Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Worden jullie tegenwoordig ook door je Tesla begroet als je thuiskomt?

Ik kwam vanavond terug van een rondje fietsen en raakte op straat nog even in gesprek met een buurman. Terwijl we stonden te praten knipperden opeens even de linker ledlichten aan de voorzijde. Mijn buurman grapte noch dat mijn auto naar mij aan het knipogen was. Ik kijk verbaasd naar de auto en vervolgens knipperen de rechter ledlichten twee keer. Weer een knipoog! Bizar en nog nooit eerder gezien.
Ik had geen fobkey bij mij en sentry staat off. De telefoon had ik wel op zak. De auto stond op straat ongeveer 75 meter bij mij vandaan. Iemand zoiets eerder gezien?
 
Worden jullie tegenwoordig ook door je Tesla begroet als je thuiskomt?

Ik kwam vanavond terug van een rondje fietsen en raakte op straat nog even in gesprek met een buurman. Terwijl we stonden te praten knipperden opeens even de linker ledlichten aan de voorzijde. Mijn buurman grapte noch dat mijn auto naar mij aan het knipogen was. Ik kijk verbaasd naar de auto en vervolgens knipperen de rechter ledlichten twee keer. Weer een knipoog! Bizar en nog nooit eerder gezien.
Ik had geen fobkey bij mij en sentry staat off. De telefoon had ik wel op zak. De auto stond op straat ongeveer 75 meter bij mij vandaan. Iemand zoiets eerder gezien?

Bekende error in laatste firmware. Blijkbaar doen veel het snachts. Al een aantal verschillende filmpjes van gezien op facebook.
Moet er niet aan denken dat mijn auto snachts de hele straat verlicht zonder dat ik het weet.
 
  • Like
Reactions: Jelger
Gisteren was het de "Gender Reviel Party" georganiseerd door Kim J. (Store manager Hasselt) Zij was dan ook de enige die het geslacht van de toekomstige baby wist. Ook de toekomstige ouders wisten het niet.
De echte bekendmaking kon dan ook met niets anders gebeuren dan met een Tesla model X;)
Its a Girl:)
Proficiat met de dochter.

maar moesten die ballonnen daarom in de natuur gegooid worden zodat ze op haar 80ste verjaardag die stukjes ballon terug op haar bord krijgt?
:confused:
 
Proficiat met de dochter.

maar moesten die ballonnen daarom in de natuur gegooid worden zodat ze op haar 80ste verjaardag die stukjes ballon terug op haar bord krijgt?
:confused:
Voor enige klachten, gelieve u te wenden tot de organisator van het evenement. Niemand van de familie was op de hoogte hoe de bekendmaking zou plaats vinden. Persoonlijk zou ik ook eerder een tekst " its a girl" aan de binnenkant van de deuren gehangen hebben. Verder heeft de vriendin die dit organiseerde (en als enige op de hoogte was van het geslacht,) haar uiterste best gedaan.;)
 
  • Love
Reactions: nico180
Wel eens vaker die korte op een volgende waarschuwingsgeluiden gehoord als een auto vlak voor mij plotseling sterk afremt. Vandaag reed ik in de stad en hoorde ik het ook toen een auto voor mij voor een rotonde sterk vaart minderde en stopte. Dit keer volgde echter onmiddellijk een noodstop en stond de auto plots als bevroren vastgekleefd aan het asfalt. Ik reed denk ik 20 of 30 km/pu zelf had ik ca 2m verder tot stilstand willen komen. Even schrikken voor de achterop komende auto denk ik. Overigens waren in het geheel geen "hulpmiddelen" als TACC ingeschakeld.
 
Wel eens vaker die korte op een volgende waarschuwingsgeluiden gehoord als een auto vlak voor mij plotseling sterk afremt. Vandaag reed ik in de stad en hoorde ik het ook toen een auto voor mij voor een rotonde sterk vaart minderde en stopte. Dit keer volgde echter onmiddellijk een noodstop en stond de auto plots als bevroren vastgekleefd aan het asfalt. Ik reed denk ik 20 of 30 km/pu zelf had ik ca 2m verder tot stilstand willen komen. Even schrikken voor de achterop komende auto denk ik. Overigens waren in het geheel geen "hulpmiddelen" als TACC ingeschakeld.

Wat je hoorde was de FCW en wat ingreep was de AEB.
Die staan altijd of je moet ze steeds bij het instappen uitzetten.
 
Soms word ik gek van de M3 binnen de bebouwde kom. Als deze registreert dat 2 of 3 auto's voor mij afremt of bijna stil gaat staan, (zelfs als het meer dan 50 meter voor mij is) dan begint het ding te gillen als een idioot. Hij kan dan blijkbaar niet een halve seconde wachten op mijn pedaal-en of remactie.
 
