Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.

This site may earn commission on affiliate links.
Op de Tesla site (Verbeterde beschikbaarheid Supercharger) heeft Tesla het over een tarief van 0,35 eurocent per minuut. Ik weet wat ze bedoelen maar het scheelt toch een factor 10 op de factuur ;)

Alsnog is de 'boete' van tesla goedkoper als het normaal opladen van je accu bij een Allego snellader zonder abbo (0,69 eurocent per KW en na 30 minuten laden 0,25 eurocent per minuut als extra)
 
Dit probleem is uitstekend op te lossen door Tesla. Als Tesla straks lokaal laden gaat beprijzen, wat mij betreft het liefst tegen bijv. 2 euro per kWu, dan is ook dit probleem in één keer opgelost.

Hopelijk toch wel met verschil tussen de notoire 5x in de week en de 2x in het jaar lokaal SuC-ende Tesla rijder. Of wanneer er wel of geen wachtrij staat...

Het enige wat ik van Tesla ontvangen heb en waarvoor ik getekend heb is een overeenkomst waarin staat dat ik gratis toegang heb tot het Tesla netwerk van Super Chargers. Er staat geen enkele restrictie in mbt lokaal laden. Met andere woorden....ik snap je punt maar Tesla heeft mi geen enkele juridische mogelijkheid om het "lokaal" laden te beperken. Zelfs het in rekening brengen van een zogenaamde idle fee bij het bezet houden van een SC terwijl het laden is afgerond is juridisch discutabel. En het feit dat Tesla alles weet en kan meten betekent nog niet dat ze ook boetes kunnen opleggen of het gebruik zouden kunnen beperken. Ik kan me voorstellen dat wanneer zo zoiets zouden doen het in het "land of the free..." behoorlijke problemen zou opleveren.

Ik denk dat wij (met levenslang gratis SuC) ons er ook niet druk over hoeven te maken. Waarschijnlijk verandert de tekst in de voorwaarden binnenkort wel voor aanstaande bezitters...
 
Het laden is geen probleem. De fee is bedoeld om na het laden, de bestuurder te bewegen zijn Tesla te verzetten en niet onnodig een laadplek bezet te houden (wat vervolgens door Elon zelf onderuit gehaald is door zijn opmerking over de aanwezigheid van lege stalls, dan is parking geen probleem).
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
En wat als daar nu plots eens een groepje van zes aankomt om 3u in de nacht, begint de rekening dan wel te tellen totdat iedereen weer weg is? Stomme regel hoor, geen uitzonderingen, zeker niet bij hotels. De eerste twee mogen dan gratis heel de nacht staan?
 
Ik kwam een week of twee geleden na een pittige tocht over het centraal massief (mist, sneeuw) om half drie 's nachts aan bij Suc Narbonne. De laatste Tesla had ik bij Parijs gezien. Bij de laatste twee SuC's was überhaupt niets open :( Kortom, ik ging op Elon's tweet af en ben lekker gaan slapen bij de bijbehorende novotel.
Volgende ochtend om 9 uur de laatste 10% er in tijdens het ontbijt en verder geen andere Tesla meer gezien.
Is toch een ander verhaal dan naar een concert in A'dam of een match in Gent naar mijn idee..
 
Ik kwam een week of twee geleden na een pittige tocht over het centraal massief (mist, sneeuw) om half drie 's nachts aan bij Suc Narbonne. De laatste Tesla had ik bij Parijs gezien. Bij de laatste twee SuC's was überhaupt niets open :( Kortom, ik ging op Elon's tweet af en ben lekker gaan slapen bij de bijbehorende novotel.
Volgende ochtend om 9 uur de laatste 10% er in tijdens het ontbijt en verder geen andere Tesla meer gezien.
Is toch een ander verhaal dan naar een concert in A'dam of een match in Gent naar mijn idee..

interessante test. informeer ons aub over de (eventuele ?) kosten.
 
Waarom zou je bij het hotel heel de nacht aan de supercharger hangen? Ik begrijp dat dat leuk en makkelijk is. Maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker om in het de toekomst af te leren. Nu is er nog dat gedoogbeleid, maar op een dag zal het simpelweg niet meer waar zijn en is het moeilijker om een slechte gewoonte af te leren.

Je kan toch altijd gewoon beginnen laden en dan inchecken, nadat je op je kamer bent geïnstalleerd ga je je wagen verzetten en ben je al snel een half uur verder tegen volle laadsnelheid. 's Ochtends zet je de auto nogmaals aan de lader voor dat je aan het ontbijt aanschuift, na ontbijten en jezelf klaar maken op de kamer heb je ook weer snel 45 minuten gespendeerd en kan de auto makkelijk zelfs tot 100% laden. Ik blijf het een principekwestie vinden, de superchargers zijn géén parkeerplekken!
 
Niets is zo comfortabel als overnachten bij de SuC (of een DeC). Vorige week hebben wij bij Bad Rappenau overnacht. Hoe ging dat. Bij aankomst aan de SuC, in die tijd de (beperkte) bagage voor die ene nacht er uit halen, inchecken en de kinderen in hun bed leggen. Daarna een biertje gedronken met een Tesla gezin (Carmelie) dat op weg terug was naar NL. Toen de auto 90% vol was geparkeerd (dringend advies om bij aankomst te laden en bij vertrek hooguit nog een beetje aftoppen omdat de batterij bij aankomst warm is en in de ochtend, bij sub-zero, te koud om fatsoenlijk te SuC'en) en de volgende ochtend nog even geladen tijdens het ontbijt (heel langzaam dus want al bijna vol en door en door koude batterij). Om eerlijk te zijn zou ik het nooit kunnen om de auto aan de lader te laten, ook al was er niemand.
 
Normaal gesproken ben ik het volledig met jullie eens en zou ik hem ook zeker niet laten staan, maar om half drie s'nachts aankomen en om negen uur weer weg zie ik dat toch wat anders.. Vooral omdat de twee voorliggende SuC's nul voorzieningen hadden (alles gesloten!)
Als alternatief had ik bij Clermont-Ferrand moeten overnachten, maar goed, dat weet ik nu.
En jullie nu dus ook, fijn zo'n forum :D