Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, daar heb je wel een puntje. Steeds als ik in mijn geldpakhuis kijk zie ik de vloer glimmen en dat doet zeker pijn... :rolleyes:

Heb jij dat ook al? Moet mijn zonnebril opzetten, of de verlichting dempen. ;) Wordt tijd dat het geldpakhuis weer eens gevuld wordt, het doet nu zijn naam geen eer aan. Geldboompje doet het ook al niet zo goed in de winter.
 
  • Like
Reactions: MoManTai
Toch een klein verschil tussen leasen op de zaak, salariswagen of prive aankopen, meen ik te mogen geloven....prive doet 60k met btw (te betalen van een loon dat al belast werd) enz pijn. Als je dit als kost zonder btw kan afschrijven .....
Uiteraard zit daar een verschil in. Maar het ging denk ik niet zozeer om het verschil tussen kopen en leasen maar om het verschil tussen kopers en leasers. Leasers werden namelijk eerder weggezet als geldbeluste vrekken ....
 
  • Helpful
Reactions: JanG007
Voor de verandering eens een lekker positief artikel over Tesla, met filmpje, over het uitleveren op de Koopman Car Terminal.

Privacy settings
Heb het filmpje bekeken: indrukwekkend en allicht de enige manier om zoveel auto's in een ijltempo af te leveren. Organisatorisch geoptimaliseerd.
Maar anderzijds aanvaarden de mensen dat rondlopen op een druilerige parking met een papiertje in de hand op zoek naar de juiste auto toch alleen maar omdat het anders niet meer lukt in 2019 en het hen veel geld zou kosten. Daar maakt Tesla misbruik van. Een klepje bijstellen lukt nog net, maar ernstigere problemen maken dat je nadien weken later moet langsgaan in een SEC en mag je blij zijn dat ze de gebreken op dat moment niet betwisten.
En dan op het einde de man met de chantage met de SR+ die niet meer leverbaar is... dat is toch niet erg netjes.
Een fan neemt het blijkbaar allemaal op de koop toe, maar objectief beschouwd getuigt het van weinig respect voor de klant en komt het pretentieus over: je mag blij zijn dat je bij ons je auto mag kopen.
 
Heb het filmpje bekeken: indrukwekkend en allicht de enige manier om zoveel auto's in een ijltempo af te leveren. Organisatorisch geoptimaliseerd.
Maar anderzijds aanvaarden de mensen dat rondlopen op een druilerige parking met een papiertje in de hand op zoek naar de juiste auto toch alleen maar omdat het anders niet meer lukt in 2019 en het hen veel geld zou kosten. Daar maakt Tesla misbruik van. Een klepje bijstellen lukt nog net, maar ernstigere problemen maken dat je nadien weken later moet langsgaan in een SEC en mag je blij zijn dat ze de gebreken op dat moment niet betwisten.
En dan op het einde de man met de chantage met de SR+ die niet meer leverbaar is... dat is toch niet erg netjes.
Een fan neemt het blijkbaar allemaal op de koop toe, maar objectief beschouwd getuigt het van weinig respect voor de klant en komt het pretentieus over: je mag blij zijn dat je bij ons je auto mag kopen.

Ja, en?
Ik vind het ook geen mooi weer.

In vele landelijke kranten (/websites) een reportage over de efficiëntie logistiek. En over hoe de klanten daar mee omgaan.

Een enorme logistieke uitdaging: zo werkt Tesla aan een ‘afleverrecord’
 
Ja, en?
Ik vind het ook geen mooi weer.

In vele landelijke kranten (/websites) een reportage over de efficiëntie logistiek. En over hoe de klanten daar mee omgaan.

Een enorme logistieke uitdaging: zo werkt Tesla aan een ‘afleverrecord’

Inderdaad.
Een Hollander die korting ruikt, maalt niet om een magere ambiance. De korting is de service. Uit het artikel:

,,...het overgrote deel van de mensen die vandaag naar Amsterdam zijn afgereisd, bekijkt het zakelijk en komt zelf ook niet voor een theekransje. Een gevoel van opwinding overheerst: deze mensen hebben voor de laagst mogelijke prijs één van de meest gewilde elektrische auto’s van het moment op de kop getikt en zitten de komende jaren voor een dubbeltje op de eerste rang.”
 
De korting is de service. Uit het artikel:

,,...het overgrote deel van de mensen die vandaag naar Amsterdam zijn afgereisd, bekijkt het zakelijk en komt zelf ook niet voor een theekransje. Een gevoel van opwinding overheerst: deze mensen hebben voor de laagst mogelijke prijs één van de meest gewilde elektrische auto’s van het moment op de kop getikt en zitten de komende jaren voor een dubbeltje op de eerste rang.”
Voor de laagste prijs? Voor de laagste bijtelling, bedoelen ze. Die korting / service komt van de fiscus, niet van Tesla. Tesla hanteert gewoon de gebruikelijke prijzen en zelfs ook de gebruikelijke afleverkosten (ondanks dat er flink op transport bespaard wordt).

