Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Militair hospitaal is een NAVO-verplichting. Of dat hiervoor gebruikt kan worden?
Triage is een drama, maar was in het verleden ook gebruikelijk. Als je zo een 20 jaar geleden een hartprobleem had en daarbij ook een CVA opliep, kwam je zelfs als 30-er vervolgens ook NIET in aanmerking voor dialyse wanneer je nieren het opgaven (zelf mogen waarnemen ...).

Dat is toch samen met het grote noodhospitaal, dat werd in ieder geval geopend tijdens de aanslag op de tram in Utrecht. Dus ja, ik denk dat dat achter de hand gehouden wordt.
 
Triage is heel vervelend, maar absoluut noodzakelijk als de capaciteit overschreden dreigt te worden. Triage is heel bot.

en dan te bedenken dat er nog mensen de maatregelen aan hun laars lappen of stoer rondbazuinen dat het allemaal niet zo erg is.... wraakroepend is het uiteindelijk al je mijn landgenoten de grens ziet oversteken ....na 1 dag...

Respect en veel sterkte aan het verplegend personeel alvast voor wat (hopelijk niet) komen zal!
 
Hoezo? De winkels, restaurants en cafés zijn open hier. Het is Rutte cs die het niet snapt. 3 buurlanden met elk hun eigen beleid

Ja, geef de schuld maar aan Nederland. In België wordt gezegd: doe het niet, blijf thuis. En dan is het de schuld van Nederland? Hoe volwassen ben je dan als je niet zonder je biertje in de kroeg kan? Iets met eigen verantwoordelijkheid ontlopen?

Eens met @JanG007
 
Ja, geef de schuld maar aan Nederland. In België wordt gezegd: doe het niet, blijf thuis. En dan is het de schuld van Nederland? Hoe volwassen ben je dan als je niet zonder je biertje in de kroeg kan? Iets met eigen verantwoordelijkheid ontlopen?

Eens met @JanG007
De schuldvraag stel ik niet aan de orde. Water stroomt naar het laagste punt. En of er nu 50 Belgen in de kroeg staan of 5 met 45 Nederlanders. Wat fout is is dat de kroeg open is.
 
  • Like
Reactions: ebullio and Bas.
In het ziekenhuis waar ik werk voelt het als stilte voor de storm. We hebben ons goed voorbereid. Er zijn meerdere ernstig zieke Covid patiënten op de IC opgenomen waaronder mensen jonger dan 40 jaar oud, maar het past nog in de normale situatie. In Brabant is de druk op het ziekenhuis systeem zeer hoog, hoger dan bij ons. Het is belangrijk te bedenken dat iedereen (ernstig) ziek kan worden maar dat de hele bevolking getroffen wordt door een overbelast ziekenhuis. Waar ga je heen als je een groot ongeval heb doorstaan maar ernstig gewond bent?

Nederland moet de maatregelen volgen van de ons omringende landen.
 
Rutte cs voeren een beleid dat afwijkt van onze buurlanden. Daarom komen buitenlanders als je de Telegraaf moet geloven - hetgeen ik niet voetstoots zou doen - naar hier. Hierboven wordt dan gezegd dat zij die dat doen dom zijn. Gelegenheid maakt de dief. Basta

Duidelijk, daar heb je zeker een punt.
Maar het ging mij eigenlijk om het feit dat je aangaf dat je de schuldvraag niet aan de orde stelt maar dat toch doet door Rutte de schuld te geven.
 
De schuldvraag stel ik niet aan de orde. Water stroomt naar het laagste punt. En of er nu 50 Belgen in de kroeg staan of 5 met 45 Nederlanders. Wat fout is is dat de kroeg open is.

tja, ik kan er met mijn gezond verstand niet bij dat je als Belg, na sluiting van het land, de gebeurtenissen in Italië en de constante stroom aan nieuwsupdates na een nachtje slapen toch zonodig je eigenbelang naar voren moet schuiven om een tosti te gaan eten en lekker doen of er niets aan de hand is. Dit getuigt van 0 respect tegenover de Nederlanders en je landgenoten. Wij zijn gisteren avond ook niet meer uit gaan eten hoewel dit nog kon. Voor mezelf moet ik wss niet al teveel inzitten maar dit doe je niet voor jezelf maar voor je medemens,....

En wees gerust, Nederland zal ook genoodzaakt zijn om gelijkaardige maatregelen te nemen, net zoals Frankrijk juist heeft gedaan.

ps: en met een beetje pech, zijn ze dan nog al jullie wc papier komen roven :mad::D
 
Het komt natuurlijk wel van beide kanten... Die Belgen staan daar niet alleen omdat ze in België niet meer mogen, maar omdat in Nederland de horeca wel nog open was. En achter elke horeca zaak zit een eigenaar die z'n tent ook zelfstandig heeft open gedaan.

Kortom: het is een hele resem van idioten.

Als ik verder kijk naar evolutie die Italië heeft doorlopen, is het te verwachten dat we in het meest domme geval binnen 2 weken in totale lockdown gaan en 100+ doden per dag tellen. Tegen dan zal Italië vermoedelijk aan 400 doden per dag zitten en begint het daar af te zwakken. Wij? Wij zitten dan nog in stijgende lijn.
 
Gewoon voor de goede orde, hoe noem jij dit gedrag dan wel?

Mensen zijn dom.

Mensen zijn als primaten niet uit vrije wil uit de bomen geklauterd, er was gewoon een groep primaten die te dom was om de takken vast te houden, en die zijn uit de boom gedonderd. Toen bleek dat die zich toch in stand konden houden op de begane grond, is de rest gevolgd.
 
  • Funny
Reactions: JanG007
Hier een mooie die aangeeft waar een paar landen naartoe gaan, vergeleken met Italië:

32B58066-C85E-49A3-9701-D0155175A6B9.jpeg


Mark Handley on Twitter
 
Ik wil dit niet minimaliseren, zeker niet, en de situatie is zeer ernstig en wordt vermoedelijk nog dramatischer. Elke dode die kan vermeden worden is winst. Toch moet dit enigszins in perspectief geplaatst worden. Ik hoop niet cynisch over te komen.
We zijn met velen op deze wereld. In België met 11M inwoners sterven, bij een levensverwachting van 80 jaar 400 mensen per dag. In Nederland zullen dat er, alle verhoudingen in acht genomen 600 zijn, per dag. We hebben nu op een maand tijd 4 coronadoden in België en in Nederland 12. Ondertussen stierven 30.000 anderen in beide landen samen.
In China, met 1,4 miljard zijn ze daar, sterven elke dag 50.000 mensen. Daar vielen op enkele maanden tijd 4.000 coronadoden terwijl ondertussen een half miljoen andere chinezen het leven lieten zonder speciale vermelding.
Luchtverontreiniging alleen al zou per jaar enkele duizenden verzwakte Belgen voortijdig doen sterven.
 
Status
Not open for further replies.