Old auto zoals VW heeft volgens deze gegevens 10x meer R&D budget dan Tesla:
VW:
Volkswagen Konzern - AR 2018 - Key R&D figures
Tesla:
Tesla Research and Development Expenses 2009-2020 | TSLA
Als ze echt aan EV bezig waren begonnen, hadden ze al Tesla zeker kunnen inhalen en veel vroeger. Met als gevolg een competitiever e-Up, e-Polo of e-Golf kunnen verkopen die de tweedehands markt had nu kunnen verrijken.
Maar R&D geld blijft gaan nog steeds naar “efficiënter diesel en benzine” motoren, gekleurd interieur led of nog fancy led koplampen.
Audi lighting – the evolution | audi.com
Overheid zou hetzelfde doen als het strijd tegen heet cigarette industrie.
- Verbieden alle vormen van publiciteit van benzine en diesel wagen (aka ICE), en naar mijn mening ook hybrides.
- Taxeren ICE exponentieel met CO2 uitstoot, vooral bedrijfswagens.
Als men kijkt het invloed dat dit aanpak had op roken, heeft het zeker geholpen, alhoewel er idd nog rokers rond lopen, en zelfs jeugd eraan begin.
Maar zonder, zou het nog steeds zijn zoals in de jaren 80 en eerder.
VW:
Volkswagen Konzern - AR 2018 - Key R&D figures
Tesla:
Tesla Research and Development Expenses 2009-2020 | TSLA
Als ze echt aan EV bezig waren begonnen, hadden ze al Tesla zeker kunnen inhalen en veel vroeger. Met als gevolg een competitiever e-Up, e-Polo of e-Golf kunnen verkopen die de tweedehands markt had nu kunnen verrijken.
Maar R&D geld blijft gaan nog steeds naar “efficiënter diesel en benzine” motoren, gekleurd interieur led of nog fancy led koplampen.
Audi lighting – the evolution | audi.com
Overheid zou hetzelfde doen als het strijd tegen heet cigarette industrie.
- Verbieden alle vormen van publiciteit van benzine en diesel wagen (aka ICE), en naar mijn mening ook hybrides.
- Taxeren ICE exponentieel met CO2 uitstoot, vooral bedrijfswagens.
Als men kijkt het invloed dat dit aanpak had op roken, heeft het zeker geholpen, alhoewel er idd nog rokers rond lopen, en zelfs jeugd eraan begin.
Maar zonder, zou het nog steeds zijn zoals in de jaren 80 en eerder.