Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Maar vroeger was het 1 uur en nu is het max 10 min, dat is niet 'net zoals vroeger' toch?
Ben benieuwd. Vroeger had je dat ie sowieso een uur opsloeg, en 10' van elk incident. Of alleszins, dat was de claim. Als je bijvoorbeeld ergens een incident had gehad, dan een uurtje naar huis reed, stond dat incident niet meer in dat uur, maar enkel de 10' voor het incident.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Ben benieuwd. Vroeger had je dat ie sowieso een uur opsloeg, en 10' van elk incident. Of alleszins, dat was de claim. Als je bijvoorbeeld ergens een incident had gehad, dan een uurtje naar huis reed, stond dat incident niet meer in dat uur, maar enkel de 10' voor het incident.
Een uur opnemen voegt naar mijn idee ook niets toe. Bij een incident is enkele minuten vooraf en enkele minuten achteraf ruim voldoende.

Wat wel belangrijk is, is op welke basis er wordt opgenomen? Als het goed is neemt de auto op bij aanraking, de vraag is hoe detecteert de auto aanraking? Als dat op basis van de “standaard” sensoren is, moet de auto echt in beweging komen om de sensor te activeren en een kras of parkeerdeuk kan je dan bijna niet detecteren en opnemen. Als de auto de camera’s gebruikt als detectie middel dan kan het wel want de camera ziet dat iemand de auto aanraakt. De camera wordt dan gebruikt als detector en dat mag wel. De camera zal pas gaan opnemen als er een detectie vanuit de camera is gedetecteerd.
 
  • Like
Reactions: Phil V and PvDr
Niet alleen op de weg maar ook in het water een stuk "schoner" -> geen olie en brandstof in het water/milieu 😅
Daar denkt mijn mannenclubje vol boomers heel anders over! 😉

Leuk detail: Tesla en groene energie afzeiken is een running gag geworden, maar ondertussen hebben meerderen zonnepanelen laten aanleggen en/of een EV danwel hybride gekocht.

EDIT: vroeger irriteerde ik mij aan dit soort onwetende opmerkingen en ging ik de discussie aan. Nu laat ik het maar gaan, want uit 1-op-1 contact weet ik dat velen stiekem erg geïnteresseerd zijn in EV’s. Wat Elon een keer zei: ‘it may take a while’.
 

Attachments

  • 7012AD08-0041-493C-A0B1-09E2F8898F13.jpeg
    7012AD08-0041-493C-A0B1-09E2F8898F13.jpeg
    333.9 KB · Views: 72
Last edited:
Beetje off-topic: kent iemand hier misschien een mooie life hammer oplossing voor Tesla’s? Heb er nu een in middenconsole en in rugleuning, maar dat is niet ideaal.
Heb duo evolution, een aan elke voordeur hangen (zie hun website). Past net naast de stoel. Mooi? Mwah. En als ze eraf komen ga je het zien, dat vak in de deur beschadigd door het beugeltje.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Nog even snel voordat we op onze kop krijgen omdat we off topic gaan: dat gelamineerde glas lijk je inderdaad gewoon niet stuk te krijgen:

For its study, AAA tested six different emergency tools, three of which were hammer-types and three being spring-loaded. Only four of the six tools were able to break the tempered glass, and none were able to break the laminated glass. It also found that the spring type was more effective more of the time in the tempered glass tests.

So what can you do if your vehicle has laminated glass all around the car? Not much, unfortunately.
Zie verder Breaking your car's windows in an emergency might be tougher than you think, study says
 
  • Like
Reactions: NielsA