Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Het vervelendste is dat er een aversie komt tegen Tesla rijders. Nu kom ik uit een Audi en die worden ook altijd als aso weggezet, dus ik kan wel wat hebben, maar maandag had ik zelfs al een politie in onopvallende auto die me blijkbaar een lesje wou leren door de hele tijd voor mij op de linker baan te blijven rijden. Na een beetje aandringen tot twee keer toe een brake-check. Helaas werd ik niet aan de kant gezet, want ik had ze graag ook even geconfronteerd met hun rijgedrag.


De echte "actie" start pas rond 1:30, maar ik wou de aanleiding ook even laten zien. Ik had overigens pas door dat het politie was toen ik er rechts naast kwam te rijden bij het uitvoegen :)

PS: Ik weet dat ik ook niet helemaal vrij-uit ga met mijn duw-actie bij het invoegen. Maar was onderhand aardig geïrriteerd (wat nooit een smoes mag zijn).

Bah, dat lijkt echt op pesterij... :confused:
 
Het vervelendste is dat er een aversie komt tegen Tesla rijders. Nu kom ik uit een Audi en die worden ook altijd als aso weggezet, dus ik kan wel wat hebben, maar maandag had ik zelfs al een politie in onopvallende auto die me blijkbaar een lesje wou leren door de hele tijd voor mij op de linker baan te blijven rijden. Na een beetje aandringen tot twee keer toe een brake-check. Helaas werd ik niet aan de kant gezet, want ik had ze graag ook even geconfronteerd met hun rijgedrag.


De echte "actie" start pas rond 1:30, maar ik wou de aanleiding ook even laten zien. Ik had overigens pas door dat het politie was toen ik er rechts naast kwam te rijden bij het uitvoegen :)

PS: Ik weet dat ik ook niet helemaal vrij-uit ga met mijn duw-actie bij het invoegen. Maar was onderhand aardig geïrriteerd (wat nooit een smoes mag zijn).
De volgende keer dat je weer zo'n bui voelt opkomen 2x die onderste stalk naar je toe trekken, je favoriete muziek op standje 10 en achterover leunen. Werkt echt goed!
 
Mijn commentaar neemt trouwens niet weg dat ik het eens ben met het feit dat Tesla rijders bashen steeds erger wordt. Ik erger me er al dood aan dat ik veel commentaar krijg. Zoveel dat ik serieus twijfel of de volgende auto een Tesla zal zijn. De service die door Tesla geleverd wordt is ook een reden tot twijfel.
 
Als mensen zo dicht op me gaan rijden rem ik ook. Het Is helemaal nergens voor nodig om zo dicht op je voorganger te gaan rijden. Ze hadden hem ook nog een bekeuring kunnen geven...
Onnodig links rijden is ook niet nodig. Auto blijft met opzet plakken op de linkerbaan. Brake check is gevaarlijker dan even kort volgen. Ik snap wel dat ze niet bekeurden. Dan had de bewuste agent ook een probleem.
 
Onnodig links rijden is ook niet nodig. Auto blijft met opzet plakken op de linkerbaan. Brake check is gevaarlijker dan even kort volgen. Ik snap wel dat ze niet bekeurden. Dan had de bewuste agent ook een probleem.

Onnodig links rijden is niet nodig inderdaad maar kleven wordt als een grotere overtreding gezien. Ik had je gewoon bekeurd en misschien wel aangemeld voor een cursus bij de RDW.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Het vervelendste is dat er een aversie komt tegen Tesla rijders. Nu kom ik uit een Audi en die worden ook altijd als aso weggezet, dus ik kan wel wat hebben, maar maandag had ik zelfs al een politie in onopvallende auto die me blijkbaar een lesje wou leren door de hele tijd voor mij op de linker baan te blijven rijden. Na een beetje aandringen tot twee keer toe een brake-check. Helaas werd ik niet aan de kant gezet, want ik had ze graag ook even geconfronteerd met hun rijgedrag.


