Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Performance al 38 maal bij SEC geweest in 2 jaar

This site may earn commission on affiliate links.
en de laatste berichten van @Persfoto over zijn “patser” vakantie (een reden verzinnen om niet/minder te hoeven reageren) en de manier waarop hij reageert bevestigen mijn inschatting.
Ik had dezelfde gedachte toen hij bij mijn laatste twee vragen ineens langere tijd wegging en de laatste vraag maar lekker open laat. Hij zal ook wel door hebben dat hij zichzelf aardig in de hoek heeft geluld.

Hopelijk ziet hij tijdig in dat hij dit los moet laten.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Zojuist de laatste 4 pagina's van dit draadje gelezen, me heel erg ingehouden en nergens een disagree gegeven alhoewel er alle aanleiding toe is. Wat een stelletje gemene jakhalzen zijn er hier losgegaan. Jullie zouden je moeten schamen.
Tja…. De waarheid is soms hard en niet leuk. Maar tegenwoordig moet voor veel mensen alles “lief” en “leuk” zijn.

Check deze video en laat het los op Persfoto. Dan snap je meteen ook waarom hij zo is.

 
Last edited:
Zojuist de laatste 4 pagina's van dit draadje gelezen, me heel erg ingehouden en nergens een disagree gegeven alhoewel er alle aanleiding toe is. Wat een stelletje gemene jakhalzen zijn er hier losgegaan. Jullie zouden je moeten schamen.


Geef alsjeblieft gewoon disagrees en licht ze inhoudelijk toe in plaats van veralgemeniseerd kritiek te hebben op ‘toon’.

Kritiek op ‘toon’ is loze virtue signaling die afleidt van het onderwerp en een discussie daarover uit de weg en onmogelijk maakt.

Dat de discussie zoals hier er in jouw ogen hard aan toe gaat valt imo maar een partij aan te rekenen, namelijk @Persfoto die op geen enkele manier daadwerkelijk luistert naar rede, niet in staat is tot begrijpend lezen, consequent vragen en feiten negeert en halsstarrig zijn eigen verkeerde conclusies blijft verbinden aan op zich legitieme klachten.

Dat posters daardoor wat harder worden in hun communicatie is begrijpelijk.

Dat jij dit wil reduceren tot ‘toon’ vanuit je persoonlijk gevoelde moraliteit doet geen recht aan de legitimiteit van de discussie.
 
Last edited:
13k per persoon, kan zomaar zijn dat ze met zijn tween op cruise zijn en dan is het 26k ;)
Neemt niet weg dat hij alsnog gewoon moet genieten van zijn vakantie.
Genieten doen wij wel hoor.
Voor 26000 krijgen wij wel een vintage Moet 2015 🥂🥂🥂

Ik denk dat het voor de meeste hier nog niet duidelijk is dat de zaak om mijn Tesla helemaal niet om geld gaat.
Ik reed ook in andere Tesla’s zonder problemen, alleen mijn auto is niet goed.

Natuurlijk kan ik een advocaat bellen.
Maar 4 jaar gezeik met Tesla pas ik voor.
Ik wordt betaald voor mijn werk en ik wil graag de onderste steen boven hebben.
En ja dan heeft Tesla er eentje getroffen welke tot het gaatje gaat.

Dit wil nog steeds niet zeggen dat ik anti Tesla ben.

Misschien koop ik zelfs in de toekomst wel weer een Tesla erbij.

Maar los het probleem met mijn Tesla op en stop als Tesla niet je kop in het zand.

Maar de advocaat en persafdeling krijgen het stuk eerst te lezen en hebben 5 dagen de tijd om te reageren.

De reactie van Tesla neem ik intergraal mee in het verhaal.
 

Attachments

  • IMG_9784.jpeg
    IMG_9784.jpeg
    500.5 KB · Views: 66
  • IMG_9785.jpeg
    IMG_9785.jpeg
    546.4 KB · Views: 46
Last edited:
  • Informative
Reactions: mnno
Genieten doen wij wel hoor.
Voor 26000 krijgen wij wel een vintage Moet 2015 🥂🥂🥂

Ik denk dat het voor de meeste hier nog niet duidelijk is dat de zaak om mijn Tesla helemaal niet om geld gaat.
Ik reed ook in andere Tesla’s zonder problemen, alleen mijn auto is niet goed.
Dat het je niet om het geld gaat heb je al meermalen aangegeven dus die boodschap zal bij de meesten wel zijn aangekomen.
Neemt niet weg dat het wel bijzonder is dat je gaat “pronken” met het feit dat je 26k uitgeeft aan een cruise. Dit staat namelijk totaal los van het topic en staat volledig los van de problemen die je hebt met je auto en Tesla. Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd om je prive vakantie uitgaven te combineren met dit topic.
Neemt nog steeds niet weg dat ik iedereen zijn welverdiende vakantie plezier gun.
 
