Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
En nu dus ook in een Radio 1 interview om 08.37 uur.
Het interview begint om 37.02. Gemiste onderwerpen van maandag 23 april 2018

Tesla ? Nog nooit van gehoord.

Waarschuwing: grote kans op hoofdpijn na het beluisteren van dit interview.
Zoals @Hans Noordsij al zei: men onderscheidt 'gewone’ elektrische auto's van Tesla's.
Daarnaast is een Tesla blijkbaar geen consumentendingetje en daarmee buiten bereik van omroep-, ANWB- en SWECO-medewerkers.

Boy, oh boy, wat gaan die allemaal schrikken als het straks wemelt van de Model 3's.
 
En ja hoor, voldoende aanleiding om het pontificaal te melden bij RTL Boulevard. Zonder flauwe grapjes zelfs.

Schermafbeelding 2018-04-23 om 18.52.54.png
 
Een bericht van maandag dat bij mij bijna onder de radar ging. Ik kon hem in dit draadje niet vinden...dus toch maar even:

Tesla is reportedly in talks to join Ionity charging network along with other automakers

Volgens Elektrek:
To be fair, those reports might only be coming from the network trying to drum up some hype in order to secure more partnerships, but I also wouldn’t be surprised if all those automakers, including Tesla, are indeed in talks to potentially join.

Maar toch...dit wakkert wel een beetje mijn vuurtje op. Zo van..."zou het dan echt?". Aangezien Ionity voornamelijk (uitsluitend?) CCS DC snelladen aanbiedt, kan Tesla alleen meedoen door:

- geld te geven
- een CCS connector in de auto's te maken
- een of andere adapter in de markt te zetten...maar had op dit forum gelezen dat de CCS standaard daar geen ruimte voor geeft?

[fantaseren-hopen]
Dus....krijgen we al op korte termijn "native" CCS Tesla's? ...of moeten we toch wat langer daarop gaan wachten :)?
[/fantaseren-hopen]

Uit het onderzoek dat Trouw aanhaalt. Enige keer dat het woord Tesla erin voorkomt:

http://www.swecourbaninsight.com/si...report-3/ui_report_e-magine_final_booklet.pdf

Once we located a charging point, we met a Tesla driver waiting for his car to finish charging. He told us that he loves his “toy”, but that he has needed to change his habits quite a lot. He has a private charging station on his property and his company, like some other German companies, is changing its fleet to electric vehicles and providing charging stations. He mentioned that it must be even harder to have an electric car without a private charging station, or supported stations in nearby locations such as workplaces. The search for a free parking space in major cities is terrible as it is. On top of this, it is virtually impossible to find a charging station with the right plug. We asked him why Germany is so behind the times when it comes to this technology. He said that the former German government, back in 2012, announced a target of having one million electric cars by 2020 (Bundesregierung, 2012) – but in 2017, the chancellor revoked this target without setting a new policy (Mortsiefer, 2017). Since then, e-mobility in Germany has not been a top priority on the German political agenda.

Vooral het niet kunnen vinden van een "juiste" plug is lachwekkend. Aangezien een Tesla aan alles kan lurken wat men in Duitsland te bieden heeft (ging over een gesprek in Keulen). Zou het gesprek verzonnen zijn? :eek:
 
Last edited:
Een bericht van maandag dat bij mij bijna onder de radar ging. Ik kon hem in dit draadje niet vinden...dus toch maar even:

Tesla is reportedly in talks to join Ionity charging network along with other automakers

Volgens Elektrek:


Maar toch...dit wakkert wel een beetje mijn vuurtje op. Zo van..."zou het dan echt?". Aangezien Ionity voornamelijk (uitsluitend?) CCS DC snelladen aanbiedt, kan Tesla alleen meedoen door:

- geld te geven
- een CCS connector in de auto's te maken
- een of andere adapter in de markt te zetten...maar had op dit forum gelezen dat de CCS standaard daar geen ruimte voor geeft?

[fantaseren-hopen]
Dus....krijgen we al op korte termijn "native" CCS Tesla's? ...of moeten we toch wat langer daarop gaan wachten :)?
[/fantaseren-hopen]

Uit het onderzoek dat Trouw aanhaalt. Enige keer dat het woord Tesla erin voorkomt:

http://www.swecourbaninsight.com/si...report-3/ui_report_e-magine_final_booklet.pdf



Vooral het niet kunnen vinden van een "juiste" plug is lachwekkend. Aangezien een Tesla aan alles kan lurken wat men in Duitsland te bieden heeft (ging over een gesprek in Keulen). Zou het gesprek verzonnen zijn? :eek:

We hoeven ons nergens over te verbazen wat het "gesprek" betreft. Het had Trouw kunnen zijn.

Nog een leuk scenario:

Tesla praat met bijv. Ionity en stel voor de Tesla auto's (ook) geschikt te maken voor CCS netwerk als lokaties gedeeld worden dus geen probleem meer met wat voor LSV dan ook omdat op die lokaties zowel CCS als SuC zuilen staan.
 
