You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja mee eens. Inderdaad met 1ph ladende auto’s kan je een voordeel halen als je een 3 fase aansluiting hebt, dat geldt dan enkel in die situatie. Echter dat kan ook met een smart oplossing en dan hoeft de wasmachine niet voor uit. Wel als je perse op het moment dat de wasmachine vol vermogen vraagt ook maximaal wilt laden maar dat gaat dan om een kwartiertje minder snelladen.Even teruglezen aub...
1. Dit verhaal is begonnen met een 1Ph 32 amp lader in de Mercedes, we hebben het dus niet over een Tesla.
2. Het verhaal ging over zo snel mogelijk laden thuis. Mijn P85+ kan op 1ph 32 amp laden. Denk de meeste Tesla's niet. M3 1ph 16, de S en X of 1x16 of 1x24 )of uiteraard 3ph als we het ook op Tesla's gaan betrekken.
3. over 2ph laden moet je wel heel goed weten hoe je fase verdeling in je woning zit. Je krijgt een enorm onbalans in je net als je op 2ph gaat staan laden.
4. Je hebt ook andere verbruikers in je woning, dus het gaat hier om zo snel mogelijk kunnen laden waarbij je ook afdoende over zal houden voor de rest van je woning. Ja, je kan smart laden met bijv een Maxum maar niet altijd zal moeders blij zijn als de wasmachine uitmoet omdat er snel geladen zal moeten worden. (dus je wilt niet knijpen)
5.. We hebben het hier niet over de prijs van de lader gehad, of over de goedkoopste oplossing. Het gaat naar mijn mening altijd erom wat de beste keuze is en dan de wat mindere en etc etc ern dan kan je de eigen afweging maken of iets het je waard is of niet.
6. Qua DC laders komen er steeds meer beschikbaar, ik heb al een 15kW (3x24) en een 25kW (3x40) ter test en uiteindelijk is de hardware goedkoper. DC is altijd uit te lezen qua verbruik dus als je over een jaartje kijkt zal je net zoveel kwijt zijn voor een DC lader dan met een AC lader met pasje.
7. Extra apparaat wat weer een ander extra apparaat overbodig maakt, namelijk de interne AC lader.. Dus dat is om het even.
8. De sturing van de DC lader is ook met kleine goedkope aanpassingen geschikt om een PV systeem aan te hangen. Panelen direct en dan pas de Inverter als je geen DC gebruikt, dus geen (noemenswaardige) omzetverliezen van DC naar AC tijdens het laden, maar zeker pas optimaal met een accu erbij.
Dus, als je 3p hebt op een hogere en dure netaansluiting (Nederland) en een voertuig die aan 32 amp kan laden en niet veel verbruikers aan hebt tijdens het laden aan 32 amp dan we hebben het hier over de opties 1ph en 3ph en dan nog op het laagste tarief netaansluiting voor je woning. Maar als we dus naar de 1ph ladende auto's kijken waar dit verhaal mee begonnen is en je wilt op een hogere snelheid laden dan zal je zeker open moeten staan voor een oplossing zoals ik aangeef.
.
Er zijn hier andere draadjes voor dan "Tesla in de pers"Ja mee eens. Inderdaad met 1ph ladende auto’s kan je een voordeel halen als je een 3 fase aansluiting hebt, dat geldt dan enkel in die situatie. Echter dat kan ook met een smart oplossing en dan hoeft de wasmachine niet voor uit. Wel als je perse op het moment dat de wasmachine vol vermogen vraagt ook maximaal wilt laden maar dat gaat dan om een kwartiertje minder snelladen.
Die wasmachine moet overigens ook uit met een dc lader zonder ondersteuning van een externe batterij
Die commentaren onder het verhaal zijn weer ongelooflijk.
Hij heeft wel een punt, waterstof zegt 'boem' en moet dus niet geblust worden, alles is gewoon in 1 keer weg.Die commentaren onder het verhaal zijn weer ongelooflijk.