Dus toch een bekend probleem bij Tesla, anders ga je het niet veranderen 😉

Veranderingen bij een refresh van een auto dat kan natuurlijk niet nee. /s
Wat is dat nou weer voor logica? Als autojournalist moet je toch wel weten dat er steeds bij elke nieuwe auto of refresh veranderingen worden doorgevoerd, wil niet zeggen dat er problemen mee waren, het zijn vaak gewoon verbeteringen. In dit geval met de Highland Model 3 is het denk ik puur kostenbesparing en eenvoudiger voor de productie.

Hoeveel mensen moeten jou overigens nog vertellen dat jouw stalks prima werken en dat het probleem er 'lijkt' te zijn door een display dat vast loopt. Vooruit en achteruit doet die gewoon na bediening van de stalk, zoals we kunnen zien in jouw video. Alleen de indicatie hiervan op het display is niet zichtbaar. Blijf het vreemd vinden dat je dit zelf nog steeds niet door hebt en je nog altijd blijft volhouden dat de stalk niet goed is en je auto de verkeerde kant op gaat.
 
Hoeveel mensen moeten jou overigens nog vertellen dat jouw stalks prima werken en dat het probleem er 'lijkt' te zijn door een display dat vast loopt. Vooruit en achteruit doet die gewoon na bediening van de stalk, zoals we kunnen zien in jouw video. Alleen de indicatie hiervan op het display is niet zichtbaar. Blijf het vreemd vinden dat je dit zelf nog steeds niet door hebt en je nog altijd blijft volhouden dat de stalk niet goed is en je auto de verkeerde kant op gaat.
Maakt niet uit of het de stalks, MCU, Display of iets anders is. Het mag niet gebeuren omdat het verwarring veroorzaakt. Punt uit.
 
Maakt niet uit of het de stalks, MCU, Display of iets anders is. Het mag niet gebeuren omdat het verwarring veroorzaakt. Punt uit.

Voor jou veroorzaakt het verwarring misschien, maar je doet alsof het een enorm veiligheidsrisico is voor iedereen met een Model 3 en dat is het zeker niet. Vooral met je opmerkingen dat de typegoedkeuringen moeten worden ingetrokken etc. Je bedient de stalk en de auto rijdt gewoon in de richting waarin die moet rijden. Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst naar het scherm gekeken heb of ik wel daadwerkelijk in drive of reverse sta, doe dit eigenlijk nooit. Als je weet hoe de stalk werkt, dan heb je echt het scherm niet nodig voor een bevestiging. Tuurlijk zal het vervelend zijn als je het wel op die manier gebruikt. Maar gevaarlijk? Totaal niet. Zodra je door hebt dat het scherm vast hangt dan weet je toch ook gewoon dat de weergave van drive/reverse er niet zal zijn? Lijkt me op dat moment in ieder geval vrij logisch en daar anticipeer je normaal gezien dan ook op.

Ik vraag me af, heb je dit probleem ook op deze manier aangekaart bij Tesla? Dat de stalk niet werkt en dat de auto de verkeerde kant op rijdt (wat dus niet klopt)? Of heb je juist gevraagd of ze kunnen kijken waarom het display vast loopt? Dat zou de juiste vraag namelijk zijn. Als je niet de juiste info doorgeeft dan wordt het ook lastig zoeken naar een probleem. Dan maakt het zeker ook uit of jij het probleem ervaart met de stalks, MCU of iets anders.

Wat ik ook niet niet gelezen heb in deze topic, is dit probleem eigenlijk nog wel aanwezig bij jouw auto en is het ook makkelijk te reproduceren? Elke keer dat je bij Tesla bent geweest, heb je dan ook wel alle info en timestamps gegeven van wanneer het probleem er was en wat je op dat moment precies aan het doen was in de auto? Dat is namelijk de beste manier om Tesla te helpen en tot een oplossing te komen. Zo heb ik een aantal jaar terug ook een probleem gehad waarvoor ik een aantal keer bij het SeC ben geweest en wat uiteindelijk netjes opgelost is en daarna ook voor anderen met dit zelfde probleem. Dit doordat ik zelf steeds de juiste info doorgaf en de monteurs gerichter konden zoeken. Had ook wel een journalist kunnen inschakelen om een artikel erover te schrijven en naar de RDW en het ministerie gaan voor te klagen maar dat is toch echt niet de manier om een oplossing te vinden voor een probleem met jouw eigen auto. Ik begrijp dan ook nog steeds niet helemaal wat jouw doel nu precies is. Neem aan dat aandacht wel 1 ding is, maar negatieve aandacht kan nooit goed zijn lijkt me, vooral voor een autojournalist.
 
