Hoezo niet? Ik heb met de BMW's die ik voorheen heb gereden ook dikke rekeningen gehad voor het repareren van koelleidingen, oliefilters en weet ik het wat allemaal. Een fabrikant is toch niet oneindig aansprakelijk voor reguliere slijtage van onderdelen?Is het dan niet aan de autobouwer om daar rekening mee te houden?
Als je iets voor een auto bouwt dan moet dit ook bestand zijn tegen alle omstandigheden die auto's met zich meebrengen.
Er kan altijd iets kapot gaan maar een uitleg dat het niet bestand is tegen de temperatuurschommelingen of trillingen die een auto met zich meebrengt daar moeten ze niet mee afkomen bij mij.
Ik ben het er helemaal mee eens dat een sneeuwscooter niet binnen een maand kapot moet zijn omdat ie niet bestand is tegen kou en sneeuw. Maar dat ie bij dagelijks gebruik geen 50 jaar meegaat omdat ie tegen die tijd wel een keer is doorgeroest van de kou en sneeuw is net zo hard logisch.
Dus, er verslijt een onderdeel na 7 jaar. Ja, het is curieus dat de eMMC niet los te vervangen is. Ja, het is een knap prijzig probleem voor 1600 euro. Ja er is een case te maken dat ze dit op eigen kosten moeten fixen omdat het de hele auto onklaar maakt en door de extensive logging als designfout cq hun eigen gebruiksfout is aan te melden. Allemaal buiten kijf.
Maar aan het eind van de dag zijn al die auto's wel gewoon ruim uit de garantie en is het gewoon een repareerbaar probleem. Mijn BMW reed ook niet meer toen de vacuumpomp het begaf. Buiten de garantie. Had me ook 3000 euro gekost om te fixen. Vond ik te duur dus hij ligt nu in stukjes in oost-Europa.
Heeft niemand een huilie over geschreven in het AD