Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla app 4.x

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben ze de versienummer onderaan vergeten aanpassen? Ik zie nog steeds 4.5. App zowel geupgrade en ook al gewist en opnieuw geïnstalleerd en blijft 4.5 aangeven.
Appstore geeft 4.6 aan. View attachment 770747
Dat is de software versie van je auto.

De versie van de app vind je terug onder je account. Linksboven klikken op je avatar, en in dat volgende scherm staat de versie van de app onderaan.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Wat doet dat "details bekijken" onderaan de app? Ik krijg kort wat gegevens te zien, maar na een halve seconde wordt het hele scherm leeg met alleen een Tesla-T. Ik vind het een stomme bug, maar ga niet moeite doen om het te fixen (zoals data weggooien of opnieuw installeren), als het toch niet nuttig is.
Foutje in de Android app, op iOS werkt het wel. Ik heb zojuist geupdate naar versie 4.6.0 (APK hier: Tesla 4.6.0-885 APK Download by Tesla, Inc. - APKMirror), en daar is het in gefixt.
 
  • Informative
Reactions: Stream
Wat betreft de laadstatistieken, moet je hiervoor iets aan toestemming geven o.i.d.? Ik zie dit nog niet terug in mijn app. Draai wel laatste iOS versie. Of is dit alleen voor 3/Y auto's beschikbaar?
Je ziet dit alleen als je de eigenaar van de auto bent. In jouw geval is dat waarschijnlijk de leasemaatschappij. Je bent dan een "secundaire" gebruiker in de app met minder mogelijkheden.
 
Versie 4.7 is uit op zowel Android als iOS, heeft onder andere mogelijkheid om stoelverwarming aan te passen in de app.
In order to adjust seat heating, owners must touch the seat icon on the driver or passenger side on the screen. The seat operates at three levels from 3 (highest) to 1 (lowest). The seat icon displays twisting lines that turn red (heating) corresponding with the set level. Auto, which is displayed when the climate control system is set to Auto, warms up the front seats based on the interior temperature.

4_8f077aa1-a4e6-4498-ac5f-43c3412bb0ee_600x600.jpg


At the moment the control of this feature is only available on the car display, but it seems that this may soon change. Drive Tesla Canada has learned from a source that this feature is due in the mobile app. A small “Auto” button will appear below the heating intensity bars, with which it will be easy to control this function. Clicking on it, the owner will be able to switch between standard controls or new automatic controls.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Het viel me zojuist op dat in de meest recente iOS versie de wielen ronddraaien als de auto rijdt. Eerst zag je volgens mij alleen aan de bewegende belijning dat de auto reed. Ook zie je in die animatie dat de klimaatregeling aan staat door een luchtstroom richting de voorstoelen.

Je hebt er niks aan. Maar het zijn wel leuke details.
 
Ik weet niet of het al eens gemeld was. Als je een Android-telefoon hebt met de laatste Android, kan het zijn dat de app wordt beperkt. Vooral Samsung is hier goed in. Zoek de app op in het configuratiescherm, ga naar batterij-instellingen en klik "onbeperkt". Ik had problemen met Tesla-app en smart-lock sinds een update, en moest weer aan denken omdat ik weer een haperende app zo heb kunnen "repareren".

Screenshot_20220417-103618_Settings.jpg

Openen van de Tesla gaat een stuk beter zo.
 
Tesla App 4.8 is uit (voor iOS en op Android vooralsnog via de APK) en een enorme verbetering is dat de auto nu niet meer wakker gemaakt wordt bij het openen van de app: