Dikkie Dik
If gets hard, use hammer
Ik wist overigens niet dat de MCU1 vervangen achteraf in aanmerking kwam voor restititie
Waar zeg ik dat?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wist overigens niet dat de MCU1 vervangen achteraf in aanmerking kwam voor restititie
Lees ik Tesla in de pers (NL/BE) verkeerd? Ik bedoel hiermee de reparatie van de MCU. Dat zal meestal vervangen zijn verwacht ik, omdat ik niet denk dat ze in het SeC er een andere chip op solderen.Waar zeg ik dat?
In elk geval een deel lijkt het: https://www.tesla.com/nl_nl/support/privacyIs het niet mogelijk om met een beroep op de AVG alsnog toegang tot die data te krijgen? Het is tenslotte jouw auto en niet die van Tesla, met als gevolg dat het ook jouw data is.
Heb het vandaag opgevraagd. Kost circa 1 minuut om in te dienen. Ze leveren in max 30 dagen.Alle data die tot een individu is te traceren valt onder de AVG. Een VIN van een auto is direct herleidbaar (door Tesla) naar een persoon, dus die gegevens zullen zeker onder de AVG vallen. Volgens de AVG moet het mogelijk zijn om inzage te hebben in je persoonsgegevens. Zo kan je bij Google een archief van alles downloaden dat Google aan jouw account heeft gekoppeld (incl. zoekopdrachten, foto's, youtube views, ...). Tesla geeft geen thuis (in 2014) als je deze data opvraagt, maar als ze zelf de data nodig hebben (bijv. het Top Gear incident), dan zijn ze er als de kippen bij met gedetailleerde data.
Ik heb niet de indruk dat de policy van Tesla is veranderd sindsdien en het zou me niet verbazen als ze zich niet aan de AVG houden. Overigens is het heel gebruikelijk om telemetrie anoniem te maken door zaken als VIN weg te laten en enkel de relevante data op te slaan. Zo zou je bijvoorbeeld de laadkarakteristiek per auto door kunnen sturen en de VIN verwijderen, maar wel het type accu op te slaan. Zo kan je gedetailleerde accu-informatie krijgen, zonder dat de privacy in het geding komt.
Tesla schrijft in hun privacy statement: "Om uw privacy te beschermen vanaf het moment dat u uw Tesla in ontvangst neemt, zullen de voertuiggegevens die tijdens uw ritten worden gegenereerd niet standaard aan uw identiteit of account worden gekoppeld.". Dat zou inhouden dat de informatie ook anoniem wordt opgeslagen, maar bij rechtzaken worden mensen vaak om de oren geslagen met telemetrie die uit de auto komt. Ik ben dan ook benieuwd wat ze bedoelen met "niet standaard". Op het moment dat je camerabeelden uit het interieur opslaat, dan wordt het helemaal een lastig verhaal om te zeggen dat je het niet kan herleiden naar een persoon.
Zou wel een leuke zijn om een verzoek te doen om inzage van je data. Leuke voor Arnoud Engelfriet (doet veel van dit soort dingen) om eens die weg te bewandelen en te beschrijven.
300km op 10 jaar is wel heel weinig. Zeker van een oud dametje, ...Aardige post en commentaren naar aanleiding van 10 jaar / 300km tevreden Model S rijden.
LinkedIn Login, Sign in | LinkedIn
Login to LinkedIn to keep in touch with people you know, share ideas, and build your career.www.linkedin.com
Dat is alleen in de VS (Discovery).Trouwens, moet bewijslast/evidence niet altijd worden overgemaakt aan beide partijen bij een zaak?
(Geen cabine camera)
Eigenlijk maar 5 jaar en 150.000km door deze eigenaar. Helaas wordt er niet verteld wat er aan onderhoud is uitgegeven en wat er al gerepareerd en vervangen is. Overigens vind ik dat laatste nooit zo relevant bij een 2013 auto. Het is te verwachten dat er toen allerlei kinderziektes in zaten. Dat de eerste modellen regelmatig een nieuwe motor of accu nodig hebben is niet zo gek, want de techniek was volledig nieuw. Je hoort bij de latere modellen vrijwel nooit meer dat een motor vervangen moet worden en ook accupacks lijken steeds degelijker te worden.Aardige post en commentaren naar aanleiding van 10 jaar / 300km tevreden Model S rijden.
LinkedIn Login, Sign in | LinkedIn
Login to LinkedIn to keep in touch with people you know, share ideas, and build your career.www.linkedin.com
Gezien de schade moet de snelheid flink zijn geweestHelaas een minder positieve afloop, Tesla is wel veilig maar je bent nog steeds niets onkwetsbaar...
Eén dode en vier gewonden nadat auto tegen boom botst in Tilburg
Valt wel mee denk ik. Kijk maar eens naar de gedeeltelijke overlap crashtests. Dit kan gewoon 80 km/uur geweest zijn denk ik.Gezien de schade moet de snelheid flink zijn geweest
Op een plek waar je 50 mag en net voor een bocht was dat al te veel, met de plassen op de weg wellicht aquaplaning?Valt wel mee denk ik. Kijk maar eens naar de gedeeltelijke overlap crashtests. Dit kan gewoon 80 km/uur geweest zijn denk ik.
Ik ken de plek niet, en misschien wel te snel gereden, maar ik reageerde op dat de snelheid flink geweest moest zijn. Wat de indruk wekt dat er heel hard gereden moet zijn voor zo'n schade.Op een plek waar je 50 mag en net voor een bocht was dat al te veel, met de plassen op de weg wellicht aquaplaning?