De drukte in Amsterdam heeft denk ik niet veel met onze bijtelling te maken, maar alles met de kwartaal / jaarcijfers van Tesla. Anders moet iemand mij eens verklaren waarom het de laatste dagen van maart, juni en september ook al zo'n gekkenhuis was.

Het feit dat wij het allemaal zo accepteren heeft denk ik wel met de lage bijtelling te maken. Ik denk dat heel wat mensen graag voor aflevering in januari zouden kiezen, wanneer het vast veel rustiger zal zijn, als dat geen gevolgen zou hebben voor de bijtelling zou hebben.
 
De drukte in Amsterdam heeft denk ik niet veel met onze bijtelling te maken, maar alles met de kwartaal / jaarcijfers van Tesla. Anders moet iemand mij eens verklaren waarom het de laatste dagen van maart, juni en september ook al zo'n gekkenhuis was.

Het is deze maand een gezamenlijk belang van Tesla en de kopers. Aan het einde van de vorige kwartalen was het vooral in het belang van Tesla.

In juni dit jaar kwam de a-symmetrie in deze verhouding aardig tot uiting bij de levering van mijn X, die Tesla graag voor 1 juli kwijt wilde raken. Ik werd op de afgesproken tijd opgehaald door een X met chauffeur, naar mijn auto gereden, die alvast was voorgekoeld, en hartelijk ontvangen met een prima espresso en een kleurplaat voor mijn dochter.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Het is deze maand een gezamenlijk belang van Tesla en de kopers. Aan het einde van de vorige kwartalen was het vooral in het belang van Tesla.
Sure. Maar daarmee is nog niet gezegd dat Tesla zich (me4de) heeft laten leiden door het belang van ons als rijders. Als er alleen een belang aan onze kant zou zijn geweest, dan hadden er denk ik heel wat minder auto's op de kade gestaan.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Sure. Maar daarmee is nog niet gezegd dat Tesla zich (me4de) heeft laten leiden door het belang van ons als rijders. Als er alleen een belang aan onze kant zou zijn geweest, dan hadden er denk ik heel wat minder auto's op de kade gestaan.
Er is een belang bij Tesla om per kwartaal veel auto's te verkopen. Er is een belang in Nederland om voor 1/1/2020 te leveren. Kijk eens aan, jullie vinden mekaar!

Dat heeft ook consequenties naar andere landen. Mijn boekhouder heeft in november een Model 3 besteld en hij ziet deze pas geleverd in februari. Nu, dat is nog altijd sneller dan bij de concurrentie, maar toch...
 
... de concurrentie gewoon vlakaf zegt "kom maar in 2020 langs", vind ik het dan nog meevallen
De concurrentie heeft inderdaad een belang bij de opmerking: "kom maar in 2020 langs".

getuigt het van weinig respect voor de klant
En dat getuigt van nog minder respect voor de klant dan Tesla, en nog minder respect voor ons alle.
Als ik de Europese regels goed begrijp is elke niet dit jaar maar volgend jaar afgeleverde auto driedubbel verdienen voor de concurrentie.
1. Auto verkopen.
2. Telt dubbel mee bij de gemiddelde uitstoot zodat ze
3. weer een extra SUV kunnen verkopen
Al die verhalen over te korten lijken onzin, het is gewoon sparen om meer SUV's te kunnen verkopen.
 
Heb het filmpje bekeken: indrukwekkend en allicht de enige manier om zoveel auto's in een ijltempo af te leveren. Organisatorisch geoptimaliseerd.
Maar anderzijds aanvaarden de mensen dat rondlopen op een druilerige parking met een papiertje in de hand op zoek naar de juiste auto toch alleen maar omdat het anders niet meer lukt in 2019 en het hen veel geld zou kosten. Daar maakt Tesla misbruik van. Een klepje bijstellen lukt nog net, maar ernstigere problemen maken dat je nadien weken later moet langsgaan in een SEC en mag je blij zijn dat ze de gebreken op dat moment niet betwisten.
En dan op het einde de man met de chantage met de SR+ die niet meer leverbaar is... dat is toch niet erg netjes.
Een fan neemt het blijkbaar allemaal op de koop toe, maar objectief beschouwd getuigt het van weinig respect voor de klant en komt het pretentieus over: je mag blij zijn dat je bij ons je auto mag kopen.

Ach het is de keuze om of voor een Tesla te kiezen die leverbaar is en waarmee je fluitend heel Europa door kan of je kiest een Audi waarmee je niet verder komt dan een rondje om de kerk en mag bedelen of je ergens kunt laden.

Daarbij hebben de dealers geen benul van wat een EV is en betaal je je klem omdat je dan een zwaar verouderd interieur mag hebben.;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: wooter