Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla en het Coronavirus

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
RIVM: Negen zorgmedewerkers overleden aan gevolgen van coronavirus | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Zorgmedewerkers worden uitgebreid getest.
Hiervan zijn er 13.884 positief getest en zijn er 458 ernstig ziek geworden.
9 hiervan (met een leeftijd tussen de 45 en 69) zijn er overleden en hadden tenminste 6 onderliggende ziektes.

9 van de 13.884 positief geteste is 0,0648%.
Dit is heel erg voor die mensen en nabestaanden maar het risico lijkt zo wel heel erg laag.

Details worden niet gegeven maar er wordt wel gesteld: Een groot deel van de besmette zorgmedewerkers heeft het virus niet tijdens het werk opgelopen.

Al met al dan nog steeds de vraag of we niet heel erg over reageren.
Reken daar ook nog bij dat er ook een groot aantal in aanraking zijn gekomen met corona maar toch niet besmet zijn geraakt.

Zie ook: https://www.lc.nl/buitenland/Veel-b...rona-vliegdekschip-VS-niet-ziek-25578016.html
Bijna 5000 mensen hutje aan mutje weken lang op elkaar en toch maar minder dan een kwart besmet.
 
Last edited:
Gemiddelde leeftijd? Iets van 20 of zo? Conditie? Uitermate goed! Je kunt dat niet vergelijken met de doorsnede van de bevolking. Heel verkeerd voorbeeld, sterker nog, het toont aan dat ook jongeren besmet raken.



Dat je daarmee niet op de gehele bevolking kunt vergelijken is helder.
Het punt wat ik wilde maken is dat vele niet eens besmet lijken te raken.

Terwijl besmettingen juist veel meer om zich heen lijken te slaan bij de gewone griep bij een vergelijkbare groep jonge mensen waarvan 95% ook nog eens gevaccineerd was.
Outbreak of influenza in highly vaccinated crew of U.S. Navy ship.

An outbreak of influenza A (H3N2) occurred aboard a U.S. Navy ship in February 1996, despite 95% of the crew's having been appropriately vaccinated. Virus isolated from ill crew members was antigenically distinct from the vaccination strain. With an attack rate of 42%, this outbreak demonstrates the potential for rapid spread of influenza in a confined population and the impact subsequent illness may have upon the workplace. [

ill members of the Arkansas crew missed 106 working days
One patient with severe chest pain as a result of infection was medically evacuated by helicopter.
 
Sars CoV-2 noemen we Corona. Het virus muteert minimaal dus is het het afweersysteem van de patiënt wat het verschil maakt.
Yay ik kan iets bijdragen in dit draadje: kijk hier voor een overzicht van de mutaties in SARSCoV-2: auspice

Ik heb er geen verstand van maar als ik dit vergelijk met virussen (op dezelfde site) waar een langdurig werkend vaccin tegen beschikbaar is dan maak ik me wel een beetje zorgen (en volgens de media een aantal virologen met mij).
 
