Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Privacy settings

Tesla truck west europa....mogelijk geen toelating
Beetje humor kun je de schrijven niet ontzeggen ...


upload_2019-12-14_11-27-33.png
 
  • Funny
Reactions: JanG007 and horta
Privacy settings

Tesla truck west europa....mogelijk geen toelating
Tja, twee mogelijkheden hier:
- ofwel de mensen van de TÜV hebben de auto al gekeurd en op basis van feiten deze conclusies getrokken.
- ofwel de man van de TÜV uit het artikel kletst uit zijn nek op basis van aannames en wat hij in de productpresentatie heeft gezien en een hijgerige journalist heeft dat eens smeuïg opgeschreven.

Ik gok het laatste.
 
Tja, twee mogelijkheden hier:
- ofwel de mensen van de TÜV hebben de auto al gekeurd en op basis van feiten deze conclusies getrokken.
- ofwel de man van de TÜV uit het artikel kletst uit zijn nek op basis van aannames en wat hij in de productpresentatie heeft gezien en een hijgerige journalist heeft dat eens smeuïg opgeschreven.

Ik gok het laatste.
Daar gok ik ook op, zelfde als met de Tesla vrachtwagen waarbij Jerome Guillen al bij de eerste presentatie in Europa al aangaf dat ze de vrachtwagen in Europa aan zullen passen naar Europese regels. Ik vermoed dat ze voor Europa ook een apart modelletje gaan maken.
 
Het geeft helemaal niet hoor, als je je een keer vergist :)

Waar heb je het over. Botsproeven zijn altijd verplicht voor toelating in Europa. TuV medewerkers, of althans de journalist roept dat het ding wel eens niet toegelaten zou kunnen worden op grond van vermeende producteigenschappen. Je kunt die conclusie helemaal niet trekken zonder botsproeven. Ik zeg niet meer of minder dan dat. Ik denk dat jij je vergist in de interpretatie daarvan. Geeft niet hoor, zelfs jij vergist je weleens.
 
Privacy settings

Tesla truck west europa....mogelijk geen toelating
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Tesla een klein detail zoals veiligheid over het hoofd hebben gezien. En verwacht eerder dat ze wel eens verrassend uit de hoek kunnen komen.
Wel maak ik me zorgen over het gewicht van de Cybertruck en het daarvoor nodige rijbewijs in België. Ikzelf heb wel een rijbewijs C dat op "hold" staat (bekomen tijdens mijn legerdienst in 1982). maar ik weet niet of ik de medische keuring en al het gedoe er voor over ga hebben. We zullen wel zien...
 
Waar heb je het over. Botsproeven zijn altijd verplicht voor toelating in Europa. TuV medewerkers, of althans de journalist roept dat het ding wel eens niet toegelaten zou kunnen worden op grond van vermeende producteigenschappen. Je kunt die conclusie helemaal niet trekken zonder botsproeven. Ik zeg niet meer of minder dan dat. Ik denk dat jij je vergist in de interpretatie daarvan. Geeft niet hoor, zelfs jij vergist je weleens.
Ik bestrijdt niet dat botsproeven verplicht zijn. Als jij dat denkt, dan weet ik niet hoe je daar bij komt.

Punt is: er zit helemaal geen conclusie in "zou wel eens niet toegelaten zou kunnen worden". Er wordt alleen een mogelijkheid geopperd. Om te stellen dat die mogelijkheid er niet is, zonder eerst die botsproeven uit te voeren, dat is pas stellig.

Als je zonder botsproeven uit zou kunnen sluiten dat een auto niet toegelaten wordt, dan zouden botsproeven helemaal niet nodig zijn.
 
Last edited:
Punt is: er kan helemaal niets over worden gezegd zonder de botsproeven. Tot die tijd is het alleen maar stemmingmakerij. Je laatste zin heeft trouwens een meer dan dubbele ontkenning, oftewel: botsproeven zijn helemaal niet nodig als een auto toegelaten kan worden zonder botsproeven. En dat is precies het tegenovergestelde van wat je probeert te zeggen. Lees je zin nog maar eens goed.