Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
ik vind ook dat onze Fred dit maal de bal flink verkeerd slaat.
Wat hij eigenlijk zegt is dat Tesla, of eender welke fabrikant , de prijs nooit mag laten dalen van een product. Want er zal altijd wel iemand zijn die net daarvoor het product gekocht heeft, aan de oude prijs.
Waanzin dus.

Of... geldt die regel enkel als Fred koopt?

En euh, hoe zit dat op de beurs ?
Ik heb voor de moment nogal wat aandelen die na mijn aankoop in prijs gedaald zijn. Waar kan ik gaan janken ?

;)
Nou, zijn oren worden op Twitter danig gewassen. Kan beter voorlopig maar niet over straat gaan. Straks zal Model S ook goedkoper (kunnen) worden als de opslag van 25 mille voor ontwikkeling Model 3 niet meer nodig is. Dus dan? Maar niet doen vanwege eerdere kopers? Mijn huidige TV met meer snufjes kostte minder dan de helft van de vorige. “Het zou verboden moeten worden.” (Vrij naar Autodrop)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik heb voor de moment nogal wat aandelen die na mijn aankoop in prijs gedaald zijn. Waar kan ik gaan janken ?
Hier: Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen maar die had je volgens mij al gevonden ;)
Nee zeg niet de opperbeste stemming in ons aandelenhosannadraadje verpesten.
Janken kan al hier: Janken over tekortkomingen
Of hier: Janken over leverdata (vertraging, voorkruipen, sigs vs. non-sigs, andere landen...)
Of hier: Janken over afnemend serviceniveau
;)
 
ja maar, mijn recent bijgekochte aandelen Tsla zijn wel de enige die positief staan.
En daar hoor je mij natuurlijk niet over janken. :p

Ik vermaak me over lieden, die, en dan zonder ik mezelf natuurlijk even uit, juichend berichten over de oplopende koers van Tesla aandelen. Je hoort ze nooit over de verliezen. De meest eerlijken berichten nog wel over het feit dat ze 'weleens een beter weekend hadden', maar daar blijft het bij.
Zonderde ik mezelf uit? Ok, als ik mijn in de afgelopen dagen verworven gratis Model 3, hij staat er virtueel alvast prachtig bij, weer moet inleveren, dan zal ik dat eerlijk hier melden. En als die tweede bestelde er ook nog gratis bij komt, dan horen jullie dit natuurlijk ook.

Er blijft wel één zekerheid, mijn Model S heb ik niet in de waagschaal gesteld.
:D:D:D
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heb ze ook even een mailtje gestuurd. Wel even luchtig afgesloten



Blog uit het verleden

Beste newmotion,

Als trouwe klant dacht ik altijd dat newmotion een innovatief en vooruitstrevend bedrijf was. Kennelijk zijn jullie na de overname door shell terug in het verleden en fossiele tijdperk getrokken. Hoe kunnen jullie anders in een recent blog Tesla's EV Concurrenten En Uitdagers | NewMotion NL dermate oude gegevens (q1 2017) die een totaal vertekend en misleidend beeld geven van de werkelijkheid? Uitgerekend jullie zouden moeten weten hoeveel er kan veranderen. Kijk bijvoorbeeld hoeveel nieuwe laadpalen er de laatste tijd bijgekomen zijn. Sinds q1 2017 zijn er ook heel veel Tesla’s bij gekomen. Bekend met exponentiële versus lineaire groei? De cijfers van Tesla zijn allemaal openbaar en significant hoger en in mijn beeld nog maar aan het begin van de S curve. Iets om over na te denken en eventueel recht te zetten op jullie site om jullie innovatieve imago weer bij te stellen?

Hartelijke groet met een knipoog, een verder zeer tevreden klant

Snelle reactie zelfs in wknd bevestigt wel weer mijn positieve beeld van tnm:

“Bedankt voor uw bericht. Ik zal uw (terechte) opmerking neerleggen bij de desbetreffende afdeling.”

