Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn op de wereld twee soorten mensen: zij die heel erg goed naar de huidige situatie kunnen kijken, en zij die heel goed de huidige trend kunnen zien.
Carlo Brantsen behoort overduidelijk tot de eerste groep.

En dan nog met een tamelijk beperkte blik. Het is duidelijk dat de angst voor Tesla groter en groter wordt.

En het is nog steeds zo dat het elke keer een record omzet is met een record winst maar ook een record investeringen en zelfs, met instemming van iedereen, ook de aandeelhouders, net een beetje meer. Alleen geen investeringen in de zakken van aandeelhouders.

Op elk moment kunnen ze het investeringstempo minderen en dan draaien ze winst maar dat willen ze niet.
Ze willen straks winst hebben ondanks het investeringsniveau.
En het ziet ernaar uit dat het gaat lukken ondanks het "gemor van het gepeupel".

Eigenlijk is het best vermakelijk en de "gewone man" is allang immuun geworden voor alle sensationele berichten en blijft bewonderend kijken naar elke Tesla die hij ziet rijden.
 
Er zijn op de wereld twee soorten mensen: zij die heel erg goed naar de huidige situatie kunnen kijken, en zij die heel goed de huidige trend kunnen zien.
Carlo Brantsen behoort overduidelijk tot de eerste groep.
Zoals ik ook al tegen de man zelf zei: “Carlo wordt Neerlands grootste Tesla fan, zodra ze bij hem gaan adverteren. Dat ze dat niet doen is zijn enige echte bezwaar, momenteel.”
 
De introductie van de Brantsen in het filmpje zegt genoeg. Vraag: Waarom niet aan de elektrische auto? Antwoord: "Ik maak te veel kilometers" en dan "ik vind het eng bij de laadpalen." en "Tanken doe ik in 2-3 minuten en dan ben ik weg." Allemaal uitspraken die zijn beperkte blik duidelijk maken. Geen van zijn argumenten is steekhoudend voor de toekomst van het elektrisch rijden.
Weer een ICE/Olieindustrie gesponsorde journalist?
 
Misschien is de berichtgeving eenzijdig en gewild pessimistisch, maar toch kan ik me voorstellen dat de situatie met aflossing van lopende en nieuwe investeringen die grotendeels betaald worden met obligaties en de hoge personeelskosten enerzijds en de productie van slechts ruim 8.000 M3s in het eerste kwartaal anderzijds, niet comfortabel is.
Het verhaal kantelt uiteraard wanneer de 5.000 voertuigen per week gehaald worden. Maar dat mag dan niet nog een jaar op zich laten wachten.
 
  • Like
Reactions: wooter
Ik geloof er niets van. Bedrijven gaan failliet bij gebrek aan afzet. Met een orderportefeuille van ~500.000 model 3s de kans nihil dat Tesla over de kop gaat. Ik verwacht dat er zat beleggers zijn die het bedrijf van kapitaal willen voorzien. Een kwestie van doorbijten dus.
Ik vermoed dat er nog heel wat turbulente tijden aan komen. Ook al met de model Y voor de boeg. Het zou me niets verbazen als deze auto een vergelijkbaar rollercoaster gaat doorlopen. Zolang de gevestigde orde blijft dralen, zal de vraag ook voor dit model in de honderdduizenden lopen.
Faillisement is dus out of the question wat mij betreft. Zo nu en dan een hartverzakking zit er wel in. Daar zorgt Elon ongetwijfeld nig heel wat keren voor.
 
  • Like
Reactions: is3
Heel even de wetenschappelijke reflectie op deze enquête. Dat zijn we natuurlijk immer aan onze stand verplicht; hier wordt natuurlijk de as bluf vs eerlijkheid gemeten. Voorts is de steekproef in een biased / niet representatieve groep van de samenleving gedaan. Vind ik toch belangrijk even aan de orde te stellen. Ook vraag ik mij af of de de aantallen wel voldoende representatief zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er veel Tesla-rijders in het 'erotisch gezelschap Joy' zitten. Daarentegen zie ik dat bij Porsche rijders anders.
 
Het is weer Carnaval bij De Telegraaf en andere blaters. Nu net duidelijk wordt dat de cijfers best goed zijn en de vooruitzichten meer dan goed spreekt men (weer) van "Grootste kwartaalverlies ooit voor Tesla".
Of ze kunnen snel typen of ze hadden het al van tevoren klaar liggen.

Vroeger draaide je de bak in als je de zaak bedroog. Tegenwoordig valt het binnen het "fake news" wat geaccepteerd is.
 
Last edited: