloof je een lening van 3% voor september. Als er uitstel van levering komt spreken we af dat het 10% wordt. Mooi verdienmodel voor mij (ik deel de winst wel met jou), waar Tesla geen impact op heeft.
Had je de financiering -wellicht tegen kleine meerprijs- niet kunnen afsluiten voor een bevroren tarief?
 
de rente op een lening van 45.000 euro 6.75% ipv 3.99% is een enorm verschil. Lijkt me sterk dat ik een wagen moet herfinancieren die hetzelfde kost en hetzelfde reserveringsnummer behoud. Ze hebben de upgrade automatisch gedaan in mijn Tesla account in augustus als ik met niet vergis (dien ik na te kijken) en de verplichte herfinancieringsboodschap kwam eind september.. Ik bedoel..
Een financieringsaanbod en bijbehorende rentepercentage is toch meestal een beperkte tijd geldig. Net als je hypotheek aanbod, sluit je die om wat voor reden niet tijdig af, dan betaal je de nieuwe rente.
 
Tesla 3 besteld op 4 july 2023
Nog geen vin gekregen tot op heden.

Toen de highland verplicht in mijn bestelling kwam zei Tesla dat ze het bedrag hetzelfde zouden houden.
Echter is de financiering wel van 3.99% naar 6.75% gegaan bij CA Aurobank.

Is dit gegronde reden om de bestelling te annuleren en volledig terug betaald te worden?

Nog mensen met dit probleem?
Zakelijke of Particuliere bestelling? Bij een Particuliere bestelling zijn er mogelijkheden ivm "Kopen op Afstand" om order kosteloos te ontbinden. Zie laatste pagina van het koopcontract.
 
  • Like
Reactions: ToTheStars