Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
die model 3 lijkt niet veel te hebben iig
Ik ben benieuwd of hier (en nu volgt pure speculatie) een veiligheidssysteem heeft ingegrepen dat de schade beperkt heeft, dat wellicht het verschil gemaakt heeft tussen zwaar gewond en niet overleven...

Anders gezegd: misschien kun je als je het voor het kiezen hebt maar beter wel een Tesla frontaal treffen in plaats van een andere auto...?
 
Ik ben benieuwd of hier (en nu volgt pure speculatie) een veiligheidssysteem heeft ingegrepen dat de schade beperkt heeft, dat wellicht het verschil gemaakt heeft tussen zwaar gewond en niet overleven...

Anders gezegd: misschien kun je als je het voor het kiezen hebt maar beter wel een Tesla frontaal treffen in plaats van een andere auto...?

Dat is niet speculeren maar een feit. Een tesla heeft geen groot zwaar motorblok voorin liggen maar een hele hoop ruimte voor kreukelzone om de energie uit de botsing te nemen. Vrij zeker had dit ongeval voor die oldtimer (nog) slechter afgelopen als dit tegen een D segmenter ICE geweest was.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Precies dat, bij Tesla is dit meteen een verhaal op de voorpagina vol met "Het leek zo mooi" en "Het had fantastisch kunnen werken maarrrrrr" en implicaties alsof de hele vloot morgen op de vluchtstrook staat. Dat ik dat storend vind staat los van dat ik vind dat Tesla hier minstens een tegemoetkoming in zou moeten doen. Net zoals ik dat (tevergeefs) van BMW en VW zou verwachten.

Het geeft niet dat dit soort problemen bestaan. Het gaat erom dat dit probleem al heel lang speelt, het probleem bekend is maar dat Tesla er niets mee doet. Eindelijk is het nu groot nieuws omdat teveel Tesla opeens deze kuren vertonen.

Veel merken zouden hier een recall voor moeten uitvoeren en Tesla hoeft enkel een OTA update uit te voeren maar vertikt het.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Gewoon in Groningen. Google ging hen al voor. Fiscale faciliteiten nergens zo goed als in Nederland. Of net over de grens, zodat het toch Made in Germany is. Mensen, spullen(doorvoer) en financiën kunnen toch wel bij ons vandaan komen.


Het zou echt jammer zijn als de BeNeLux niet hard genoeg eraan trekt om TESLA naar deze regio te brengen terwijl TESLA zelf het een al een goed idee vindt (de Duitse minister is wel druk bezig!):

Tesla is looking at Gigafactory sites in Lower Saxony, local govt says - Electrek
Tesla eyes Northwest Germany for its next Gigafactory: Everything you need to know

"Perhaps on the German-French border makes sense, near the Benelux countries.” !!

Netwerking is nu gevragd!
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Privacy settings

Geloof er niks van, te kort dag om het (grote) verschil t.o.v. de huidige stand van zaken goed te maken....
In Amerika geloof ik het best, daar zijn de wegen e.d. zo breed en rijdt het verkeer zo langzaam, onder toezicht kan het denk ik best lukken in 99% van de gevallen daar. In Europa echter niet, maar dit heeft hij zelf eerder ook aangegeven, zowel vanwege de EU wetten als dat het systeem moeite heeft met fietsers e.d. dat het systeem hier pas veel later gereed zal zijn.
Wel lijkt het met echt een verschrikkelijk gevoel om te denken dat er een ongeluk gaat gebeuren terwijl je niets kunt doen en afhankelijk bent van een computer waarvan je denkt dat die het niet kan handelen.