De echte "actie" start pas rond 1:30, maar ik wou de aanleiding ook even laten zien. Ik had overigens pas door dat het politie was toen ik er rechts naast kwam te rijden bij het uitvoegen :)

PS: Ik weet dat ik ook niet helemaal vrij-uit ga met mijn duw-actie bij het invoegen. Maar was onderhand aardig geïrriteerd (wat nooit een smoes mag zijn).
Mijn eerlijke mening? Ik had je een bekeuring gegeven wegens onvoldoende afstand houden.
Hoe weet je dat dit een onopvallende politiewagen was?
Ik denk dat je 'ontsnapt' bent doordat je bent afgeslagen.
Het is wel enigermate laakbaar dat de Volkswagen min of meer naast de rechts rijdende auto blijft rijden. Ik weet niet met welke snelheid dit is gebeurd en wat ter plaatse de maximum snelheid is.
Wim, oud-politieman
 
Als mensen zo dicht op me gaan rijden rem ik ook. Het Is helemaal nergens voor nodig om zo dicht op je voorganger te gaan rijden. Ze hadden hem ook nog een bekeuring kunnen geven...

Blijkbaar houd ik er andere snelweg mores op na, maar ik vind dat je best even dichterbij mag komen (niet continu plakken) als iemand zo lang links blijft rijden zonder dat er een andere auto voor rijdt. En in dit geval had ik me ook niet in kunnen houden omdat het er echt op lijkt dat de politieauto met opzet langzaam naast de rechter auto blijft rijden, zodat Bugboy geen kans meer zou krijgen om de rechter auto in te halen voordat er geritst moest worden.
Feitelijk gezien had het inderdaad bekeurd kunnen worden...

(Daarnaast vind ik het echt gevaarlijk wat de politieauto deed. Geen goed voorbeeld.)
 
Wat wint hijj door die laatste auto nog in te moeten halen? Je ziet niet wat die nu moet doen om er achter te blijven maar die heeft waarschijnlijk hetzelfde gevoel als degene achter de politie auto.

Wat die golf doet is echt helemaal niet relevant want hij had daar al niet moeten rijden.
 
Wat wint hijj door die laatste auto nog in te moeten halen? Je ziet niet wat die nu moet doen om er achter te blijven maar die heeft waarschijnlijk hetzelfde gevoel als degene achter de politie auto.

Wat die golf doet is echt helemaal niet relevant want hij had daar al niet moeten rijden.

Ik vind het weldegelijk relevant wat die Golf/politieauto doet. Het is pesterig weggedrag en als iedereen zo zou rijden zouden er dubbel zoveel files zijn. Inhalen doe je snel zodat anderen er weer langs kunnen. De Nederlandse wegen zijn behoorlijk vol dus iedereen moet ervoor zorgen dat de doorstroming zo goed mogelijk is.
Als je alleen naar de laatste 20 seconden kijkt, zou je kunnen denken dat bugboy net zo goed achter de rechter auto had kunnen blijven, maar de bedoeling was om al een kilometer eerder in te kunnen halen. Met de redenering ‘wat wint hij door de laatste auto in te halen’ kun je net zo goed altijd op de rechter baan blijven rijden. Dat is prima als je dat zelf fijn vindt, maar weerhoud anderen er niet moedwillig van om in te halen als ze dat graag willen.
 
  • Like
Reactions: Maarten and bugboy
Mijn eerlijke mening? Ik had je een bekeuring gegeven wegens onvoldoende afstand houden. Hoe weet je dat dit een onopvallende politiewagen was? Ik denk dat je 'ontsnapt' bent doordat je bent afgeslagen.
Er zaten twee politie-agenten in (in uniform), waarbij de bijrijder nog even wees op zijn embleem toen ik er rechts naast zat. Leek me vrij duidelijk. Ik had het geen probleem gevonden om een bekeuring te krijgen, maar had het wel voor laten komen, omdat ik het gedrag van de agenten laakbaarder vind, dan heel kort even drukken. Ook dit soort pesterig gedrag past niet bij een agent (IMHO).

Wat wint hij door die laatste auto nog in te moeten halen?
De N34 gaat daar van 2-baans naar 1-baan en dan zit je ongeveer van Emmen tot Haren (50km) achter iemand die niet doorrijdt. De max. snelheid ter plekke is 100km en deze wagen zat daar net onder (op mijn teller). Overigens maakt dat niets uit. Als je niets te zoeken hebt op de linkerbaan, dan ga je naar rechts. De politie bekeurt er zelf maar al te graag voor, maar doet het hier bewust en zonder enige reden. Het is niet zo dat ik al continu loop te drukken...

