Ik kijk naar een filmpje over de i4. Zal zeker een goede auto zijn. Onder het filmpje staat het aanbod bij de BMW dealers: al het aanbod vanaf € 80.000,00. Nu begrijp ik dat dat beter aangekleden demo's zijn, maar dan praat je nog steeds over een totaal andere prijsklasse dan de Tesla Model 3. Het elektrische BMW alternatief van rond de € 50-60.000 zal van een andere orde zijn. Ben benieuwd hoe die zich verhoudt ten aanzien van de Model 3.
En ik las in een ander draadje dat je Model X niet het toonbeeld is van betrouwbaarheid. Dat is vervelend. Jouw ervaring met Tesla zie ik niet (weinig) terugkomen bij Model 3 eigenaren.
Vandaar mijn kanttekening dat BMW weldegelijk een issue heeft met Tesla, misschien wel meer dan welke andere bouwer.
Instapprijs is 60k.
Ik heb prijs laten maken en had een fulloption voor de prijs van een LR M3.
Ik zat hoger van prijs maar in tegenstelling tot Tesla is er een flinke onderhandelingsmarge naar korting toe.
In de lease liggen ze in dezelfde prijsklasse dan de M3.
Kwaliteit is idd een dag en een nacht verschil.
Als ik mijn deur dicht doe is het precies een blikken doos, bij BMW valt die gewoon in het slot.
Op de autosnelweg was mijn Audi diesel stiller dan mijn M3.
Je kan ook niets pesonaliseren bij Tesla.
Er zijn amper 5 koetswerkkleuren, bij BMW kan je zelfs custom kleuren kiezen.
Dat allemaal maakt een automerk premium en op dat vlak kan ik de journalist volgen in zijn stelling dat Tesla niet premium is.
Het heeft niets te maken met de verkoopcijfers of het minimalistisch interieur.
Tesla heeft nog altijd een voorsprong op range edm wat de enige reden is dat ik met Tesla rij maar voor de rest zou ik nooit voor dit merk kiezen.