Ben benieuwd of er een nieuw / aangepast blog komt.
 
Ik denk niet dat Fred iets verkeerd heeft gedaan, 5000 dollar (of iets van 10%) is een hoop geld en als de prijs vlak na aankoop eventjes zo'n dergelijk bedrag omlaag vliegt zou ik ook niet blij zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe lijn die gebouwd is voor de snellere versie erg efficiënt werkt en dat Tesla om die reden de prijs zo snel zo extreem kan verlagen, die lijn kan gewoon veel meer auto's aan dan dat er nu gemaakt worden. Ik hoop dat Tesla die betreffende kopers misschien een solar roof, of korting op een powerwall aan kan bieden oid. Ze zitten toch allemaal in Amerika e.d. volgens mij vallen de aantallen ook nog te overzien en krijgt ook die tak binnen het bedrijf weer wat reclame.
 
Ik denk niet dat Fred iets verkeerd heeft gedaan, 5000 dollar (of iets van 10%) is een hoop geld en als de prijs vlak na aankoop eventjes zo'n dergelijk bedrag omlaag vliegt zou ik ook niet blij zijn. Ik heb de indruk dat de nieuwe lijn die gebouwd is voor de snellere versie erg efficiënt werkt en dat Tesla om die reden de prijs zo snel zo extreem kan verlagen, die lijn kan gewoon veel meer auto's aan dan dat er nu gemaakt worden. Ik hoop dat Tesla die betreffende kopers misschien een solar roof, of korting op een powerwall aan kan bieden oid. Ze zitten toch allemaal in Amerika e.d. volgens mij vallen de aantallen ook nog te overzien en krijgt ook die tak binnen het bedrijf weer wat reclame.

Fremont Fred verdient op hochdeutsch sich Dumm und Dämmlich aan Tesla. Hij heeft dankzij de referals tonnen aan cadeautjes gekregen van Tesla waarvan de grootste, de Tesla Roadster, natuurlijk nog geleverd moet worden. Dat uitgerekend hij om $5000 gaat lopen janken vind ik, hoe zeg ik dit netjes, .... Ik kan geen nette manier vinden, dus ik zeg maar niets.
 
Ik vermaak me over lieden, die, en dan zonder ik mezelf natuurlijk even uit, juichend berichten over de oplopende koers van Tesla aandelen. Je hoort ze nooit over de verliezen. De meest eerlijken berichten nog wel over het feit dat ze 'weleens een beter weekend hadden', maar daar blijft het bij.
Zonderde ik mezelf uit? Ok, als ik mijn in de afgelopen dagen verworven gratis Model 3, hij staat er virtueel alvast prachtig bij, weer moet inleveren, dan zal ik dat eerlijk hier melden. En als die tweede bestelde er ook nog gratis bij komt, dan horen jullie dit natuurlijk ook.

Er blijft wel één zekerheid, mijn Model S heb ik niet in de waagschaal gesteld.
:D:D:D
Ok Ok dan, ik baal dat mijn aankooporder op 285$ de 24ste op een haar na niet uitgevoerd is omdat de beurs net niet diep genoeg wilde dippen alvorens verder naar boven te springen :p Bij deze mijn beursflater van de week :) (en sorry verkeerde draadje)
 