  • Informative
Reactions: wooter
WHO schat in tussen de 1-0,3% en dat was voordat bleek dat het aantal asymptomatische gevallen hoger bleek te zijn.
Eerste betrouwbare studie is gisteren gepubliceerd (gebaseerd op New York, rekening houdende met asymptomatische gevallen door een grootschalig anti-lichaam onderzoek) duidt in de richting van 0.5%-0.8%.. https://www.washingtonpost.com/heal...c215d8-87f7-11ea-ac8a-fe9b8088e101_story.html
Corona vs griep. De huidige griepseizoenen hebben dan officieel wel een mortaliteit van 0.1%, maar dat cijfer is op een andere manier berekend, en een flinke overschatting van de werkelijkheid (wat als positief wordt beschouwd, want dat stimuleert mensen om zich te laten vaccineren). Bron: iemand die aan de Harvard Medical School werkt
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Sars CoV-2 noemen we Corona. Het virus muteert minimaal dus is het het afweersysteem van de patiënt wat het verschil maakt.
Het kost mij iets moeite om te reageren. Niet in de laatste plaats omdat ik zie dat velen ruzie-achtig en denigrerend op elkaars post reageren. Hier heb ik in deze tijd geen zin in. Daar staat mijn hoofd simpelweg niet naar.
Gebrek aan specifieke kennis blijkt geen hinder in dit draadje. Ik heb nog nooit zoveel stelligheid, artsen en virologen bij elkaar gezien. Ik vind het wat gevaarlijk om zo stellig te zijn. Al begrijp ik de wanhoop die velen hebben tav hun bedrijf/baan of voortbestaan en de onmachtigheid die zij in deze crisis ervaren. Ik ervaar deze ook. Heb aan werk echter geen gebrek.
Aan de stelligheid(of eerder het gebrek daaraan) herken je overigens een echte wetenschapper; deze zal dat nooit zo zijn.
Toch een kleine reactie op de post van Bas: Er zijn helaas meer factoren die het beloop bepalen. Vele nog niet of onvoldoende bekend
Het lijkt er echter sterk op dat de mate van expositie aan het virus(de hoeveelheid van het virus dat iemand bij besmetting over zich heen krijgt)mede bepalend is voor het beloop. Het door sommigen als meevallend genoemde aantal dodelijke zorgmedewerkers, wordt waarschijnlijk mede bepaald doordat wij in Nederland minder door het virus zijn overvallen dan bv China en Italie. Daar ligt het aantal overleden zorgmedewerkers (en mn artsen) hoger. Italie kent 121 overleden artsen waarvan 60% huisartsen. Gedacht wordt dat zij de patienten in het begin, niet (of onvoldoende) beschermd hebben gezien en hierdoor mogelijk een ernstiger beloop hebben doorgemaakt.
Echter, een betere controle van het beloop kan dan tot bagatellisatie van de pandemie leiden. Zo kun je het als land nooit goed doen.
Gelukkig heeft Nederland niet zo'n golf van besmettingen over het land gekregen als Italie, dat het als eerste europees land het virus over zich heen kreeg...
 
Last edited:
Net nog een projectje gedaan. Als eerbetoon voor allen die tegen het virus vechten en omdat een wit laken met en hartje er op iets te gewoon is voor mij. Heb ik een CORONA FIGHTER gemaakt.;)
View attachment 536816 View attachment 536817 View attachment 536818 View attachment 536821 View attachment 536824
Voila, ze staat er en kan nu ons huis beschermen...;)
20200501_095228.jpg
20200501_095311.jpg
 
dr Erwin J.O. Kompanje

DR ERWIN J.O. KOMPANJE
Associate professor in Clinical Ethics and Clinical Researcher at the Department of Intensive Care at the Erasmus MC University Medical Center Rotterdam, the Netherlands – Consultant in Clinical ethics – Honorary curator and senior taxidermist at the Natural History Museum Rotterdam, the Netherlands

“Vorige week:
Mijn moeder van 94 jaar mag ik niet bezoeken, met face bellen zien ik 3 personen van personeel bij haar staan, een activiteiten begeleidster, een ergotherapeut, en een man van de technische dienst, …maar ik mag haar al 6 weken niet bezoeken … Ze ziet er treurig uit, de tranen lopen over haar gezicht, ze kan amper meer uit haar woorden komen, fysiek letterlijk in elkaar gestort, wil niet meer eten, haar haren als slierten rond haar gezicht, … Ze kreeg dagelijks bezoek van één van haar kinderen, …en nu … Hoe zo sterven aan corona, …ze gaat dood aan verlatenheid en afzondering, omgeven door goedbedoelde voor haar naamloze vreemden ( dat mag wel), …als dit doorgaat gaan we misschien niet direct dood aan corona maar zeker wel aan ontmenselijking …!!!

Vandaag 27 april 2020:
Heel persoonlijk weet ik en toch, het moet maar de wereld in:
Het laatste nieuws met betrekking tot mijn moeder, ze eet en drinkt niet meer, ligt de hele dag op bed, heeft een katheter in die beperkt functioneert, heeft al dagen geen ontlasting, heeft een stinkende decubitus wond. Op mijn vraag of we nog langer moeten wachten is het antwoord dat de leiding beslist of we haar mogen bezoeken. Deze is vandaag echter niet aanwezig, of ik morgen terug kan bellen.

En echt ik begrijp dat de mensen aan het bed hun uiterste best doen.

En voor de duidelijkheid mijn moeder heeft GEEN corona !!!

