Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Toch kan het wankel zijn. Je weet niet wat hij aan de andere kant aan kredieten heeft. En als die 39 miljard dan de waarde is van zijn aandelenbezit in Tesla, dan kan hij bij een faillissement van Tesla zelf ook failliet gaan.

En met de huidige crisis is er geen autoproducent die 100% zeker niet om gaat vallen.

Tesla zal wel de laatste zijn die ondertussen omvalt. Als dit 5 jaar geleden was gebeurt, was het anders, maar nu zie ik enkel Tesla er fatsoenlijk uitkomen met hun doorgedreven fabricage met robots + offline verkoop. En desnoods valt de autotak om, dan is er nog steeds de zonnepanelen + energieopslag tak.

Als hij een krediet niet kan betalen, dan gaat hij gewoon een nieuw krediet aan. Banken staan te springen voor een lening aan hem te verstrekken.
Of ga je Dave Calhoun, de CEO van Boeing, ook wankel noemen omdat hij tot het eind van het jaar geen loon krijgt?

Als iemand wel kan omgaan met geld, dan zal het Musk wel zijn.
 
Ik vind het bericht anderzijds niet zo gek. Goed, als je gewoon bent om je geld enkel te tellen met wat er op je bankrekening en in je portefeuille en spaarvarken steekt, dan is ie misschien wel een arme stakker. Maar het feit is dat ie als verloning een hoop aandelen aan een lagere waarde mag kopen binnenkort, maar daar heb je dus wel cash voor nodig en als al je geld in huizen en aandelen zit, dan is het bekijken waar je afscheid van wil nemen.

Mensen die op zo een niveau miljoenen in hun activiteiten steken en ditto leningen open hebben staan hebben een ander risicoprofiel dan wij met onze hypotheek, spaarrekening en maandelijks loon.
 
Maar het feit is dat ie als verloning een hoop aandelen aan een lagere waarde mag kopen binnenkort, maar daar heb je dus wel cash voor nodig en als al je geld in huizen en aandelen zit, dan is het bekijken waar je afscheid van wil nemen.
Ik denk dat er genoeg instanties staan te springen om hem ff wat te lenen als die aandelen direct daarna tegen een vette winst verkocht kunnen worden. Daar hoef je echt je huizen niet voor te verkopen.
 
Sorry voor late reactie, maar "Volgens Volkskrant journalist Bard van de Weijer" is volkomen verkeerd. Hij schrijft "Musk mag op papier dan zo’n 39 miljard dollar waard zijn, toch staat zijn financiële gezondheid er wankel voor, stelt de WSJ." Let wel op in wiens mond je woorden legt.
Maakt niet uit,/
Het maakt wel uit als ADM een journalist valselijk beschuldigt
 
Waarvan werd hij valselijk beschuldigt dan? Dat hij geen Pulitzer prijs zou verdienen met zijn artikel?
Dat lijkt me wel logisch.

Hij werd niet beschuldigd. Maar ADM schrijft "valselijk" dat hij iets beweerd heeft (nl. Elon Musk staat er met $39 miljard privé bezit wankel voor). Bard van de Weijer beweert dit niet maar schrijft alleen dat de Wall Street Journal dit rapporteert.
 
Is het niet de taak van journalisten om aan fact checking te doen? Zeker als je ergens een artikel van wilt gebruiken, moet je zeker zijn dat wat je schrijft, ook echt klopt.

Als ik een artikel vindt dat Jeff Bezos net gestorven is tijdens het grasmaaien, en ik publiceerde morgen dat in mijn krant van maandag. Dan treft er volgens jou, mij geen schuld, want ik vertel gewoon nieuws verder.

Zodra Tesla in het artikel staat, dan heb je blijkbaar een vrijgeleide op gewoon aan copy-paste te doen.
 
Een beetje verwarring. Elon is inmiddels al terug gekomen op dat idee om 'm te verkleinen.

Tesla Cybertruck: Elon Musk scraps plan to make electric pickup smaller - Electrek

Elon Musk on Twitter

upload_2020-5-26_15-42-34.png


Is ook te begrijpen. De Cybertruck is even groot als de vergelijkbare F-150/Ram 1500/... die eveneens niet eenvoudig in garages passen.

In Europa is dat natuurlijk erg groot, maar in Europa is de kleinere Ford Ranger - op basis van een Mazda pickup truck - daarentegen populairder.
 
Inderdaad, ze verkopen nu al elk model dat ze produceren en het segment van de privé koper in Nederland die budget heeft voor een Tesla maar toch 4K subsidie nodig heeft is erg beperkt.

Als je van die 4K gaat zweten, moet je zelf eens een TCO berekening doen en voor jezelf uitmaken of de Model 3 of een andere auto binnen je budget en verwachtingen kan passen. Ik bedoel dit niet negatief: ik wou vroeger een sportwagen en had beslist mijn budget hiervoor op te trekken, en pas door een testrit afgeleid naar Tesla en die zat ruim binnen dat budget dus was de koop snel beklonken.

Ik heb gewoon even afgewacht en inderdaad: sinds vannacht kost het instapmodel Model 3 in Nederland €49.995. Precies 'laag' genoeg om aan de subsidieregel te voldoen. Ik ging er wel van uit dat dit zou gebeuren, dus blij dat ik even gewacht heb. Hij wordt besteld!
 
Ik heb gewoon even afgewacht en inderdaad: sinds vannacht kost het instapmodel Model 3 in Nederland €49.995. Precies 'laag' genoeg om aan de subsidieregel te voldoen. Ik ging er wel van uit dat dit zou gebeuren, dus blij dat ik even gewacht heb. Hij wordt besteld!

Andere subsidie dan deze dan denk ik, of mis ik iets?

"De aanschafsubsidie voor particuliere kopers geldt enkel voor modellen tot € 45.000,-. Dat is ook ‘toevallig’ ook de financiële grens voor zakelijke rijders (8% bijtelling tot € 45.000,-, daarboven 22%)."
 
Andere subsidie dan deze dan denk ik, of mis ik iets?

"De aanschafsubsidie voor particuliere kopers geldt enkel voor modellen tot € 45.000,-. Dat is ook ‘toevallig’ ook de financiële grens voor zakelijke rijders (8% bijtelling tot € 45.000,-, daarboven 22%)."

Nee je hebt gelijk, en ik heb mij vergist. We hebben volgende week een afspraak bij Tesla, we gaan daar eens bespreken of ze denken onder de €45.000 te gaan komen.
 
Nou, van hoeveel kanten wil je het hebben?


Of autopilot al dan niet aan stond, bestaat wat verwarring rond. Maar onze boys van autoblog zijn nooit verlegen om iets te rapporteren wat nog niet bevestigd is.

Video of Tesla Model 3 crashing into a truck on Autopilot goes viral - Electrek

He confessed to the police that the auxiliary system was turned on at the time, and the self-driving state was not adopted.

Als het op autopilot is, vind ik het wel opvallend dat ie niet continu center in de rijstrook rijdt.

Maar goed, een klassiek appende bestuurder die op een hindernis knalt levert niet zo snel clicks op.