Overigens gaat het me niet zo zeer om dit voorval. Iedereen reageert wel een keer geïrriteerd en ik laat mezelf natuurlijk ook opfokken. Het gaat me vooral om het feit dat ik in de Tesla meer het gevoel heb uitgedaagt of "gepest" te worden dan in andere auto's. Dat was eigenlijk meer de insteek van mijn bericht...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Het gaat me vooral om het feit dat ik in de Tesla meer het gevoel heb uitgedaagt of "gepest" te worden dan in andere auto's. Dat was eigenlijk meer de insteek van mijn bericht...

Moet je eens BMW gaan rijden dan is wat jij doet bij deze VW zo'n beetje het standaard gedrag van alles wat er op de weg zit in een VAG-product.

Gewoon niet gek laten maken en niet je gelijk willen halen zoals je hier duidelijk probeert te doen.
Als je gewoon op de AP volgt, zelfs op standje 1, dan heeft niemand het idee dat je aan het jagen bent en wek je ook geen frustratie op en krijg je ook zulke reacties niet. Wat jij hier doet is precies de reden dat Audi's een zeer slechte reputatie hebben en deze breng je nu ook over op een Tesla.

De openbare weg is geen racebaan en dus behoor je jezelf aan te passen aan de "slechtste" rijder en niet andersom.
 
Het is nog ochtend en ondanks dat ik een lekker bakkie koffie achter de kiezen heb, is er een kans dat ik niet voldoende heb gezocht op dit forum naar de conference call van afgelopen nacht over 2018 Q4. De meeste cijfertjes zijn natuurlijk in de documentatie te lezen, maar Elon had toch een paar nuggets voor het vraag en antwoord gedeelte gedeeld. En ook de antwoorden op sommige vragen van de "kleine investeerders" (netjes gebundeld via een online platform) bevatten nieuws. Dus hier een samenvatting met een paar centen eigen mening.

- Productie Model 3 in Fremont gaat maximaal naar 7000 auto's per week
- Er zijn geen plannen om de 2170 li-ion cellen te gaan gebruiken voor S en X
- Er worden geen uitspraken gedaan over eventuele ontwikkelingen in het verlengen van de range van S en X
- Shanghai fabriek zou einde dit jaar al een aardige productie moeten krijgen van de meer betaalbare Model 3 versie(s) (vermoedelijke Standard range en wellicht Medium range?). De Long Range AWD en Performance, als mede de S en X blijven voor de Chinese markt uit de VS komen.
- Shanghai zou een wekelijkse Model 3 productie moeten halen van 3000 per week. Zo wordt de inmiddels beroemde 10.000 auto's per week gehaald. 7000 in de VS en 3000 in China.
- Modules en Packs worden in Shanghai gemaakt. De cellen komen uit Japan, de VS en China zelf.
- De Standard Range staat nog steeds op de agenda voor "halverwege dit jaar". Dus zou eind Q2, of ergens Q3 in de VS op de markt komen vermoedelijk.

- Model Y tooling is onderweg en de auto is "zo goed als gereed".
- Productie Model Y meest waarschijnlijk in Nevada in Gigafactory 1.
- Model Y zou ongeveer 75% van zijn onderdelen delen met de Model 3. Dus geen revoluties te verwachten voor die auto (100 bekabeling, alien dreadnought, etc naar mijn mening)
- Vermoedelijk Pickup onthulling rond helft van het jaar.

- Service in Noord-Amerika is prio nummer 1! Dit is meerdere malen specifiek genoemd. De problemen in Noorwegen en de rest van de EU zijn niet benoemd. Men zet in de VS nog steviger in op Mobile Service en men gaat proberen de meest gebruikte onderdelen bij de Service Centers op voorraad te nemen en niet op aanvraag uit Fremont af te sturen. Ook wil men dat leveranciers direct leveren aan Service Centersn (voorbeeld genoemd van in China gemaakte onderdelen die via Fremont naar Chinese Service Centers werden gestuurd).

