Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Altijd het gevoel gehad dat het van zo'n verkoper valse beleefdheid was.
Ooit een Ford gekocht. Tijdens het verkoopspraatje was de man mijn beste vriend. Toen de auto met foute velgen geleverd werd was ie al wat minder, en bij de eerste onderhoudsbeurt kende ie mij niet meer.

Ik begrijp dat, ik ga er niet zielig over doen.
 
View attachment 490179

En dat bedrag is niet minder geworden toen ze zin gestopt met het wassen van auto's.
Met het wassen kreeg je de krassen er gratis bij #goodoldtimes ;) (dus goed dat ze gestopt zijn met wassen)

De gemiddelde M3 rijder is volgens mij geen IT-nerd of autokenner. (De gemiddelde leaserijder (m/v) heeft weinig met autotechniek en al moeite met het wisselen van een kapot lampje) De berijders zitten nu in alle lagen van de samenleving. De verwachtingen van de auto zijn meestal gekoppeld aan de prijs van de auto. Dus ik hoop van harte voor hun dat zij allemaal een smetteloze wagen hebben gekregen, anders zijn het ook een heleboel teleurstellingen op 1 dag gezien de bereikbaarheid van de SeC’s (zijn ze al op de hoogte dat ze niet moeten bellen maar de app moeten gebruiken, nog maar even te zwijgen over het “uitgebreide” SeC netwerk. Wel effe wennen als je uit een Skoda komt)
 
De gemiddelde leaserijder (m/v) heeft weinig met autotechniek en al moeite met het wisselen van een kapot lampje

Ik heb voor de hobby al een aantal motorblokken en versnellingsbakken uit elkaar gehaald. Voor distributieriem en ander onderhoud aan onze IEC ben ik nog nooit naar de garage geweest sinds deze in 2012 nieuw geleverd is. Maar ik vraag me af of ik ooit een defect LED lampje in de Tesla ga vervangen ;)

Wellicht val ik dus ook in de categorie "weinig met autotechniek" :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
En dat bedrag is niet minder geworden toen ze zin gestopt met het wassen van auto's.

Los van de kosten: alle auto’s worden wel degelijk gewassen nadat ze van de boot komen en voor ze afgeleverd worden. De afhandelaar heeft een wasstraat voor minimaal 400 auto’s per dag En de rest doen ze met de hand. Natuurlijk is het massawerk en vindt je streepjes enz. Maar ze Zijn absoluut schoon.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Los van de kosten: alle auto’s worden wel degelijk gewassen nadat ze van de boot komen en voor ze afgeleverd worden. De afhandelaar heeft een wasstraat voor minimaal 400 auto’s per dag En de rest doen ze met de hand. Natuurlijk is het massawerk en vindt je streepjes enz. Maar ze Zijn absoluut schoon.
Haha. Ik heb de zandbak van mijn kinderen kunnen bijvullen met wat er op dat dak lag.
 
  • Funny
Reactions: horta and Gtech
Waarom zijn alleen ‘leaserijdertjes’ geldbelust als ze een Model 3 leasen? Over kopers kan ik ook zeggen dat het vrekken zijn, want anders zouden ze wel meer geld uitgeven aan een Duitse ICE met dezelfde specs.
Huh, die heb ik net weg gedaan!
Ik wil namelijk geen ICE meer.
Wel grappig dat je met dit commentaar precies lijkt uit te beelden wat de vorige schrijver nu net bedoelde;)
 
Ik heb voor de hobby al een aantal motorblokken en versnellingsbakken uit elkaar gehaald. Voor distributieriem en ander onderhoud aan onze IEC ben ik nog nooit naar de garage geweest sinds deze in 2012 nieuw geleverd is. Maar ik vraag me af of ik ooit een defect LED lampje in de Tesla ga vervangen ;)

Wellicht val ik dus ook in de categorie "weinig met autotechniek" :rolleyes:
Als de gemiddelde leaserijder tegenwoordig zelf het onderhoud van z’n auto doet inclusief revisie van motorblok en versnellingsbak , wellicht (vraag me dan wel af waarom de meeste leasebakken operational lease zijn). Gezien het aantal leasebakken op de weg waarvan de richtingaanwijzer niet werkt zou een zondagmiddagje bladeren in Haynes manual wel nuttig zijn. ;)
 
Alsof de ontwikkeling van de Amerikaanse Tesla Model 3 afhankelijk is van de Nederlandse leaserijder...

Nee, maar beschikbaarheid van deze auto in Nederland wel in hoge mate. Je gaat niet een heel distributie en service netwerk opzetten voor die tien man die zo’n auto uit eigen zak betalen. En in andere landen, ook in de VS, is het verkoopsucces ook te verklaren door allerlei subsidies en belastingvoordelen.
 
Nee, maar beschikbaarheid van deze auto in Nederland wel in hoge mate. Je gaat niet een heel distributie en service netwerk opzetten voor die tien man die zo’n auto uit eigen zak betalen. En in andere landen, ook in de VS, is het verkoopsucces ook te verklaren door allerlei subsidies en belastingvoordelen.

Gelukkig zijn er meer redenen om voor een Model 3 te kiezen ;)
Ik heb veel auto's gehad (en erg veel km gereden) maar nog nooit een auto gehad waar ik nog steeds graag vroeg voor opsta :)

Daar zijn ze met de E-Golf of E-Ampera ook achter om zomaar 2 willekeurige voorbeelden te noemen. (misschien toch niet willekeurig -> bewust de E-Ampera erbij ivm ongeveer vergelijkbaar bereik)

Maar ik zal zeker niet ontkennen dat de huidige aantallen ook heel veel te maken hebben met bijtelling/belasting.
 
Nee, maar beschikbaarheid van deze auto in Nederland wel in hoge mate. Je gaat niet een heel distributie en service netwerk opzetten voor die tien man die zo’n auto uit eigen zak betalen. En in andere landen, ook in de VS, is het verkoopsucces ook te verklaren door allerlei subsidies en belastingvoordelen.
Het goede nieuws is dus dat het via de belasting in gang zetten van deze transitie werkt. Heb er ook wel begrip voor dat die voordelen afgebouwd worden naarmate de EVs goedkoper en competitiever worden, al had het tempo van de afbouw van mij wel iets langzamer gemogen. Maar goed, ben ook zo’n gek die zonder al te veel emotie z’n IB aangifte doet, kan Almelo er een verkeerslicht bijkopen.
 
  • Like
Reactions: MaH