fivari
Maker van de Fivari-charger
Die berekeningen worden altijd wat opgeblazen, maar er zit een kern van waarheid in. Het artikel focust (verkeerdelijk IMHO) op CO2-emissie. Met de huidige elektriciteitsmix is er weliswaar winst bij het gebruik van een EV, maar maximaal 50%. Voor de reductie van CO2-emissie zijn er efficiëntere manieren denkbaar om de doelstellingen te halen. In België zouden subsidies voor het isoleren van huizen een veelvoud opleveren per bestede euro.
De echte winst situeert zich in de verminderde pollutie. Onze steden worden stilaan onleefbaar door de uitstoot van het verkeer met jaarlijks alleen al in Vlaanderen duizenden doden tot gevolg. Om daaraan te verhelpen zijn elektrische stadswagens, taxi's en bussen dan weer een effectievere keuze.
De echte winst situeert zich in de verminderde pollutie. Onze steden worden stilaan onleefbaar door de uitstoot van het verkeer met jaarlijks alleen al in Vlaanderen duizenden doden tot gevolg. Om daaraan te verhelpen zijn elektrische stadswagens, taxi's en bussen dan weer een effectievere keuze.
Last edited: