HWS
Well-Known Member
Ik denk dat "lokaal" vrij eenvoudig vast te stellen is op basis van de vastgelegde Big Data stroom die onze wagens produceren.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Goed gezien; het is zelfs een factor 100.
Op de Tesla site (Verbeterde beschikbaarheid Supercharger) heeft Tesla het over een tarief van 0,35 eurocent per minuut. Ik weet wat ze bedoelen maar het scheelt toch een factor 10 op de factuur
Dit probleem is uitstekend op te lossen door Tesla. Als Tesla straks lokaal laden gaat beprijzen, wat mij betreft het liefst tegen bijv. 2 euro per kWu, dan is ook dit probleem in één keer opgelost.
Het enige wat ik van Tesla ontvangen heb en waarvoor ik getekend heb is een overeenkomst waarin staat dat ik gratis toegang heb tot het Tesla netwerk van Super Chargers. Er staat geen enkele restrictie in mbt lokaal laden. Met andere woorden....ik snap je punt maar Tesla heeft mi geen enkele juridische mogelijkheid om het "lokaal" laden te beperken. Zelfs het in rekening brengen van een zogenaamde idle fee bij het bezet houden van een SC terwijl het laden is afgerond is juridisch discutabel. En het feit dat Tesla alles weet en kan meten betekent nog niet dat ze ook boetes kunnen opleggen of het gebruik zouden kunnen beperken. Ik kan me voorstellen dat wanneer zo zoiets zouden doen het in het "land of the free..." behoorlijke problemen zou opleveren.
Als er maar 2 bezet waren van de 8 waarschijnlijk niet.Gisterenochtend om 6u geladen in Rijsel bij Novotel. Er stonden twee telsa's aangesloten, maar met een dik pak ijs op de voorruit.
Kostelijke nacht geweest!
Tja, dat is t risico dat je neemt als je m daar parkeert.En wat als daar nu plots eens een groepje van zes aankomt om 3u in de nacht, begint de rekening dan wel te tellen totdat iedereen weer weg is? Stomme regel hoor, geen uitzonderingen, zeker niet bij hotels. De eerste twee mogen dan gratis heel de nacht staan?
Ik kwam een week of twee geleden na een pittige tocht over het centraal massief (mist, sneeuw) om half drie 's nachts aan bij Suc Narbonne. De laatste Tesla had ik bij Parijs gezien. Bij de laatste twee SuC's was überhaupt niets open Kortom, ik ging op Elon's tweet af en ben lekker gaan slapen bij de bijbehorende novotel.
Volgende ochtend om 9 uur de laatste 10% er in tijdens het ontbijt en verder geen andere Tesla meer gezien.
Is toch een ander verhaal dan naar een concert in A'dam of een match in Gent naar mijn idee..