Misschien dat de gesprekken net andersom zijn. Hypothese: Ionity krijgt het niet voor elkaar om zo snel laders uit te rollen als voorzien en belooft aan de EU. Dus een mooie adapter op de SUC waardoor een auto met CCS daar wel kan gaan laden?

Dan zie ik eerder dat de gecombineerde laadpoort met achterliggende elektronica en software van Tesla (die op de Model 3 komt als deze inderdaad CCS krijgt) een apart energieproduct wordt dat andere fabrikanten kunnen inbouwen (onder de juiste condities, dus geen 40 kWh batterij aan de SuC) waardoor deze auto's ook aan de SuC kunnen. Adapters zijn voor grote vermogens niet handig en zullen er niet snel komen.
Een probleem zal uiteraard de niet uniforme plaatsing van de laadpoort zijn. Het moet geen rommeltje worden aan de SuC dus iedereen rechts achter :)
 
Dan zie ik eerder dat de gecombineerde laadpoort met achterliggende elektronica en software van Tesla (die op de Model 3 komt als deze inderdaad CCS krijgt) een apart energieproduct wordt dat andere fabrikanten kunnen inbouwen (onder de juiste condities, dus geen 40 kWh batterij aan de SuC) waardoor deze auto's ook aan de SuC kunnen. Adapters zijn voor grote vermogens niet handig en zullen er niet snel komen.
Een probleem zal uiteraard de niet uniforme plaatsing van de laadpoort zijn. Het moet geen rommeltje worden aan de SuC dus iedereen rechts achter :)
Zou kunnen. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat Tesla met het hele suc netwerk belang heeft om over te stappen op ccs. De huidige hoeveelheid tesla's begint al dermate groot te worden dat overstappen niet zo gemakkelijk meer wordt. Tenzij op korte termijn duidelijk wordt dat de EU model 3 ccs ondersteunt (trouwens, waarom alleen de EU versie), en gezien de enorme groei in uitrolsnelheid van nieuwe sucs en uitbreiding van bestaande doet Tesla dat nu niet ter voorbereiding op een grootschalige uitrol van de model 3 met ccs.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Zou kunnen. Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat Tesla met het hele suc netwerk belang heeft om over te stappen op ccs. De huidige hoeveelheid tesla's begint al dermate groot te worden dat overstappen niet zo gemakkelijk meer wordt. Tenzij op korte termijn duidelijk wordt dat de EU model 3 ccs ondersteunt (trouwens, waarom alleen de EU versie), en gezien de enorme groei in uitrolsnelheid van nieuwe sucs en uitbreiding van bestaande doet Tesla dat nu niet ter voorbereiding op een grootschalige uitrol van de model 3 met ccs.

SuC's stappen niet over. Model 3's krijgen, in het geval dat ze een CCS poort krijgen :), het voordeel dat ze overal kunnen laden, zowel aan de SuC als aan CCS. Een soort kameleon. Wij zijn in EU en daarom hebben we het over de EU. Wat ze in bijv. US doen weet ik niet.
 
Vandaag weer twijfelachtig stukje in Trouw :confused:
Zelf maar eens gereageerd (ben abonnee):
Geachte redactie,
De laatste tijd werden verscheidene artikelen in de Trouw gewijd aan de “stekkerauto”. Vandaag zie ik in de lezersreacties een reactie op deze artikelen met de teneur: stekkerauto’s is achteruitgang door de moeilijkheden ten aanzien van het (bij)laden. Opmerkelijk genoeg koos u als illustratie bij deze brief een foto waarin ik een Tesla meen te herkennen. Opmerkelijk omdat de producent van dit merk auto’s al bij de introductie van hun sedan begon met de uitrol van aparte laadstations langs de snelwegen in de VS, maar ook in Europa. Bij gebruik van deze Europese stations kan men bestemmingen in heel West-Europa gemakkelijk en snel bereiken. Het probleem zit bij de elektrische auto’s van de traditionele automerken in de verkeerd geplaatste laadstations: bij voorkeur op parkeerplaatsen, waar automobilisten van ICE-voertuigen zich zodanig ergeren aan de opoffering van een parkeerplek, dat zij menen gerechtigd te zijn om hun benzine/diesel-wagen daar maar neer te moeten zetten. De Europese overheden hebben tot dusverre ook de kansen laten liggen om een enkelvoudig laadsysteem te verplichten (zowel qua stekker als qua betaalmogelijkheden): een soort stekker en betaling via creditcard op aparte laadstations eventueel direct naast/bij de traditionele benzinestations.
Met vriendelijke groet
W.F. Glimmerveen, Renault Zoe ZE40 gebruiker
Ermelo
Ben benieuwd wat ze ermee doen: ik heb nog hoop op beterschap ;)
 
  • Like
Reactions: ebullio