Mijn broer en zus wonen heel dicht bij haar en gingen dagelijks op bezoek, ze is gewoon weggekwijnd …
94 jaar oud en je komt zo aan je einde … Ik heb hier geen woorden meer voor …”
 
Het kost mij iets moeite om te reageren. Niet in de laatste plaats omdat ik zie dat velen ruzie-achtig en denigrerend op elkaars post reageren. Hier heb ik in deze tijd geen zin in. Daar staat mijn hoofd simpelweg niet naar.
Gebrek aan specifieke kennis blijkt geen hinder in dit draadje. Ik heb nog nooit zoveel stelligheid, artsen en virologen bij elkaar gezien. Ik vind het wat gevaarlijk om zo stellig te zijn. Al begrijp ik de wanhoop die velen hebben tav hun bedrijf/baan of voortbestaan en de onmachtigheid die zij in deze crisis ervaren. Ik ervaar deze ook. Heb aan werk echter geen gebrek.
Aan de stelligheid(of eerder het gebrek daaraan) herken je overigens een echte wetenschapper; deze zal dat nooit zo zijn.
Toch een kleine reactie op de post van Bas: Er zijn helaas meer factoren die het beloop bepalen. Vele nog niet of onvoldoende bekend
Het lijkt er echter sterk op dat de mate van expositie aan het virus(de hoeveelheid van het virus dat iemand bij besmetting over zich heen krijgt)mede bepalend is voor het beloop. Het door sommigen als meevallend genoemde aantal dodelijke zorgmedewerkers, wordt waarschijnlijk mede bepaald doordat wij in Nederland minder door het virus zijn overvallen dan bv China en Italie. Daar ligt het aantal overleden zorgmedewerkers (en mn artsen) hoger. Italie kent 121 overleden artsen waarvan 60% huisartsen. Gedacht wordt dat zij de patienten in het begin, niet (of onvoldoende) beschermd hebben gezien en hierdoor mogelijk een ernstiger beloop hebben doorgemaakt.
Echter, een betere controle van het beloop kan dan tot bagatellisatie van de pandemie leiden. Zo kun je het als land nooit goed doen.
Gelukkig heeft Nederland niet zo'n golf van besmettingen over het land gekregen als Italie, dat het als eerste europees land het virus over zich heen kreeg...

Als je als arts of in de zorg werkzaam bent in een getroffen regio dan kan ik mij goed voorstelen dat je af en toe met gekromde tenen dit draadje leest.
Ik denk ook dat er een verschil is de beleving van deze crisis of je in een getroffen gebied woont waar vele slachtoffers zijn gevallen of e.e.a. van een afstand ziet gebeuren en alleen maar thuis zit en niet even naar de horeca of naar de kapper kunt.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Wijs man, wil ook de lockdowns weg.

Musk lijkt me geniaal, grenzend aan waanzinnig. Doortastend. Vooruitziend. Grensverleggend. Een entrepreneur waar dat woord voor is uitgevonden. Maar wijs??

Laat ik het zo zeggen: als mijn M3 er mee stopt dan ga ik niet aan van Dissel vragen wat die er van denkt. En net zomin vraag ik aan Musk of een lockdown wel zo zinnig is.
 
Musk lijkt me geniaal, grenzend aan waanzinnig. Doortastend. Vooruitziend. Grensverleggend. Een entrepreneur waar dat woord voor is uitgevonden. Maar wijs??

Laat ik het zo zeggen: als mijn M3 er mee stopt dan ga ik niet aan van Dissel vragen wat die er van denkt. En net zomin vraag ik aan Musk of een lockdown wel zo zinnig is.
Ik denk dat Elon wel wijs is, maar met een persoon zoals Elon die heel wat van z'n kennis uit zelfstudie haalt en raketten in een baan rond de aarde stuurt én ze laat landen om ze te hergebruiken, en mikt op 500000 elektrische auto's per jaar terwijl de concurrentie in hetzelfde segment nog niet eens z'n model uit 2012 of 2015 kan evenaren, kan ik begrijpen dat zijn ego wat in de weg kan zitten. Daarenboven is ie qua timing altijd optimistisch (Elon Time?) dus zijn bewering dat ze tegen eind april geen covid-19-doden meer zouden tellen in California was dus ook optimistisch...
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Status
Not open for further replies.