Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.

This site may earn commission on affiliate links.
En staat nu ook in de Navigatie.

Versie 8.0250114

IMG_4695.JPG
 
  • Informative
Reactions: FrankNL and HWS
Was dat hartje er al langer? Vind ik wel leuk gedaan, ben benieuwd wat Tesla daarmee doet/gaat doen.

Als je dan met je vrouw op reis bent en je moet laden: "sorry schat, moet even bijladen bij mijn lover" haha

Niet zo spannend maar zeker zo handig. Dan komt hij in lijstje favorieten. Kun je van tevoren de SuC's selecteren voor je op reis gaat en hoef je niet onderweg uit een ellenlange lijst te selecteren. Geldt ook voor destination chargers en eerder bezochte laders.
 
Tesla introduceert per direct een boete van 35 eurocent per minuut voor het bezet houden van een Supercharger na het laden. De eerste 5 minuten worden kwijtgescholden als je hem binnen die 5 minuten wegzet. Betalen moet bij het volgende Service Center bezoek.
Zie: Supercharger Idle Fee

Wat is jullie gevoel hierbij?

Ik denk dat het een goed concept is. Alleen ik vraag me af of de boete hoog genoeg is. 1 uur parkeren kost nog "maar" 21 euro...

Geld lost het niet op. Wat kan een aso die paar centen schelen?
Beter is na 5 minuten weer te gaan ontladen.... Sta je met je Ajax-sjaal!

Overigens, wanneer gaat de SuC's eens hun naam eer aan doen. Van de pak-em-beet 50 keer dat ik er gebruik van heb gemaakt, was de CHAdeMO meestal sneller geweest. In mijn ervaring zijn ze droevig (<250 km/h) langzaam.
 
Last edited:
Ik heb altijd begrepen dat je voor Nespresso een True Sine Wave inverter moet hebben. Heb jij die aan boord?
Nee, ik vraag in het hotel altijd eerst beleefd of ik een kopje koffie kan bestellen. Het standaard antwoord van de altijd vriendelijke:( Franse nachtreceptionist(e) is "non":mad:. "Bon":rolleyes: zeg ik dan. Op mijn vraag of ze dan misschien wel een stopcontact heeft wat ik tijdens het laden even mag gebruiken is het antwoord meestal "Oui":). Vervolgens sluit ik mijn Nespresso apparaat aan en geniet van een heerlijk bakje koffie:D.
 
Overigens, wanneer gaat de SuC's eens hun naam eer aan doen. Van de pak-em-beet 50 keer dat ik er gebruik van heb gemaakt, was de CHAdeMO meestal sneller geweest. In mijn ervaring zijn ze droevig (<250 km/h) langzaam.

Da's gek, van de pakweg 50x dat ik heb ge-SuC'ed was altijd > 500km/h startvermogen.
Al zorg ik meestal wel dat ik dan geen buurman heb, anders wordt het al gauw 500/2 km/h...:rolleyes:
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FVO
Gisteren vanuit Parijs naar Nederland gereden. Moest bij Gent laden. Daar aangekomen staan 8 stalls met volgeladen Tesla's aan de kabel. Waarom doen deze ASO's dit mede Tesla rijders aan? koste mij minimaal een half uur extra. Snel belasten dit volk, of anders een lucifertje tussen het ventiel. Dan voelt dit volk ook eens wat het is om onnodig te lang te moeten wachten.