Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch heeft Tesla best een probleem als je promotor klanten video's gaan maken als deze (en die verwijst weer naar een aantal anderen):

En de zin die @_Alex_ aanhaalt spreekt best wel boekdelen “Starting around May, we will need to deliver at least the mid-range Model 3 variant in all markets, as we need to reach more customers who can afford our vehicles”
Ben het ook met @ConstantG eens dat er een bodem in zicht komt voor de dure versies van de M3. In ieder geval te lage aantallen om de productielijn volop te laten draaien. En laten we wel wezen: de automarkt is een soort van piramide: bovenaan kan je weinig, maar wel dure auto's wegzetten, hoe lager je komt hoe groter je potentiële klantenkring wordt, maar de prijs is dan echt lager. Hoe groot is de markt voor een auto van 60-70K? niet zo supergroot. Rond de 50K wordt die fors groter en die heeft Tesla mogelijk nu nodig om de productielijn vol te laten draaien.
 
Interview met Bram Schot, de nieuwe topman van Audi in de Volkskrant vandaag. Het begin en het eind zijn het leukst -;)
Ze hebben duidelijk een aantal jaren zitten slapen - terwijl ze met de dieselfraude bezig waren..

IMG_5991.jpg
IMG_5987.jpg
.
 
Dus de vraag naar long range valt waarschijnlijk tegen.
Als je het aantal Europese bestellingen neemt in vergelijk met het aantal Europese reservaties, valt daar inderdaad iets voor te zeggen. Ook in de VS zit men met een reserve aan reservaties die nog niet opgenomen zijn, terwijl mensen op korte termijn wel een LR of P kunnen ophalen zonder reservatie.

Nu, in een bedrijf moet je ook kunnen vooruit kijken en niet wachten tot het landschap verandert. Ze zitten ook nog met financiële verplichtingen, en die SR moet natuurlijk nog altijd met een marge gemaakt kunnen worden om ook die overige reservaties in bestellingen om te zetten, naast de nodige investeringen die nodig zijn in Gigafactory 3 en de plannen voor een Gigafactory in Europa. Zeker als men ook nog elk kwartaal positieve cijfers wil neerzetten om investeerders en banken gerust te stellen, moet men er al vroeg naar handelen.
 
@wooter Daarom zou een MR ook beter zijn voor Tesla en daar gaan ze zich op richten. Daar zit iets van 10kWh accu meer in dan de SR. Tesla vraagt er 5K extra voor, maar Elon heeft al een keer gezegd dat ze goed op weg zijn naar de $100 per kWh accu. Dat zou betekenen dat de kosten voor een MR accu iets van $1000 en dus blijft er $4000 over aan extra marge. En al zou het $1500 zijn, dan nog heb je er ineens een stuk marge bij en je bereikt die grotere groep klanten. De SR komt denk ik echt pas ergens eind 2019 of begin 2020.
 
Het is enkel beter als de marges ook navenant zijn :).

En in Europa zal iedere criticaster snel gaan uitwijzen dat een vanafprijs van 41000€ voor de short range van de pot gerukt is en absoluut niet betaalbaar is, maar terwijl niet beseffen of doelmatig verzwijgen dat dat de prijs is met 10% invoerbelasting, 2000€ transportkosten en 21% BTW op 35000$ is, en je er de navigatie en achteruitrijcamera zo bij krijgt terwijl de concurrentie hiervoor extra vraagt.