Ik ben het toch niet met de 'jankers' eens over de 'onacceptabele ontwerpfout van Tesla over het eMMC'.
Onder andere omdat dit forum er is, en onder andere omdat Tesla een gamechanger is, weten we heel erg veel van Tesla's. En hebben we ontdekt dat het eMMC inderdaad een ontwerpfout is, al dan niet achteraf geconstateerd (omdat er waarschijnlijk de eerste jaren nooit een eMMC stuk gegaan is).
De gemiddelde ICE bevat meer ontwerpfouten, tenminste als je een ontwerpfout vindt dat een dure component zoals motorblok, versnellingsbak, motorelektronica maar ook allerlei andere dure elektronica relatief vaak stuk gaat binnen 200.000km. Iedereen die het overkomt baalt er van als het gebeurt, maar je bent meestal financieel de klos. Met veel geluk krijg je een beetje coulance van de dealer of importeur, wat misschien ook nog fake is omdat die component misschien wel niet zo duur is als op de factuur staat vermeld.
Ik draai het liever om: we weten nu dat die eMMC een kwetsbaar onderdeel is, en die is ook nog voor een relatieve habbekrats preventief te vervangen. Degene die de hoge kosten van vervanging door Tesla niet wil, kan nu gewoon de eMMC van zijn/haar Tesla laten vervangen.
Precies dat gaat dan ook van mijn Tesla gebeuren binnenkort.