Fremont Fred verdient op hochdeutsch sich Dumm und Dämmlich aan Tesla. Hij heeft dankzij de referals tonnen aan cadeautjes gekregen van Tesla waarvan de grootste, de Tesla Roadster, natuurlijk nog geleverd moet worden. Dat uitgerekend hij om $5000 gaat lopen janken vind ik, hoe zeg ik dit netjes, .... Ik kan geen nette manier vinden, dus ik zeg maar niets.
Het gaat wat mij aangaat ook niet om hem als individu, er is nu een groep mensen die onverwacht 5000 dollar meer betaald heeft voor hetzelfde product dan anderen kort daarna hoeven te betalen. Dat is significant en dat hij daar wat van zegt kan ik me iets bij voorstellen. Hij geeft jaarlijks 100en meningen en deze is er één van. Met talloze van zijn meningen ben ik het eens en tegelijkertijd met talloze oneens. Ik vind zijn emotionele reactie heel menselijk en neem het hem in ieder geval niet zo kwalijk als veel anderen schijnbaar doen. Ik zie zo vaak mensen die boos worden omdat ze net een korting misgelopen hebben, of boos zijn omdat ze achteraf een domme beslissing hebben genomen.



Overigens begreep ik dat Tesla autopilot nu een andere naam gaat geven omdat deze naam verwarring schept. Dit komt natuurlijk omdat mensen die Tesla minder volgen en minder geïnteresseerd zijn in hun auto nu ook steeds vaker Tesla rijden vanwege de model 3.
Ik denk dat Tesla ook het batterijschema aan zou moeten passen. Waarbij vol laden gewoon 100% is en écht vol laden 125%.
Op die manier beseffen ook minder betrokken personen, dat ze boven de huidige 80% iets aan het doen zijn met de accu dat eigenlijk niet de bedoeling is, of mogelijk kan schaden. Hetzelfde geld voor een lage accuspanning, acteer maar alsof er een reserve accu aangesproken wordt, omdat mensen anders met 20% accu over, de volgende winterdag stomverbaasd zijn dat ze niet meer weg kunnen rijden.


Elon Musk On Tesla Model 3, As FBI Probe Looms

''Elon Musk on Full Self Driving: "And so, anyone will be able to upgrade their computer to full self-driving capability or upgrade their car to full self-driving capability with a simple service visit.

"But...we took [full self driving] off the order menu, just because...it was really creating a lot of friction in the sales process and people didn't understand the difference between Enhanced Autopilot and full self-driving. So just to simplify the order process, we took that off. But anyone who asks for it can certainly get it.""

Mijn excuses voor deels offtopic zijn.
 
Last edited:
We staan er weer gekleurd op in de Telegraaf. Getuige het model (P90D) heeft het ministerie er nogal lang aan gerekend...

C261509A-274D-4689-B381-4CDA3F925EB8.jpeg
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ebullio
We staan er weer gekleurd op in de Telegraaf. Getuige het model (P90D) heeft het ministerie er nogal lang aan gerekend...

View attachment 347983
Ik ga het niet nalezen, maar voor diegenen die het wel doen:
No way dat ik in 2015 zakelijk zou zijn gaan rijden als ik de tesla niet had gekocht. Ik heb door de aanschaf 20000 aan btw uitgegeven, betaal nu belasting over bijtelling van 4000 euro.
In het alternatieve scenario had ik mijn oude saab gewoon nog gereden, prive zonder bijtelling.
 
De kosten gaan voor de baat uit. Wil je zorgen voor verandering kan die verandering initieel meer kosten dan de directe winst.

Wil je alleen korte termijn winst tja dan had deze investering een directe grotere winst kunnen opleveren.

Gedragsverandering kost tijd, moeite en geld.
Alleen naar directe winst kijken betekend voor mij dat de auto-industrie lekker aan het lobbyen is geslagen.
 
  • Like
Reactions: Refie
Ik ga het niet nalezen, maar voor diegenen die het wel doen:
No way dat ik in 2015 zakelijk zou zijn gaan rijden als ik de tesla niet had gekocht. Ik heb door de aanschaf 20000 aan btw uitgegeven, betaal nu belasting over bijtelling van 4000 euro.
In het alternatieve scenario had ik mijn oude saab gewoon nog gereden, prive zonder bijtelling.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de meeste rijders anders hadden gereden. Gok dat dat gemiddeld genomen héél ver ligt van een auto van 100k met bijtelling.