Er is niet gesproken over Solar en/of Solar Roof. Ook de statische energieopslag is slechts zijdelings besproken. Blijkbaar heeft men wat productielijnen (tijdelijk) moeten omzetten van Storage cell productie naar Automotive cell productie.

Meest opmerkelijke vond ik de trendbreuk ten aanzien van "revoluties en innovaties". Dit keer werden er geen "order of magnitude" beloftes gedaan. Bottom line is "kostenbesparing, introductie nieuwe producten, China online, Model 3 wereldwijd en Service in Noord Amerika". Vooral de "geen plannen voor 2170s in de accupacks van de S en X" zullen voor velen opmerkelijk worden gevonden. Uiteraard zal Tesla blijven ontwikkelen op accupack/cell gebied, maar de focus ligt naar mijn mening niet op range. Kostenreductie is het toverwoord.

Met andere woorden. Wanneer je de vorige calls beluistert, dan hebben we van Elon kunnen horen dat men de samenstelling van de accucellen wil aanpassen (met als heilige graal een Lithium anode...als ik het internet goed heb afgezocht) waardoor er over ongeveer 8 jaar een verdubbeling van de energiedichtheid zou moeten ontstaan. Elon heeft de afgelopen jaren dikwijls gezegd dat energiedichtheid de sleutel is naar lagere kosten. Immers zou je steeds minder grondstoffen per kWh nodig hebben wanneer de energiedichtheid stijgt.

Mijn inschatting is dan ook dat de accucel ontwikkelingen bij Tesla vooral in het teken staan van kostenreductie, of wel, verbeteren van de energiedichtheid. De focus ligt duidelijk niet op het vergroten van de capaciteit van de accupack. In ieder geval niet totdat Tesla door de concurrentie "gedwongen" wordt de packs te vergroten. Dus als we Elon geloven en nuchter tussen de regels door luisteren, komt er geen 125kWh Model S of X. Misschien dit jaar zelfs geen Model S interieur refresh, gezien de focus op de punten die ik twee alinea's geleden heb opgesomd.

Het blijft Tesla met Elon aan het roer...dus verrassingen zijn altijd mogelijk. Echter lijkt het erop dat extreme beloftes en aankondigingen van revoluties, plaats hebben gemaakt voor een meer zakelijke en nuchtere invalshoek. Ik hoop dat Tesla komend jaar vooral de communicatie, Service en Reparatie uitdagingen te lijf gaat. Daar lees ik de meeste vervelende ervaringen over op dit forum en elders.
 
Er zaten twee politie-agenten in (in uniform), waarbij de bijrijder nog even wees op zijn embleem toen ik er rechts naast zat. Leek me vrij duidelijk. Ik had het geen probleem gevonden om een bekeuring te krijgen, maar had het wel voor laten komen, omdat ik het gedrag van de agenten laakbaarder vind, dan heel kort even drukken. Ook dit soort pesterig gedrag past niet bij een agent (IMHO).
Dat de politie voor jouw gevoel laakbaar gedrag vertoont, pleit jou niet vrij. Jij pleegt een overtreding waarvoor je een bekeuring kan krijgen. Aangezien de politiemensen geen bekeuring hebben gekregen, ben jij gewoon het haasje. De politiemensen zullen bij een rechtszaak zeggen dat zij al op de maximum snelheid reden. Hun teller kan namelijk wel 100 km/u aangegeven hebben waar jij nog onder de 100 zit.
De snelheidsmeter van de Volkswagen geeft namelijk meer aan dan de juiste snelheid aangevende teller in de Tesla.
 
  • Like
Reactions: RioolRat
Daar is helaas een reden voor.
De linker baan is niet de plek om zo hard mogelijk te rijden. Ook daar geldt de maximum snelheid. Als we allemaal rustiger rijden ontstaan er minder files.
Weten we het nog? Als de auto zelf mag beslissen gaat het niet om hard rijden (zeker niet te hard) maar om continuïteit en effectiviteit. (en die zit niet in op een traject van 30 km 10 x een autootje opschuiven).

File probleem is echt wel op te lossen...

Past overigens niet in lucratieve plannen van spitsrekening rijden.