Dus toch een bekend probleem bij Tesla, anders ga je het niet veranderen 😉
Geen ervaring met verbeteringen in manufacturing wellicht.
-minder onderdelen
-geen montagetijd
-geen slijtage
-geen onderdelen op stock houden, bestellen, transporteren
-geen dode stock na upgrade naar nieuwe versie
-geen afhankelijkheid van leverancier

En wat voor Tesla een handelsmerk geworden is: flexibiliteit om er in de toekomst softwarematig iets anders mee te doen dan oorspronkelijk voorzien.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ervoor.zag ik 100 staan toen ik de voet op de rem had en stil stond.
Dus scherm zat niet vast.

Maar dan wist je dus vooraf al dat de auto zou gaan accelereren (want dat is wat hij doet als hij in AP staat en de maximumsnelheid op 100 km/u staat ingesteld)... Waarom heb je dan niet even de auto in park gezet?

Maar goed, naast die hele simpele vraag zijn er een paar dingen die heel opvallend zijn:

1. Autopilot kun je niet inschakelen als je op de rem drukt (sterker nog, remmen = per definitie AP off);
2. Jij geeft aan dat de auto volgas vertrok, maar Autopilot accelereert nooit volgas;
3. Zelfs uitgaande van vol accelereren heeft de M3P minimaal 1,6 seconden nodig om 50 km/u te bereiken en 1,6 seconden is een bizar lange reactietijd.

Ad 1. Ik denk dat bij een onderzoek zal blijken dat dit niet kan. Daarmee is dus de kans dat jouw herinnering van wat er is gebeurd niet in overeenstemming is met de feitelijke gang van zaken zeer groot;

Ad 2. De kans dat zowel 1 als 2 waar is, is nihil. Je zou nog kunnen denken dat de auto het indrukken van het rempedaal heeft geregistreerd als het indrukken van het gaspedaal ofzo, maar dan was de auto meteen vertrokken geweest. Om dit voor te laten komen zou zowel ten aanzien van het rempedaal als ten aanzien van het gaspedaal er een verkeerde registratie moeten zijn geweest op hetzelfde moment. En dan wetende dat het niet afhangt van slechts 1 meting (juist om fouten te voorkomen) maakt dat ook punt 2. op zichzelf een kans heeft van nihil.

Ad 3. Die 1,0 seconde reactietijd waarmee wordt gerekend is al aan de trage kant. Maar gaat ook nog uit van iemand die op dat moment gas aan het geven is en zijn voet naar het rempedaal moet bewegen. Als jouw herinnering van het gebeurde klopt, dan zou jij, zeker met al jouw rijervaring (je bent immers een veel betere rijder dan gemiddeld geef je zelf aan) niet meer dan 0,5 seconden nodig moeten hebben om het rempedaal in te drukken. Het feit dat je ruim 3x zoveel tijd nodig hebt gehad maakt dat ook hieruit volgt dat jouw herinnering ernstig afwijkt van de constateringen die we nu kunnen doen.

Alles bij elkaar kan ik slechts constateren dat er in ieder geval een enorme mismatch is tussen jouw herinnering en wat er mogelijk gebeurd kan zijn. De kans dat er gebeurd is wat Tesla jou heeft verteld is wel aanwezig. Dat laatste zul je ongetwijfeld niet willen geloven.

Zeker nu dat om een enkel geval gaat zou ik dat maar loslaten. Of probeer het gewoon regelmatig op een leeg parkeerterrein weer op te roepen. Mooi filmpje, definitief bewijs. Als het echt zo is dat dit een fout is die in jouw auto zit, dan moet jou dat toch wel lukken als je het een paar keer per week probeert nietwaar. En nogmaals, je kan het vooraf zien wanneer het probleem zich intreedt, dus camera, point, shoot...

En dan ligt er wereldfaam (en 10.000 dollar volgens mij) voor je in het verschiet. Wat let je?