Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat ik relatief dicht bij Schiphol woon heb ik de afgelopen jaren nogal eens gebruik gemaakt van Schiphol Tesla taxis, en ook van Taxi Electric. En regelmatig praatje gemaakt met ladende chauffeurs. Dat ging altijd over hoe ze het ervaren. En inderdaad: topsnelheid en acceleratie werd afgeknepen. Beperkte range? broodje aap verhaal.
Ik vermoedt het verhaal van iemand die het verschil tussen vermogen in kW en de accucapaciteit in kWh niet helder heeft. Die taxis van de Bios groep waren zeker beperkt in hun vermogen, hoewel ik 55 kW wel erg weinig vind. Maar ze hadden gewoon 85 kWh aan accucapaciteit.
 
  • Informative
Reactions: HWS and Carl
Ik vermoedt het verhaal van iemand die het verschil tussen vermogen in kW en de accucapaciteit in kWh niet helder heeft. Die taxis van de Bios groep waren zeker beperkt in hun vermogen, hoewel ik 55 kW wel erg weinig vind. Maar ze hadden gewoon 85 kWh aan accucapaciteit.
Weet je, dat lijkt me voor taxibedrijven niet zo abnormaal dat je beperkt qua vermogen. Tenslotte is zo een Model S een auto met 416pk. Geef dat mee aan eender welke taxichauffeur en ze gaan dat vermogen wel eens proberen.

Dat beperken tot bijvoorbeeld 120 kW is 163pk en lijkt me in lijn met het gewenste vermogen om gekke ongelukken door onverantwoord gebruik te vermijden.
 
"Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich de Amerikaanse, elektrische autobouwer Tesla, die met een betrouwbaarheidsscore van 57,3 procent verreweg de slechtste score haalde. Land Rover werd één na laatste met een score van 76,5 procent voor de betrouwbaarheid van auto's tussen de een en vier jaar oud. Stalgenoot Jaguar scoort nauwelijks beter."

Ben wel heel nieuwsgierig hoe die betrouwbaarheidsscore is berekend.

2018 What Car Reliability Survey

"This is the first year we’ve had enough data to include Tesla in our table. But it’s bad news, because the American firm recorded by far the lowest overall score, while its Model S sits at the bottom of the EV class with 50.9%."

Nergens data over deze score te vinden.
 
"Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich de Amerikaanse, elektrische autobouwer Tesla, die met een betrouwbaarheidsscore van 57,3 procent verreweg de slechtste score haalde. Land Rover werd één na laatste met een score van 76,5 procent voor de betrouwbaarheid van auto's tussen de een en vier jaar oud. Stalgenoot Jaguar scoort nauwelijks beter."

Ben wel heel nieuwsgierig hoe die betrouwbaarheidsscore is berekend.

2018 What Car Reliability Survey

"This is the first year we’ve had enough data to include Tesla in our table. But it’s bad news, because the American firm recorded by far the lowest overall score, while its Model S sits at the bottom of the EV class with 50.9%."

Nergens data over deze score te vinden.

Het zal best waar zijn dat ongeveer de helft van de Models S in het eerste jaar een keer een mankement heeft gehad. Daar had ik al rekening mee gehouden in 2015, en ik ben vaak teruggeweest (x maal) en afgesleept (3x). Dit jaar rij ik overigens geheel klachtenvrij!
Het grote publiek ziet Tesla toch al niet zitten na jaren van FUD door de pers en oude industrie. Best ignored.
 
Het zal best waar zijn dat ongeveer de helft van de Models S in het eerste jaar een keer een mankement heeft gehad. Daar had ik al rekening mee gehouden in 2015, en ik ben vaak teruggeweest (x maal) en afgesleept (3x). Dit jaar rij ik overigens geheel klachtenvrij!
Het grote publiek ziet Tesla toch al niet zitten na jaren van FUD door de pers en oude industrie. Best ignored.

Je kunt het ook zien als een stukje dosering. Het grote publiek staat al (geduldig) in de rij voor Tesla en elke auto is al bij voorbaat verkocht. Zonder FUD was het publiek misschien nog laaiender enthousiast en was de wachtlijst zo lang dat het geduld eruit zou gaan wat ook weer niet goed is. Voordat een ander het zegt, je ziet dat ik overal wel een positieve draai aan kan geven :)
 
  • Funny
Reactions: Mars1
Het zal best waar zijn dat ongeveer de helft van de Models S in het eerste jaar een keer een mankement heeft gehad. Daar had ik al rekening mee gehouden in 2015, en ik ben vaak teruggeweest (x maal) en afgesleept (3x).

Ik ga er ook vanuit dat er wat mankementjes in de afwerking zijn en een paar keer terug zal moeten. Met die instelling kan dat enkel meevallen.

Ik hoop wel dat de betrouwbaarheid beter is geworden. Stil staan lijkt me wel erg vervelend, evenals problemen met de verlichting of de batterij die vervangen moet worden en dat valt dan ook echt onder de noemer "reliability". Zou echt 45% van de geleverde auto's dergelijke problemen hebben gehad? Ik hoop op beter weer als mijn MS deze maand geleverd gaat worden!
 
Onweer en zware regenval zet straten blank
een foto van een model S in noodweer, zonder één woord over de model S. We gaan erop vooruit.

"Tesla Model S mogelijk bijna ontploft door kortsluiting vlakbij benzinestation: inwoners van Diepenbeek komen er met de schrik van af"

Die journalisten moeten hun clickbait-werk nog wat leren!
 
Ik ga er ook vanuit dat er wat mankementjes in de afwerking zijn en een paar keer terug zal moeten. Met die instelling kan dat enkel meevallen.

Ik hoop wel dat de betrouwbaarheid beter is geworden. Stil staan lijkt me wel erg vervelend, evenals problemen met de verlichting of de batterij die vervangen moet worden en dat valt dan ook echt onder de noemer "reliability". Zou echt 45% van de geleverde auto's dergelijke problemen hebben gehad? Ik hoop op beter weer als mijn MS deze maand geleverd gaat worden!
Volgens mij ben ik één maal gestrand door technische problemen met onze eerste MS. Ik vind 1 maal gestrand met 370.000km niet slecht, de meeste ICE's zullen vaker stranden denk ik.