Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Column van de hoofdredacteur van Autovisie (je zou zeggen dat 'ie wel wat ervaring met EV's heeft opgedaan)

Jaco Bijlsma is een dinosauriër als autojournalist en hij schrijft bovendien voor de Telegraaf en dat is een populistisch vodje waar zulke verhalen met huis en haar verslonden worden.

Op een ritje Amsterdam - Rilland (158 km) gaat hij na 50 km laden aan een AC 22 kW lader en laadt dan ook maar 8% in 30 minuten. Als hij 50 km verder was gereden dan had hij na 100 km bij Fastned Buttervliet gewoon met DC kunnen laden.
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Ik post hier een stuk in de Duitse taal, dus hoort het hier eigenlijk niet thuis, maar het is zo tenenkrommend dat ik het toch maar plaats.
Een goede kennis van de Duitse taal (vooral de interpretatie !) is wel een must.
Het draait hier weliswaar zijdelings om tesla, but enniwee, erger heb ik het nog niet gelezen.

Der sinnlose Traum von der elektrischen Zukunft - Ingolstadt-today

Overigens, waar bevindt zich zo ongeveer het middelpunt van de Duitse autoindustrie, jawel in Ingolstadt.


P. S, de moderator kan het, indien hij wil rustig verwijderen.
 
Leon de Winter is zijn column in de Telegraaf weer eens uit zijn nek te kletsen over het klimaat:

"de Teslarijder doet aan heerlijk zelfbedrog"
"de moderne verbrandingsmotor is efficiënter"

Roept om een ingezonden brief!

E616A2B8-C096-4373-84E6-B2AA5E8A1047.jpeg
 
Door mensen als Vincent Evers wordt het zeker niet beter met de reputatie van Tesla rijders. En het regent echt negatief commentaar overal..

En of het waar is of niet doet er echt niet toe...

Toch doet al dat commentaar er ook echt niet toe. China bouwt ieder jaar exponentieel meer zonnepanelen. En Tesla groeit 50% jaar op jaar op jaar.
#hvdc doet de rest.
 
Dus de vraag naar long range valt waarschijnlijk tegen. En levering van de goedkoopste lijkt nog geen optie.

Tesla is geen bedrijf met een missie, maar een missie met een bedrijf. Jouw conclusie deel ik niet.

"
De missie van Tesla
Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO18 november 2013
Our goal when we created Tesla a decade ago was the same as it is today: to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible. If we could have done that with our first product, we would have, but that was simply impossible to achieve for a startup company that had never built a car and that had one technology iteration and no economies of scale."
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dus de vraag naar long range valt waarschijnlijk tegen. En levering van de goedkoopste lijkt nog geen optie.
Of het tegenvalt, kunnen we niets van zeggen...we weten niet welke verwachtingen Tesla had natuurlijk. Uiteindelijk willen veel mensen een betaalbare EV die er mooi uitziet. Dat is gebleken na de reserveringbubble die in 2016 is ontstaan. Uiteindelijk willen redelijk veel mensen een auto die ergens rond de 40k is met bepaalde opties en zijn er nu eenmaal minder mensen die 60-80k willen/kunnen uitgeven.

En daar bovenop is die 40k met in het achterhoofd de 7.5k belastingteruggave. Dus mensen hadden verwacht:

35.000 auto met opties (AP, kleurtje) -> 42000 -> belastingteruggave eraf: 34500 (excl. "BTW")

Nu leverbaar:
44.000 met opties (AP, kleurtje) -> 51000 -> belastingteruggave eraf: 47250 (excl BTW).

Dat is echt een heel groot verschil. Bovendien moet alles met een positieve bruto marge gemaakt worden.

Volgens mij moesten er leningen betaald worden in Q4 en Q1...ondertussen is Giga3 begonnen en gaat ook geld kosten. De SolarRoof is een dikke teleurstelling tot nu toe. Dat had een jaar geleden al dik verkrijgbaar moeten zijn en positief moeten bijdragen aan de resultaten.

Mensen die denken dat Tesla inmiddels in rustiger vaarwater terecht is gekomen, worden teleurgesteld. De komende 4 jaar (Minimaal) zal Tesla zeer scherp aan de financiële wind blijven varen. Blijvend jonglerend met alle middelen, doelen en groei, langs het ravijn. Tot 2025 heeft Tesla minimaal een voorsprong op technisch gebied en productieschaal. Daarna is alles mogelijk.