Soms word ik gek van de M3 binnen de bebouwde kom. Als deze registreert dat 2 of 3 auto's voor mij afremt of bijna stil gaat staan, (zelfs als het meer dan 50 meter voor mij is) dan begint het ding te gillen als een idioot. Hij kan dan blijkbaar niet een halve seconde wachten op mijn pedaal-en of remactie.
Op welke stand heb je hem ingesteld? Dit regel je in het menu autopilot als ik het goed heb. Vroeg- gemiddeld - laat
 
Idd bij AP, Frontale botsingwaarschuwing. Mogelijkheden : "uit, laat, normaal, vroeg. Bij mij staat deze op normaal.

Misschien even kijken naar post#1 van dit draadje, over waar het vooral ter vermaak voor bedoeld was.
Nou kan het natuurlijk zijn dat dat ook de bedoeling is van bovenstaande posts, maar ik zou willen zeggen: laat vooral de leuke gebeurtenissen en verhalen komen. Volgens mij gebeurt er genoeg vermakelijks voor Tesla bezitters!
 
  • Like
Reactions: Jelger and Xfrank
deze avond voor de eerste maal naar de keuring met "red Sonja". Ik had een paar weken geleden reeds een afspraak gemaakt in één van de laatste slots van de dag bij SBAT te Sint Niklaas.
Ik weet dat het meeste personeel dat bij deze diensten rondloopt, een superieure en alwetende uitstraling heeft. Ik was een 10 tal minuutjes te vroeg op de afspraak en het was er zeer rustig. Bijna onmiddellijk ging de poort open en kwam er een zwaaiend kom-maar-af-handje tevoorschijn. Met veel bravoure kwam deze man me tegemoet gestapt en toen ik naast hem stil stond duwde hij met zijn wijsvinger op de klink. Er gebeurde niks, waarop hij een tweede keer duwde. er gebeurde nog steeds niks:p. Ondertussen liet ik het raam naar beneden en vroeg hij naar mijn papieren van de auto. Tijdens het bekijken ervan mompelde hij: "een Tesla". "Meneer, uw deur gaat niet open". ik duwde op de parkeer knop en de hendels kwamen naar buiten waarop zijn reactie... Hoe geraak jij zelf in de auto als je hem alleen van binnenuit kunt openen? Deze heer van dienst was duidelijk niet het scherpste potlood in de doos.;). Ik gaf hem een korte briefing over de werking van de keyfob. Zijn volgende vraag was om de motorkap even te openen. Hierop had ik kunnen zeggen dat ik die niet had , maar als brave burger opende ik toch maar de frunk met enig binnenpretje. Met een forse zwaai deed hij de kap open en jammer genoeg kon ik vanuit de auto zijn gezicht niet zien. Het enige dat er in de frunk lag waren mijn wandelschoenen en een paar wandelsokken. Wat er door hem heen ging kan ik alleen maar raden, maar het was waarschijnlijk iets van, "is die nu met mijn voeten aan het spelen of is dit een verborgen camera grap. Na enkele seconden kwam hij weer tevoorschijn en dacht hij dat de eerste optie zich voordeed. Ondertussen was ik uit de auto gekomen omdat ik schrik had dat hij de frunk zou dicht slaan. Daar is duidelijk niet veel te zien, mompelde hij. De motor zit vanachter zeker? Waarop ik: "Nope, de motor zit in lijn met de achterwielen". Waarop ik dan toch maar ook de trunk opende en ondertussen zelf de frunk zelf ging sluiten. Blijkbaar had zijn zelfvertrouwen nog steeds geen deuk gekregen, want hij stapte in de auto om zelf naar de eerste testbank te rijden. Ik kon nog snel de keyfob door het open raam naar binnen werpen en zei dat het anders niet ging lukken.
De remmentest: De voorwielen ginnen goed, maar bij de achterwielen crashte de PC van de testbank en moest hij uit de auto komen. Zenuwachtig was hij naar iets aan het zoeken in de auto zoeken en ik kwam naar hem toe. Waar zit uw handrem? Dat is dat kleine knopje op kopkant van de rechter hendel aan het stuur, of je kan dat ook via het scherm doen. "Nee dat bedoel ik niet, ik zoek de hendel om op te trekken!". Sorry, die is er niet. Ja, het is allemaal net iets anders bij tesla zei ik, om zijn stress een beetje weg te nemen. De pc moest dus terug opstarten. Het opstartscherm leek wel heeeel erg Windows 98. Na de opstart lukte het wel en mocht ik naar het volgende station rijden. Bij deze man leek het niet zijn eerste tesla maar schuilde er wel enige interesse in elektrisch rijden. Tijdens zijn bezigheden van het controleren van de lichten en de ophanging stelde hij gedurig vragen.
Hoeveel kost het om de batterij vol te laden thuis?
hoe ver kun je rijden in de zomer en in de winter.
waar kan je laden onderweg?
Waar moet je dat dan betalen.
heb je uw batterij al moeten vervangen?
enz...
Ondertussen was er ook iemand komen bij staan die ook zijn auto liet keuren en ook deze man had een hoop welbekende vragen. Na ons was er blijkbaar niemand meer voor een keuring en uiteindelijk heb ik er bijna 45 minuten over gedaan. Met een goedgekeurde auto en een goed gevoel ben ik daar vertrokken. Ik kijk er al naar uit om volgend jaar terug te gaan.:p
 