"En dit noemen ze de toekomst. Waar blijft waterstof?"
Ja, natuurlijk, waterstof is veel minder brandbaar. Daarmee gaan er echt nooit ongelukken gebeuren, met een tank vol van één van de meest explosieve gassen die er bestaan. En als het dan toch een keertje gebeurt, dan gaat dat veel makkelijker te blussen zijn. Waterstof is namelijk niet iets dat eerst zachtjes begint te roken, dan een paar kleine vlammetjes geeft, dan nog wat meer, en vervolgens meer en meer tot de hele boel eindelijk echt in de fik staat en uren later pas uit gaat. Waterstof zegt ineens "boem" en het is direkt voorbij. VEEL beter!
Misschien in Eindhoven, hier toch echt 1x35 of 3x25 anders al grote stap omhoog
Welke netwerkbeheerder is dat?
Ik heb er nu een paar gekeken en bij 1-fase is het eigenlijk een tarief t/m 10 amp en een tarief voor >10 ampere.
Mijn idee is was dat ze allemaal vergelijkbaar zijn, maar goed, daar kan ik mij in vergissen.
Nog zo een paar fratsen en FSD zal nooit wettelijk goedgekeurd raken.
Tesla-bestuurder doet dutje met hoge snelheid op de E17:
Privacy settings
ligt het aan mij of heft dit verdacht weinig coverage gehad in de media? imo was de brand van een tesla in een parkeergarage in hongkong nog meer in het nieuws.
Vind dit trouwens behoorlijk verontrustend; kan me situaties voorstellen waarbij ik savonds op de weg terug naar huis even wil superchargen met mijn slapende kinderen achterin.. even snel een plasje doen en kids in de auto laten is er dus voor mij niet meer bij!
ligt het aan mij of heft dit verdacht weinig coverage gehad in de media? imo was de brand van een tesla in een parkeergarage in hongkong nog meer in het nieuws.
Vind dit trouwens behoorlijk verontrustend; kan me situaties voorstellen waarbij ik savonds op de weg terug naar huis even wil superchargen met mijn slapende kinderen achterin.. even snel een plasje doen en kids in de auto laten is er dus voor mij niet meer bij!
Nee je hebt exact hetzelfde apparaat alleen nu zit het apparaat in je auto. Mocht dit apparaat dus storingen geven zul je je halve auto uit elkaar moeten halen om het te vervangen. Daar bovenop geldt dat dit apparaat in je auto veel steviger gemaakt moet worden dan normaal, gezien de auto zich beweegt. Tegelijkertijd moet het zo licht mogelijk gemaakt worden gezien iedere kilo besparing in je auto automatisch veranderd in extra range. Zeker als je het apparaat dan ook nog eens niet voluit benut (maar 12A gebruiken, of maar 1 fase e.d.), heb je dus een onnodig brok lood in je auto dat je iedere rit meeneemt. Ook voor deze AC/DC lader betaal je gewoon geld als je je auto koopt. Wanneer je dus een AC/DC lader buiten je auto om hebt scheelt dat weer zoveel kilo, kan de lader zich gemakkelijk aanpassen aan de hoeveelheid elektra die de aansluiting in jouw huis beschikbaar heeft (buiten de elektra die de andere apparaten in jouw huis nodig hebben), iets wat de lader in de auto denk ik niet kan.Ik begrijp echt helemaal niks van je verhaal.
Als je op 3 fasen AC laadt kun je ook instellen dat je 3 keer 12a laadt en dan kan je ook 7kw laden. In de TWC kun je ook slecht 1 of 2 fasen aansluiten dan ben je nog meer flexibel over de fasen.
Maar waarom heeft dit iets met DC Laden te maken? Een DC lader kost al gauw ruim het 3 voudige van een AC lader. Zijn slechts enkel modellen van te koop. En je hebt er weer een extra apparaat tussen zitten wat storingen kan veroorzaken.