Ik heb er nog altijd een beetje spijt van dat ik niet het risico heb genomen en met mijn Model X voor mijn BE rijbewijs ben gegaan. Ik ben toen met een VW T-Roc van de autorijschool gegaan, en toen ik vermeldde dat ik eigenlijk een Tesla had was de examinator natuurlijk wel geïnteresseerd. Maar er zitten zo een gekke dingen aan het examen (je moet 2 van de 5 dingen onder de motorkap aanduiden, je moet telkens je uitstapt de handrem opzetten en de deur dicht doen, je moet telkens de motor uitzetten, ...) dat ik vreesde dat de examinator op technische regels me zou moeten buizen.
 
Ik heb er nog altijd een beetje spijt van dat ik niet het risico heb genomen en met mijn Model X voor mijn BE rijbewijs ben gegaan. Ik ben toen met een VW T-Roc van de autorijschool gegaan, en toen ik vermeldde dat ik eigenlijk een Tesla had was de examinator natuurlijk wel geïnteresseerd. Maar er zitten zo een gekke dingen aan het examen (je moet 2 van de 5 dingen onder de motorkap aanduiden, je moet telkens je uitstapt de handrem opzetten en de deur dicht doen, je moet telkens de motor uitzetten, ...) dat ik vreesde dat de examinator op technische regels me zou moeten buizen.

Jaja, met FSD je rijexamen doen. Dan slagen we allemaal ;)
 
Dat is voor het rijbewijs B, inderdaad. Kom je met een automaat voor je B rijbewijs, dan krijg je inderdaad een code op je rijbewijs dat je niet met handbakken mag rijden.

Wat voorbeelden van het examen BE die mij incompatibel met de Model X lijken:
De examinator vraagt u om:
  • de motor van het voertuig stil te leggen en uit te stappen alsof u een boodschap zou gaan doen in een winkel
Men verwacht dat u:
  • de motor stillegt en de parkeerrem optrekt en/of een versnelling inschakelt
  • uw voertuig op slot doet; indien het voertuig met centrale vergrendeling is uitgerust, wordt het gebruik ervan toegelaten.
> Motorolie
De examinator verzoekt u om aan te tonen hoe u het oliepeil van de motor nakijkt.
Men verwacht dat u de motorkap van uw voertuig opent en aanduidt waar zich de oliepeilstok bevindt. Vervolgens moet u de motorkap sluiten en er u van vergewissen dat deze goed gesloten is alvorens terug in te stappen. Men zal u niet vragen om het olie- peil effectief te controleren. Indien het voertuig niet uitgerust is met een niveaupeilstok in het motorcompartiment, maar enkel met een elektronische oliepeilmeter op het dashboard, verwacht men van u dat u aantoont waar de oliepeilmeter zich bevindt.

> Remvloeistof
De examinator verzoekt u om aan te tonen waar het remvloeistofreser- voir zich bevindt.
Men verwacht dat u de motorkap van uw voertuig opent en aanduidt waar zich het niveau van de remvloeistof bevindt. Vervolgens moet u de motorkap sluiten en er u van vergewissen dat deze goed gesloten is alvorens terug in te stappen. Indien het voertuig niet uitgerust is met een niveaupeilstok in het motorcom- partiment, maar enkel met een elektronische remvloeistofmeter op het dashboard, verwacht men van u dat u aantoont waar de remvloeistofmeter zich bevindt.

> Koelvloeistof
De examinator verzoekt u om aan te tonen waar u het niveau van de koelvloeistof controleert.
Men verwacht dat u de motorkap van uw voertuig opent en aanduidt waar zich het niveau van de koelvloeistof bevindt. Vervolgens moet u de motorkap sluiten en er u van vergewissen dat deze goed gesloten is alvorens terug in te stappen. Indien het voertuig niet uitgerust is met een niveaupeilstok in het motorcom- partiment, maar enkel met een elektronische koelvloeistofmeter op het dashboard, verwacht men van u dat u aantoont waar de koelvloeistofmeter zich bevindt.
https://www.gocavlaanderen.be/upload/documents_rbpc/brochures/Doc_136-XN_BE_V.pdf

Remvloeistof zou nog wel lukken :)

Zo met een ICE rijden lijkt soms toch op machinist in een stoomlocomotief spelen...
 
Sinds kort de Model S bij SnappCar aangemeld. Niet iedereen vind het rijden in een Tesla ongeevenaard...
 

Attachments

  • EFC4AAA2-BA86-427C-9081-2B77A3974133.jpeg
    EFC4AAA2-BA86-427C-9081-2B77A3974133.jpeg
    111.3 KB · Views: 64